Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Iсторичний інтенсив

На Вінниччині для старшокласників та студентів організували особливу літню школу
09 липня, 12:07

На базі табору «Подільський Артек» старшокласники, студенти та аспіранти за кураторства науковців із Вінниці й Києва аналізують передумови, причини та наслідки Другої світової війни. У програмі тижневого історичного інтенсиву — майстер-клас від дослідника історії радянських спецслужб Романа Підкура, презентація про долі військовополонених від заступника директора Національного музею «Меморіал жертв Голодомору» Ірини Батирєвої, актуальні дискусії з істориками-науковцями Вінницького державного педагогічного університету Наталкою Жмуд, Володимиром Войнаровським, Ольгою Коляструк, Павлом Кравченком та щоденні перегляди документальних кінострічок про війну з детальним аналізом. Особливість історичної школи в тому, що всі учасники — а це 45 молодих дослідників — мають можливість представити свої наукові проекти й отримати сертифікат про проходження історичної школи, що автоматично підвищує їхній рейтинг з історії України як предмета у школі та університеті. 

Організатором історичної школи «Друга світова війна: переосмислення» виступила громадська організація «Подільська спадщина». Її керівник Павло Кравченко каже, що головна мета проєкту —  вдосконалити знання підростаючого покоління задля реанімації культурної пам’яті українців на пострадянському просторі.  

«Це семиденний освітній інтенсив, який дає змогу дітям знайти відповіді на важкі й незрозумілі історичні питання, на які їм самотужки дати відповідь складно, у форматі дискусії та творчих завдань, а також зрозуміти причини, передумови, — розповідає Павло Кравченко. — Ми щодня зранку і до пізнього вечора, буває, й до ночі, говоримо про Другу світову війну...»

Учасників історичної літньої школи відбирали на основі конкурсу. У ньому брали участь старшокласники та студенти (причому не лише історики, а й психологи та журналісти), які готували наукові роботи з відповідної тематики. Як відзначає Павло Кравченко, це вмотивовані й підготовлені люди, які вивчають історію не лише за підручником, а значно ширше.  

«Ми ставимо перед собою мету не стільки виявити бачення молодих людей, яке вони отримують у школі та вищих навчальних закладах, а з’ясувати, як вся ця інформація транслюється і трансформується в їхній уяві, а також розкрити ті питання історії Другої світової війни, про які не завжди говорять у вишах, а тим паче в школах, — визнає Павло Кравченко. — Інша мета, якої необхідно досягти, —  змусити молодь думати про так звані важкі питання, які виникають в історії Другої світової війни. Ми зможемо дійти до якоїсь думки лише тоді, коли матимемо певний дискурс чи протиріччя під час вивчення питання. Причому дуже важливо формувати запитання за допомогою загальних уявлень про подію. Саме тоді молодь «загоряється» і проявляє свою жагу до роботи». 

Літня школа триватиме в «Подільському Артеку» до 10 липня.  Організатори забезпечують вартість проживання, харчування і транспортні витрати. Проєкт фінансується за рахунок обласного бюджету.   

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати