Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

«Туризм може бути драйвером розвитку України»

Але спочатку... маємо привести до ладу дороги
26 квітня, 11:31
ФОТО РУСЛАНА КАНЮКИ / «День»

Україна має величезний туристичний потенціал, але його, як стверджують експерти, стримують три великі проблеми: недостатній рівень розвитку інфраструктури, низький рівень сервісу і брак інформованості. Наріжним каменем постало питання створення автомобільних доріг. Як показує досвід, поява якісної дороги одразу пожвавлює туристичний потік. Приклад — будівництво автодороги Одеса — Рені, що допомогло області взяти участь у пілотному проекті Євросоюзу «Підтримка розвитку системи географічних зазначень в Україні» для розвитку еногастрономічного (тобто спрямованого на знайомство з кулінарними традиціями) туризму «Дороги вина та смаку Бессарабії».

НАЙБІЛЬШ ПЕРСПЕКТИВНИЙ — ГАСТРОТУРИЗМ

— Проект ЄС «Підтримка розвитку системи географічних зазначень в Україні» для пілотного проекту обрав Бессарабію, зокрема через те, що там частково створили відповідну інфраструктуру. Найперше йдеться про розвиток сільського та еногастрономічного туризму, — зазначив Саверіо САВІО, керівник проекту ЄС «Підтримка розвитку системи географічних зазначень в Україні». — Проект «Дороги вина та смаку» матиме на своєму шляху спеціальні уніфіковані позначення і включатиме природні, культурні, історичні цінності, а також цінності навколишнього середовища — виноградники, винні підвали тощо. Усе це поєднуватиметься з наданням повної туристичної пропозиції та гостинністю локацій. Це спеціальний інструмент, який допомагатиме розвитку сільських територій у контексті просування туристичного потенціалу, а також — пропагування історичних і природних цінностей.

На думку Саверіо Савіо, успіх залежить від кількох складових: локальних туристичних атракцій, культурних пропозицій і розвитку інфраструктури — доступу до доріг, аеропортів тощо. Саме це було передумовою обрання для пілоту Бессарабії.

Сьогодні в Україні розробляють Концепцію гастрономічного туризму. Документ має стати державною дорожньою мапою, яка увійде до загальнодержавної Стратегії розвитку туризму та курортів на період до 2026 року.

За інформацією Національної туристичної організації України, 2018 рік був оголошений роком гастрономічного туризму. Поточний — роком якості та досконалості в туризмі.

— Торік у нас відбулася низка заходів. Експерти, ресторатори — лідери думок, які представляють Україну через ці туристичні продукти, визнали, що гастротуризм — один із найперспективніших видів туризму, з яким Україна може бути представлена у світі. Туризм може бути драйвером розвитку країни. Тому цього року ми робимо акцент на досконалості в туризмі — тобто, на міжнародних стандартах якості, доступності та екологічності. У нас, спільно з технічними комітетами, вже розроблено 36 стандартів, — поділився Іван ЛІПТУГА, президент Національної туристичної організації України.

За даними фахівців, в Україні сьогодні можливо розвивати кілька напрямків гастрономічного туризму: винний, сирний, медовий. Цей процес відбувається доволі активно, але часто — стихійно. Завдання проекту — зробити такі гастрономічні туристичні маршрути легальними. Також експерти відзначають, що Україна має хороші перспективи для реєстрації вітчизняних географічних зазначень. Так, на отримання статусу продукції з географічним зазначенням уже претендують гуцульська бринза, херсонський кавун, мелітопольська черешня, бессарабські та закарпатські вина.

ПОТРІБНІ ГРОШІ «В АСФАЛЬТ»

За даними Міністерства інфраструктури України, на 2019 рік на розвиток доріг заплановано надати 33,4 мільярда гривень — як на дороги державного значення.

— Головна проблема дорожньої галузі — недостатня кількість грошей. 2014 року зовсім не було фінансування, процеси почали відновлюватися після 2016—2017 років, коли ухвалили рішення створити бюджетний фонд. І сьогодні в нашому бюджеті є захищена стаття, коли кошти від акцизів та інших податків направляють на будівництво доріг,    — розповів Олег СІРИЙ, начальник відділу розвитку мережі автомобільних доріг та супутньої інфраструктури Міністерства інфраструктури. — 2018 року Кабмін ухвалив державну цільову програму розбудови автомобільних доріг на період до 2022 року — планується виділити загалом близько 300 мільярдів гривень. 2018-го, завдяки поліпшенню фінансування, на дороги державного значення було виділено 24 мільярди гривень з усіх джерел фінансування. Ми відновили і привели в більш-менш проїзний стан 3800 км доріг — це й нові дороги, і відремонтовані старі, мости тощо.

За словами Олега Сірого, децентралізація сприяла тому, що за розвиток доріг почали відповідати місцеві адміністрації.

— Торік на кожну область «впало» по мільярду гривень: хтось визначив питання доріг пріоритетним і спромігся їх відремонтувати чи побудувати, а хтось — ні. На 2019 рік планується безпрецедентна сума — вже надійшло 33,4 мільярда. Уже проводяться підготовчі та будівельні роботи, — додав представник Мінінфраструктури. 

Також, за даними Олега Сірого, на дороги місцевого значення заплановано виділити 14,6 мільярда гривень субвенцій із державного бюджету.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати