Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Чому дорожчає бензин?

Справа не лише в курсі гривні. Ще більше впливає відсутність вітчизняної переробки, — експерт
05 жовтня, 19:24
ФОТО З АРХІВУ "Дня"

Ціни на автогаз якось стабілізувалися. Натомість почалося бензиново-дизпаливне раллі. 4-5 жовтня ціни набензин і дизельне паливо на АЗС зростали на 10—50 копійок за літр. На станціях оператора WOG,  повідомляє Nefterynok із посиланням на дані консалтингової компанії UPECO, дизельне паливо подорожчало на 50 копійок за літр до 25,49 гривні на преміальну марку ДП. У мережі KLO ціна дизпалива зросла на 40 копійок до 23,99 гривні. На АЗС «БРСМ-Нафта» звичайне дизпаливо подорожчало на 10 копійок до 22,89 гривні, а  преміальна марка — на 20 копійок за літр до 23,69 гривні. В результаті нинішнього стрибка цін середня вартість А-92 становить в Україні 25,47 гривні, А-95 — 26,24 гривні, А-95 Преміум — 27,30 гривні, дизпаливо — 23,66 гривні і ДП Преміум — 25,19 гривні за літр.

Про причини цього неприємного для автомобілістів явища «День» поцікавився у президента асоціації «Об’єднання операторів ринку нафтопродуктів України» Леоніда Косянчука. «А ви давно заглядали до обмінних пунктів? — відповів він запитанням, — не сказав би, що там долар зростає потихеньку. Вчора ще він був 26,45, сьогодні вже 26,9, а то і 27 гривень. А ми з вами знаємо, якщо гривня втрачає щодо долара, то бензин  отримує  80 копійок на літрі. Валютний чинник дає досить вагомі підстави для подорожчання.

Директор ТОВ «Консалтингова група А-95» Сергій Куюн уточнює: «У  серпні-вересні на світовому ринку було підвищення цін приблизно на 50 доларів, але останнім часом стався відкат і цей чинник поступово зникає. На підйомі ціни дуже підвищились, хоча потім дещо знизились. Але в серпні і першій половині вересня для України купували нафтопродукти, що подорожчали,  і які ще потрібно продати в роздріб, хоча на світовому ринку сьогодні йде зниження. Там вони повернулися на рівень початку серпня».

«У нас же попереду інша проблема, — вважає КУЮН. — Ми зараз намагаємося скласти прогноз ресурсної ситуації. Річ у тому, що з кінця вересня зупинився на ремонт Мозирський НПЗ в Білорусі — а це майже 50% українського ринку. Там, звичайно, є якісь запаси — щось вони відвантажуватимуть, але все одно продукту на ринку буде менше. Крім того, зараз повністю зняв свої пропозиції Кременчуцький НПЗ. Він навіть оголосив, що не відвантажуватиме нафтопродукти і за довгостроковими контрактами».  «Це для нас грунтовний сюрприз, — зазначає Куюн. — А наприкінці жовтня зупиняється на ремонт ще і Шебелінка (газопереробний завод)».

«Я не вірю, що в Україні може виникнути дефіцит бензину, — підсумував Куюн, — його однозначно привезуть — врешті-решт і по морю, для чого є можливості. Але залишається питання ціни. Брак пропозиції, який з кожним днем все гостріше (в основі цього відсутність власної нафтопереробки) може тримати ціну високою і навіть підштовхувати її і далі вгору».   

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати