Які ж несвоєчасні рішення можновладців... Коли вони за що-небудь, нарешті, після довгих сумнівів вирішують взятися, життя вже пішло вперед, і вони знову залишаються перед розбитим коритом.
Павло Скоропадський, український державний, політичний і громадський діяч, останній гетьман України

«Десятка» товарів, які світ купує в України

Експерт: «Основна експортна продукція продовжує бути сировинною»
10 жовтня, 2018 - 10:14

За девять місяців Ураїна експортувала товарів харчової та аграрної промисловості на 11,4  мільярда доларів. Про це повідомив аналітичний департамент Ради з питань експорту продовольства (UFEB) посилаючись на дані Державної фіскальної служби України.

Серед усіх груп товарів перше місце посідають зернові культури, яких цього року було експортовано на суму 4,8 млрд USD. Далі йдуть жири та олії, готові харчові жири, воски (3,2 млрд USD); насіння і плоди олійних рослин, солома і фураж (1,4 млрд USD); м’ясо та їстівні субпродукти (478,9 млн USD); молоко та молочні продукти, яйця птиці, натуральний мед (346,5 млн USD).

Топ-10 ключових товарів, які Україна експортувала на зовнішні ринки за перші 9 місяців 2018 року:

• соняшникова олія (2,9 млрд USD);

• кукурудза (2,3 млрд USD);

• пшениця (2 млрд USD);

• свиріпа або ріпак (700 млн USD);

• соєві боби (600 млн USD);

• ячмінь (460 млн USD);

• м’ясо птиці (380 млн USD);

• цукор (150 млн USD);

• шоколад (!) —  (119 млн USD);

• закриває список соєва олія — загальна вартість експорту становила 117 млн USD.

«У порівнянні з попереднім роком найбільше зріс обсяг продажу м’яса птиці — на 29%, експорт шоколаду збільшився на 21%. Серед товарів, що зросли, також слід відзначити соєву олію (на 18%), насіння свиріпи або ріпаку (на 15%) та пшеницю (на 6%)», — повідомляють в UFEB.

Сумарний обсяг товару з топ-10 становить 85% від загальної вартості експортованих товарів харчової та аграрної промисловості.

«Основна експортна продукція продовжує бути сировинною. При чому ця продукція  слідує світовим екологічним трендам — зростають обсяги як виробництва, так і продажу органічної продукції. Також потрібно звернути увагу на те, що хоча наразі нашим основним експортним товаром є сировина, ми маємо значний потенціал і для продажу закордон готової продукції. Українські виробники здатні створювати товари, котрі мають високий рівень якості та конкурентоздатності на світовому ринку. Зокрема, про це свідчить зростання обсягу шоколаду, що продається закордон», — зазначає аналітичний відділ Ради з питань експорту продовольства.

Алла ДУБРОВИК-РОХОВА, «День»
Газета: 

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ