І добро, і зло примножуються в геометричній прогресії. Ось чому ті маленькі рішення, які ми приймаємо щодня, безмежно важливі.
Клайв Стейплз Льюїс, відомий британський письменник, філософ, християнський апологет

«Тепер про Україну в Бургундії точно знають»

Вітчизняні виробники вперше взяли участь у престижному міжнародному ярмарку Foire de Dijon
22 листопада, 2021 - 15:56

«Ідея представити українську продукцію на міжнародному ярмарку витала в повітрі давно. Але то не вистачало сміливості, то на заваді ставав карантин. Очевидно, цей час був потрібний для того, щоб об’єднати довкола мрії про український стенд на міжнародному гастрономічному ярмарку Foire de Dijon якомога більше людей», – відзначає членкиня правління «Українського органічного кластеру» Тетяна ЯБЛОНСЬКА. Саме вона стала одним із тих драйверів, які зуміли сконсолідувати зусилля українського бізнесу і вперше за 100 років існування міжнародного ярмарку Foire de Dijon презентувати Україну, при чому не просто як житницю, а автентичну країну з багатою культурою, креативними індустріями, органічною продукцією і не менш вишуканою, ніж французька, кухнею.

Візитери, а це на секунду 160 тисяч осіб, які відвідали ярмарок за два тижні його роботи (з 30 жовтня до 11 листопада), були вражені українською локацією UA Taste. На ній українські виробники проводили майстер-класи з традиційних ремесел та приготування борщу, влаштовували дегустації вина та м’яса, презентацію турів Україною. Окремо було презентовано музичні розваги, різні активності, серед яких дефіле у вишиванках, пісочне арт-шоу і навіть лекція «Анна Київська – королева Франції». По суті, як каже Тетяна Яблонська, український бізнес взяв на себе повноваження держави і разом зі своєю продукцією презентував Україну світу, бо по-іншому передати філософію брендів від нової генерації українських виробників, які базуються на цінностях, було б нереально.

«У ЄВРОПІ НЕ БУЛО КОНСОЛІДОВАНОГО СТЕНДУ ВІД УКРАЇНИ»

«Ми вже вкотре разом з українськими виробниками обговорювали можливість колективної участі в міжнародній виставці, щоб спільно просувати свою продукцію в Європі. Попередньо був намір долучитися до ярмарку в Парижі, але через карантин його скасували. Та Вінницька міська рада, яка має співпрацю з французьким Діжоном, на запрошення організаторів запропонувала представити український бізнес на сотому міжнародному ярмарку Foire de Dijon. Це була гарна нагода потрапити на європейські радари, яку не можна було пропустити. Тому громадські спілки «Український органічний кластер», який я представляю, і «Дороги вина та смаку України» взялися за підготовку, – розповідає Тетяна Яблонська. – Взяти участь у ярмарку зголосилися виробники з кількох регіонів України: Вінниччини, Київщини, Запоріжжя, Закарпаття, Черкащини, також були представлені виробники з ініціативи «Дороги вина та смаку», які, до речі, створені на зразок Бургундії, тобто, як у Франції.

Узагалі ще ніколи в Європі не було консолідованого стенду від України. Персоналізовані виставки українських виробників у міжнародних виставках були, до прикладу, в Страсбурзі, але таку кількість українських брендів на консолідованому стенді було презентована вперше. Завдяки цьому ми виглядали яскраво і колоритно. Щоправда, цього року, за словами організаторів, відвідувачів було менше, ніж у попередні роки. Передусім через карантин. Але ми знайшли чимало друзів, зокрема, серед емігрантів або людей з українським корінням. Вони, дізнавшись про українську локацію на ярмарку, приїздили звідусіль – спеціально до нас на стенд. Можливо, це не скромно, але український бізнес зробив роботу за посольства, зокрема, в плані просування України в світі. Тепер про Україну в Бургундії точно знають. Знають, де вона розташована, яка її кухня, культура, історія. І це важливо, бо тепер Україна має правильну асоціацію – незалежна, автентична, відкрита, зі щирими і гостинними людьми. Ніхто її більше не ідентифікує з Росією. Ба більше, ми донесли до відвідувачів меседж, що борщ – це українська страва, як і котлета по-київськи та деруни».

ФРАНЦУЗЬКА ПРЕСА ЗГАДАЛА ПРО БОРЩ

Foire de Dijon входить до п’ятірки найбільших ярмарків у Франції. До того ж це економічний форум №1 у регіоні та потужний майданчик для пошуку постачальників і обміну досвідом. Він об’єднує різноформатні атракції, серед яких фудкорт, кулінарні змагання, майстер-класи, круглі столи, шоу-програми та інше. Окремі зали фестивального павільйону відводяться учасникам інших країн, які представляють культуру та гастронадбання своєї батьківщини. Цього року серед запрошених до міжнародної локації були Італія, Канада, Ірландія та вперше за 100 років існування ярмарку Україна.

Як розповідає заступник голови Вінницького міського голови Андрій ОЧЕРЕТНИЙ, отримати запрошення на ярмарок вдалося завдяки співпраці з адміністрацією міста Діжон, яку міськрада започаткувала ще 2019 року. Тож у день відкриття виставки український стенд відвідали заступниця міського голови Діжона Сладана Живкович, президент агрокластеру Vitagora П’єр Ґез, президент компанії Beten Жан Рош, керівники департаментів регіону Бургундія-Франш-Конте, а також голова оргкомітету ярмарку і президент асоціації Dijon Congrexpo Жан Бато. Він, до слова, своїми враженнями від української локації поділився в місцевій пресі, вказавши, що цього року чотири країни розташувались у інтернаціональному крилі: Італія, Ірландія, Канада та Україна. Остання стала приємним сюрпризом.

«Ця країна відроджує свою кухню, довгі роки гастрономічні традиції жили в бабусиних рецептах без кулінарних книжок. У кожній родині свій рецепт борщу. Цю тему навіть досліджували науковці... Це дуже цікаво», – прокоментував Жан Бато.

«СПІВПРАЦЯ НАБИРАЄ ОБЕРТІВ»

Загалом у ярмарку взяли участь 40 українських виробників, які доставляли, розмитнювали, орендували площі за власний рахунок. Серед них були представлені вже відомі вінницькі бренди – Винний дім Гігінеішвілі, торгова марка «Солодка мрія», гончарна майстерня «Етночари» та Вінницька харчосмакова фабрика. Із брендів з інших областей презентували медові наливки, наливки зі Львова, вина by Stakhovsky, дистиляти з унікальним плодовим ароматом, Бессарабську Бринзарню, закарпатські ковбаси, автентичні карпатські пряники, органічні продукти та унікальні вироби творчих майстерень «Зерно» та Олександри Теліженко, кераміку з глазурованої глини. Такого розмаїття не мала жодна локація, продовжує Андрій Очеретний. Були товари, які презентували демонстраційні зразки, але більшість продукції можна було придбати безпосередньо на виставці. Отож відвідувачі затримувалися біля українського стенду якнайдовше.

«Наша співпраця з містом Діжон, яка триває з 2019 року, набирає обертів. Наші підприємці повернулися додому з новим досвідом і новими контактами, важливими для ділового партнерства, – відзначив Андрій Очеретний. – Присутність українського представництва та вінницьких виробників на цій знаковій виставці для всього регіону викликала значний інтерес у відвідувачів, помітний неозброєним оком. Вони дегустували, розпитували та ділилися своїми позитивними враженнями від України. Приємно чути від французів високу оцінку вінницьких вин, харчових продуктів та гончарних виробів. Це сигнал того, що наші виробники можуть бути конкурентними на європейському ринку».

«МИ МАЄМО ВЕЛИКИЙ ІСТОРИЧНИЙ МИСТЕЦЬКИЙ СКАРБ, ПРО ЯКИЙ ТРЕБА РОЗКАЗУВАТИ»

Діжон розташований у Бургундії – одному з найбільших адміністративних регіонів Франції, за 300 кілометрів від Парижа. Бургундці постійно цікавляться новими смаками, хоча й залишаються патріотами власної гастрономічної культури, яка занесена в список нематеріальної спадщини ЮНЕСКО. Але це не заважає їм відкривати інші смаки та враження. Для України та наших виробників – це гарна нагода продемонструвати свій потенціал та вивчити смаки французів. А ще зацікавити їх нашою культурою, традиціями, виробами, щоб вони приїхали в Україну, каже учасниця Foire de Dijon, представниця вінницького Арт-Простору «ЕтноЧари» Вікторія НІКОЛАЄВА. На ярмарку було багато людей, які щиро цікавилися багатством української культури та гастрономії. Вони активно долучалися до майстер-класів з гончарного мистецтва, забирали з собою не лише цікаві смаки, сувеніри та враження, а й частинку українського колориту.

«Досі для них невідома країна відкрилася настільки сильно, що вони розпитували, як можна приїхати до нас і побачити все наше багатство на власні очі, – розповідає Вікторія Ніколаєва. – Ми отримали грандіозний і несподіваний досвід, знайшли нових друзів. Дуже рада знайомству з творчою командою майстерні Олександри Теліженко. Чудові люди та якісний бренд. Узагалі команда українських виробників була потужною. Цікаві люди, з якими ми будемо співпрацювати та дружити. Вже маємо певні плани та замовлення на майбутнє. Отримали пропозицію від українського консульства у Франції підготувати потужне представлення України як мистецької країни в Парижі. Подія відбудеться в травні 2022 року. Тому рухаємося вперед і орієнтуємося на нові можливості для просування України в світі. Ми маємо великий історичний мистецький скарб, про який треба розказувати, який треба показувати і рекламувати».

Зараз українські виробники вже вирішують, у якому форматі зможуть бути представлені на новому міжнародному ярмарку The Foire de Paris, який відбудеться навесні наступного року. Адже інтерес до українських брендів з боку французів не можна втратити. Вітчизняні продукти від нової генерації бізнесу заслуговують на те, щоб бути представленими на європейському рівні.

 

Олеся ШУТКЕВИЧ, Вінниця, «День», фото з фейсбук-сторінки UA Taste
Рубрика: