При майстрах якось легше. Вони — як Атланти, держать небо на плечах. Тому і є висота.
Ліна Костенко, українська письменниця-«шістдесятниця», поетеса

Відстояти право на сполучення

Конотопці на мітингу передали «Укрзалізниці» вимоги не скасовувати висадку та посадку на потяги, що зупиняються на станції міста
4 лютого, 2017 - 18:19
ФОТО ЮЛІЇ КОНОТОПЧИК

4 лютого об 11 годині в Конотопі на Привокзальній площі розпочалася акція протесту та збір підписів проти постанови «Укрзалізниці» щодо скасування посадок та висадок на деякі потяги, що зупиняються в Конотопі.

Власне, конфлікт розпочався ще 1 жовтня 2016 року, коли ПАТ «Укрзалізниця» заборонила продаж квитків та посадку/висадку пасажирів на потяги №23/24 Москва-Одеса, №55/56 та 89/90 Москва-Хмельницький, Жмеринка, №5/6 Москва-Київ з групою причіпних вагонів Москва-Чернігів. Внаслідок цих дій у мешканців Конотопа та району (а це орієнтовно 120 тисяч осіб) втрачене сполучення з Одесою, Черніговом, населеними пунктами Одеської, Хмельницької, Вінницької областей.

Слід зазначити, що всі зазначені потяги мають зупинку в Конотопі, їх перевіряє митниця, але сісти в них після перевірки чомусь не можна.

«Спочатку ми намагалися вирішити це питання депутатським зверненнями. Та коли зрозуміли, що це недіюча методика, то було засідання бюджетного комітету, на яке запрошувалися представники ПАТ «Укрзалізниця», − пояснює кореспонденту «Дня» Тетяна Сизон, помічник депутата Ігоря Молотка, депутат Конотопської міської ради. − І це питання зараз лобіюється на найвищому рівні Ігорем Федоровичем. Але конфлікт урядовий. ПАТ «Укрзалізниця» передана в підпорядкування з Міністерства інфраструктури напряму Кабінету Міністрів. Такого не було ніколи. І зараз дуже важко вирішувати це питання, але завдяки підтримці громади, завдяки тому, що в нашому місті такі ініціативні люди, думаю, що сьогодні буде знайдено якийсь компроміс».

Ще вчора, 3 лютого, спілка учасників бойових дій та АТО разом з керівництвом міста передала листа директору Відокремленого підрозділу Конотопської дирекції залізничних перевезень державного територіально-галузевого об’єднання «Південно-західна залізниця» з проханням посприяти у вирішенні цього питання. За кілька днів до цього було опубліковано відкритого листа Президенту України щодо скасування вищезгаданої постанови Укрзалізниці.

І от 4 лютого. Під стінами міського вокзалу людно. Тут і депутати, й представники міської влади, громадські організації та сотні небайдужих громадян Конотопа. Майорять розгорнуті плакати: «Ні транспортній дискримінації Конотопа», «Ні свавіллю Укрзалізниці», «Ні транспортному геноциду Конотопа − міста залізничників та транспортних будівельників», «Укрзалізниця! Поверніть можливість посадки у потяги 23/24 Москва-Одеса, 55/56 Москва-Хмельницький, 5/6 Москва-Київ, Москва-Чернігів!», «Керівництво Департаменту пасажирських перевезень далекого сполучення УЗ до відповідальності!».

Люди жваво обговорюють ситуацію, хтось тим часом збирає підписи. Незабаром виявляється, що акція не проігнорована і керівництвом «Укрзалізниці». На захід прибув заступник начальника департаменту пасажирських перевезень далекого сполучення УЗ Олександр Красноштан.

Розпочинає мітинг голова профільної транспортної комісії міста Конотопа, Інна Пащенко. Нагадавши громаді, що вже п'ятий місяць в Конотопі немає продажу квитків на чотири потяги московського напрямку. Інна Пащенко зазначила: «Ми всі роки Незалежності, і раніше могли їздити цими потягами, а зараз у нас таку можливість забрали. Ми − місто залізничників, місто, в якому було побудоване перше залізничне депо, місто, у якому були перші залізничні майстерні, місто, в якому був перший завод з ремонту дизель-потягів. Місто славне своїми залізничними традиціями. І сьогодні наша станція, яка завжди була вузловою, де зупинялися шести напрямків потяги, сьогодні чомусь ми не маємо можливості сісти на деякі з них».

Посадовець зазначила, що листування, яке ведеться впродовж останніх чотирьох місяців, нічого не дало. Тому люди змушені були від листування перейти до дій: вийти на акцію протесту, аби показати, що вони не згодні з таким станом речей.

«Сьогодні мив Конотопі, а за тиждень ми вже будемо в Києві з оцими плакатами, дружно вийдемо, якщо оця сьогоднішня мирна акція протесту не дасть ніяких результатів», − наголосила вона.

Дехто з представників громади налаштований радикально. Люди вимагають негайного вирішення питання, в інакшому випадку готові прямо зараз вийти і перекрити рух поїздів. «І нас відразу почують, і поліція, і СБУ! Чому ми не можемо встати, та показати, що у нас є сила?!» −- гукає один з активістів.

Тиск розгніваної громади ледве стримують представники місцевих органів самоврядування.

Олександр Красноштан намагається говорити, та його голос тоне в криках обуреного натовпу. Врешті заступнику начальника вдається пояснити позицію «Укрзалізниці». «Ці зміни продиктовані безпековими міркуваннями, − пояснює Красноштан. − Ми готові проблему вирішити таким чином, щоб громада могла їздити, і щоб забезпечити безпеку перевезень і наших пасажирів. Мене сьогодні правління «Укрзалізниці» направило до людей, щоб почути, що людям потрібно, і знайти рішення». 

Розбурхана юрба з криками та свистом перебиває представника «Укрзалізниці». Врешті ініціативна група у складі представників депутатського корпусу, громадських організацій та керівництво міста засіли за «круглий стіл» переговорів.

Проте і тут пристрасті не втихають. Дехто ледве втримується, аби не переходити на особистості. Люди вимагають пояснень, яким чином конотопці винні у ганебному явищі контрабанди. Олександр Красноштан погоджується, що мешканці міста тут ні до чого. Представник директорії запевняє, що «Укрзалізниця» готова навіть пустити додаткові поїзди, які б забезпечували пересування пасажирів у цих напрямках, але при цьому продовжує наполягати на тому, аби не відновлювати висадку/посадку на поїзди московського напрямку.

Врешті дійшли до консенсусу: Олександр Красноштан передає вимоги керівництву «Укрзалізниці», яке до вівторка, 7 лютого, до 17.00 опублікує відповідь на вимоги конотопської громади на офіційному веб-сайті залізниці.

Конотопці дуже сподіваються на порозуміння та компромісні рішення, та у випадку, якщо їх не почують, готові вийти з протестом вже на залізничні колії.

Юлія КОНОТОПЧИК, фото та відео авторки
Рубрика: