Минуле не зникає. Героїчно пролита кров не зникає. Вона трансформується в нову форму духовної енергії, породжує людину, яка має його виспівати. Минуле воскресає і розцвітає в генієві.
Євген Сверстюк, український письменник, доктор філософії, президент Українського пен-клубу

У криворізьких школах — експеримент із безготівковим розрахунком

14 лютого, 2013 - 11:33

У межах експерименту в навчальних закладах міста почали впроваджувати систему безготівкових розрахунків. Першими встановили термінали в їдальнях шкіл №№ 60 та 79 Центрально-Міського району. Деякі школярі вже розраховуються за допомогою банківських карток, плюси та мінуси цієї новації встигли оцінити і учні, й учителі. Харчування школярів — одне з перших у списку питань, які перебувають на постійному контролі як у міських та районних відділах освіти, так і в керівництва навчальних закладів. Дедалі більше учнів віддає перевагу гарячим сніданкам, однак чималі суми витрачають діти і на малокорисні для організму сухарики, чипси та інший фастфуд. Щоб зацікавити дітей буфетною продукцією шкільних їдалень, з ініціативи міської влади було запроваджено систему розрахунків за допомогою юніорських банківських карток, і, як показав час, діти призвичаїлися дуже швидко.

Термінали працюють майже три місяці, поки що цими послугами користується небагато учнів, однак, як зазначило керівництво школи № 60, зараз батьки продовжують оформлювати банківські картки для своїх дітей. Обслуговують термінали працівники банків, а процедуру оплати здійснюють працівники їдальні. З одного боку, така новація спростила процедуру передання зібраних коштів на рахунок відділу освіти, з іншого — додала клопоту в оформленні розрахунків. Оформлення карток проводитиметься тільки за бажанням батьків, готівки ніхто не скасовує. На рахунок можна покласти необхідну на тиждень суму, а можна відкрити кредитну лінію, коли витрачені кошти батьки оплачують наприкінці поточного місяця. Основна мета впровадження карток — контроль за витратами дитини та її харчуванням, і результативність цієї новації батьки вже відчули. Крім того, діти вчаться грамотно розпоряджатися своїми коштами і самостійно приймати рішення. Звісно, щоб перехід на картки став загальним, потрібен час, але з тим, що перші результати експерименту можна назвати позитивними, погоджуються і учні, й учителі, розповідає Володимир ДУМАНСЬКИЙ, Кривий Ріг.

Володимир ДУМАНСЬКИЙ, Кривий Ріг.
Газета: 
Рубрика: