Нехай думки, укладені в книгах, будуть твоїм основним капіталом, а думки, які виникнуть у тебе самого – відсотками з нього.
Тома Аквінський, теолог, святий католицької церкви

Літаки залишаються на землі,

9 липня, 1997 - 00:00

"Якщо Російська Федерація відмовиться по-справедливому розрахуватися з Україною за стратегічні бомбардувальники, нам доведеться або ліквідувати ці стратегічні авіаційні комплекси, або переобладнати частину бомбардувальників під звичайні засоби враження", - заявив на прес-конференції у Києві командувач ВПС України генерал-полковник Володимир Антонець.

Нещодавно командувач ВПС РФ генерал армії Петро Дейнекін заявив, що Росія відмовляється від придбання бомбардувальників Ту-160 та Ту-95МС із огляду на непридатний для експлуатації стан.

В. Антонець запевнив, що щороку стратегічні авіаційні комплекси перевірялися спільними українсько-російськими комісіями. Висновки підсумкових актів були однаковими - технічний стан літаків і крилатих ракет до них дозволяє здійснити прийом передачу на їхнє поетапне перебазування до Росії. "На що здатні ці літаки, ми покажемо на повітряному параді 24 серпня", - сказав командувач.

На сьогодні, як уважає В. Антонець, головна проблема полягає в тому, що існують принципові розбіжності переговорних сторін у визначенні методики обрахунків залишкової вартості стратегічних авіаційних комплексів. Робота з узгодження мала завершитися минулого місяця. Проте й досі, попри розпорядження прем'єр-міністрів, а також нот посольства України в Росії та МЗС України, російська сторона не знайшла часу для зустрічі з українськими експертами задля цього.

Наразі В. Антонець не назвав навіть орієнтовної вартості обладнання, стверджуючи, що це питання виходить за межі компетенції оборонного відомства. Утім, на утримання одного Ту-160 витрачається 400 тисяч доларів щороку. Вдвічі менше - на Ту-95МС. Для того, щоб порізати літаки на металобрухт, відповідно потрібно витратити 200 та 170 тисяч доларів на кожний літак.

Те, що літаки підлягають знищенню, якщо не будуть передані до Росії, є вимогою договору СТАРТ-1. Щоправда, Договір дозволяє Києву переобладнати їх під звичайне оснащення, що коштуватиме щонайменше 800 мільйонів гривень. Цю спробу Київ прагнув здійснити ще декілька років тому, але російські заводи-виробники літаків Ту-160 та Ту-95 відмовилися надати Україні необхідну документацію. Не слід очікувати, що нині вони змінять свою думку. Лише після переоснащення Київ матиме право на продаж цих літаків до третіх країн.

Сергій ЗГУРЕЦЬ, "День"
Газета: 
Рубрика: