Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Під акомпанемент... дощу

Трьома концертами Національного симфонічного оркестру України фінішував Міжнародний фестиваль «Київські літні музичні вечори», на якому виконували соло юні «академіки»
12 липня, 00:00
ЖІНКА-ДИРИГЕНТ — ЦЕ КЛАСНО! ФЕЄРВЕРК ЕМОЦІЙ ПРОДЕМОНСТРУВАЛА НАТАЛЯ ПОНОМАРЧУК РАЗОМ ІЗ НАЦІОНАЛЬНИМ СИМФОНІЧНИМ ОРКЕСТРОМ УКРАЇНИ НА ФЕСТИВАЛІ «КИЇВСЬКІ ЛІТНІ МУЗИЧНІ ВЕЧОРИ» / ФОТО МИКОЛИ ТИМЧЕНКА / «День»

Нагадаємо, традиційно форум, де звучить академічна музика на свіжому повітрі, відкривається в травні (День Києва), а завершується в липні, але цього року через зливи концерти з Літньої естради в Маріїнському парку організаторам довелося перенести в Малий зал філармонії. Чим же, крім погодного екстриму, цікаві цьогорічні «Вечори» розповів «Дню» ідейний натхненник і директор фесту, президент Асоціації академічних музичних конкурсів і міжнародних майстер-класів «Літня музична академія» Юрій Зільберман.

— Фестиваль «Київські літні музичні вечори» продовжує давні традиції проведення концертів у парку на відкритій естраді, які в Києві існують вже понад сто років, — нагадав Ю. Зільберман. — Так, до революції вони проходили на майданчику за Філармонією, а коли побудували «Арку дружби народів» і Літню естраду, то з 1998 року концерти стали проходити в Маріїнському парку. Цього року це наш 14-й фестиваль!

Кілька років тому, в рамах фесту, з’явилася ще одна форма (коли відкритий державний іспит ми почали проводити на Літній естраді). До речі, це теж давня київська традиція. І Консерваторія (нині НМАУ), і Київське музичне училище (нині Інститут музики ім. Глієра) завжди проводили державні іспити відкритими для публіки.

Ось ми й відродили цю практику, і шість років тому спробували зробити відкритий екзамен із таких предметів: ансамбль (на джазовому відділенні) і диригування оркестром. Публіка була в захопленні, тому що слухала прекрасних молодих музикантів, які виступали з дуже хорошими програмами. Зараз ці іспити приваблюють слухачів. А ось спеціальні предмети, ми вважаємо, не так цікаві публіці. Адже програми у випускників величезні — по 30—40 хвилин. До того ж, неможливо все це влаштувати на Літній естраді (щоб прослухати кожне відділення, довелося б бути там із ранку до вечора).

Упевнений, що публіці запам’яталися програми, коли виступали духові оркестри, Національний оркестр народних інструментів, Національний симфонічний оркестр і вечори пам’яті Володимира Симоненка. Наприклад, на джаз-сейшене слухачі почули випускників Київського інституту музики ім. Глієра (виступали на відкритому іспиті студенти факультету музичного мистецтва і кафедри джазової музики)...

Завершальний концерт, у рамках «Київських літніх музичних вечорів», завжди дає «Літня музична академія» (цього року навчалися 39 чоловік, а майстер-класи пройшли, виступивши з оркестрами як солісти, 19 музикантів). Фестиваль почався концертами різних колективів, а далі в нього влилася «Академія», тобто, виступають студенти — музиканти, що приїхали з різних країн світу. Останні три концерти зазвичай грають наші «академіки» у супроводі Національного симфонічного оркестру України. Так, в суботу вони виступали разом із двома колективами — Ансамблем класичної музики ім. Б. Лятошинського (диригент Ігор Андрієвський) і Національним симфонічним оркестром (диригент Наталія Пономарчук). Перший концерт для фортепіано з оркестром Чайковського (перша частина) виконав соліст Джон Джанг (Швеція), який пройшов майстер-клас Вадима Руденка (Росія). Підопічні «академіки», що пройшли майстер-клас Якова Касмана (США) — Мойра Керролл з Ірландії виконала Другий концерт для фортепіано з оркестром Рахманінова, а Микола Юрченко з України зіграв Перший концерт для фортепіано з оркестром Брамса.

Із ансамблем класичної музики ім. Б. Лятошинського виступили піаністи, які пройшли майстер-клас Юрія Кота (Україна) — Катерина Шморгун, Паола Прокопенко та Катерина Стецюк виконали твори Моцарта і Бетховена.

У фінальній програмі (у неділю) свою майстерність продемонстрували слухачі Літньої академії: альтист Олександр Погорєлов (Україна), скрипаль Рафаель Дос Сантос (Бразилія-США) й піаніст Кехілл Сміт (США), виконавши твори Тейрстейна, Паганіні та Брамса.

Наша «Літня музична академія» виросла з міжнародних майстер-класів, що проводилися ще 1998 року. Це були майстер-класи для студентів різного віку — і 10-річних вундеркіндів, і 30-річної талановитої музичної молоді, яка приїжджала вчитися до Києва, а уроки проводили видатні майстри світу. Багато років у нас працюють такі піаністи як: Вадим Руденко з Росії — видатний концертуючий піаніст, який часто буває з концертами в Києві, Яків Касман — професор університету Алабами, теж концертуючий піаніст, лауреат багатьох міжнародних конкурсів, зокрема, Вана Клайберна. А також наші професори Національної музичної академії ім. П. Чайковського — Юрій Кот і Валерій Козлов, теж концертуючі піаністи, а ще скрипалі та інші.

Спочатку студенти займаються з професорами, а їхні заняття закінчуються концертами на Літній естраді, які завжди проходять у рамках фестивалю «Київські літні музичні вечори». Останні дні занять, зазвичай, збігаються з останніми концертами в Маріїнському парку, але цього року нам не пощастило з погодою.

Я хочу нагадати, що «Літня музична академія» була відкрита 2000 року. До цього ми проводили Школу виконавської майстерності, яка проходила в середині навчального року, і до Києва спеціально приїжджали викладачі, щоб провести майстер-класи. Потім сконцентрували ці майстер-класи в один і той же час — влітку (як правило, до або після вступної кампанії в Інституті музики ім. Глієра, тому що ми їх проводимо на базі цього вузу). До нас з’їжджаються музиканти з далеких географічних точок, таких як Канада, Бразилія, Нова Зеландія, Китай, Куба, Японія, а також наші вітчизняні виконавці.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати