Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Жовто-блакитний птах Жоржа Брака

25 квітня, 00:00

Виставкою видатного французького художника «Альянс Франсез» відзначив 10-річчя своєї діяльності в Україні. Жорж Брак — один з найвизначніших митців найвизначнішої епохи французького живопису — початку ХХ століття. Друг напівлегендарних Пабло Пікассо, Гійома Аполлінера, Гертруди Стайн, Макса Жакоба, співзасновник кубізму і кавалер Ордена Почесного Легіону, в Україні його роботи презентуються вперше. Досі ми знали Брака здебільшого за репродукціями його відомих живописних полотен, і от нарешті в Києві — одна з найповніших колекцій гравюр митця, що належить паризькій «Galerie Maeght». Її засновник Еме Маг довгі роки підтримував Брака, надаючи художникові майстерню. Одночасно із цією виставкою «Galerie Maeght» у стінах Французького культурного центру представлятиме своє багатюще зібрання оригінальних афіш Фонду Мага, виконаних такими славетними майстрами ХХ століття, як Матіс, Міро, Шагал, Брак etc.

Виставку гравюр Жоржа Брака, попри її презентабельність (вона справді пристойна за обсягом, охоплює п’ять музейних залів), важко назвати різноманітною. Не можна не відзначити смаку організаторів експозиції: кожен зал задає певну тему, що символізує період графічних зацікавлень метра — у першому залі варіації на тему «Теогонії» Гесіода (графічний цикл 30-х років, що закріпив за живописцем Жоржем Браком репутацію досконалого графіка), у другому — безкінечні колісниці (біла, чорна, лакована, перша і друга), у третьому — головометелики (грецький жіночий профіль, що дивовижним чином виважується, перетворюючись на метелика з асиметричними крилами) і, звичайно, птахи — коричневий, рожево-ліловий, чорний на блакитному тлі, каштановий і навіть екзотичної масті — жовто-блакитний, кольорів українського прапора. Експозиція вражає не розмаїттям тем, а надмірністю варіацій, віртуозною гнучкістю графічних нюансів; вона ніби повністю складається з напівтонів, потребуючи від спостерігача особливої уважності й зосередженості. А київському глядачеві, здається, можна дорікнути багато в чому, але тільки не в браку уважності.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати