Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Шумові смуги — на дорогах вищої категорії

Мінрегіонбуд оновлює норми щодо проектування автошляхів
22 березня, 11:35
ФОТО UNIDORSTROY.KIEV.UA

Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України оновлює державні будівельні норми щодо проектування доріг. Зокрема, пропонується, на дорогах вищої категорії (І—ІІ) передбачати влаштування фрезерованих шумових смуг. Відповідна норма міститься у проекті змін до ДБН В.2.3-4-2015 «Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина II. Будівництво», передає www.kmu.gov.ua.

«Шумова дорожня розмітка — це дійсно недорогий та дієвий спосіб підвищення безпеки руху та зменшення кількості авто, які потрапляють у дорожньо-транспортні аварії. Наприклад, якщо людина довго знаходиться за кермом і починає засинати, такі шумові смуги можуть врятувати життя», — зазначив заступник міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе.

Вперше шумові смуги з’явилися в США всередині 50-х років минулого століття і за принципом своєї дії нагадують «лежачих поліцейських». Вони являють собою штучні нерівності, які залежно від призначення облаштовуються вздовж або впоперек дороги. Під час наїзду на неї водій автомобіля починає відчувати суттєву вібраційну та шумову дію, що сприяє підвищенню уваги на дорозі під час руху вздовж дорожніх узбіч або перед наближенням до ділянки з підвищеною небезпекою.

Лев Парцхаладзе зазначив, що такі шумові розмітки, крім США, також широко застосовуються у Німеччині, Канаді, Фінляндії, Данії, Швеції, Норвегії та у багатьох з цих країн є обов’язковими під час проектування нових доріг. «Застосування шумових смуг дозволяє досягти значного зниження рівня аварійності на дорогах, щонайменше удвічі», — додав Лев Парцхаладзе.

Проект змін до ДБН розроблено ДП «ДерждорНДІ».

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати