Гідність держави зрештою залежить від гідності особистостей, які її створюють.
Джон Стюарт Мілль, британський філософ, політичний економіст XIX століття

До моря — без жартів

На шляху до Європи потрібно дбати про безпеку судноплавства
16 квітня, 2005 - 00:00
СТАН МОРСЬКИХ ШЛЯХІВ ЩЕ СКЛАДНІШИЙ, НІЖ МІСЬКИХ ДОРІГ — БЕЗ СУЧАСНИХ ЗАСОБІВ І ПРОГРАМ ЙОГО ВЖЕ НЕ «РОЗРУЛИТИ»

Україна впроваджує заходи безпеки за європейськими стандартами для водного транспорту. На початку квітня на базі державного підприємства «Дельта-лоцман» відбулося представлення двох проектів — СOMPRIS і EMBARC, які реалізовуються в рамках програми досліджень Європейської комісії щодо транспорту та енергетики.

Перший з них — Консорціум експлуатаційного управління платформою річкових інформаційних служб (COMPRIS) має за мету стандартизацію технологій, послуг та рівня їх узгодженості на всіх європейських внутрішніх водних шляхах, а також плановане введення автоматичної ідентифікаційної системи (АIS) і електронних навігаційних карт (ENCs), що є важливими кроками до підвищення безпеки і ефективності перевезень внутрішніми водними шляхами з акцентом на регіонах Рейну та Дунаю.

Демонстрацію результатів, досягнутих в ході реалізації цього європейського проекту в Україні, за проханням керуючого комітету СOMPRIS Генерального директорату «Енергії і транспорту» Єврокомісії, Мінтрансзв’язок України вирішив провести на базі технологій регіональної служби регулювання руху суден «Дунай» державного підприємства «Дельта-лоцман». Цей вибір обумовлений успішними діями України щодо забезпечення високого рівня безпеки і ефективності судноплавства на Бузько-Дніпровсько-лиманському каналі і на Килійському гирлі річки Дунай по трасі VII пан’європейського транспортного коридору. 6 квітня у Центрі регулювання руху суден «Вилкове» ДП «Дельта-лоцман» відбулось засідання робочої групи щодо вивчення практичних можливостей для демонстрації програми COMPRIS і відпрацювання питань взаємоадаптації національних і зарубіжних технологій.

У ході роботи європейські колеги відзначили високий технічний і організаційний рівень регіональної системи «Дунай» і правильність вибору її як демонстраційної платформи проекту. Україна, в особі державного підприємства «Дельта-лоцман», з 2003 року як спостерігач бере участь у реалізації європейського проекту, а з 2004 року однією з його робочих груп керує представник цього підприємства Костянтин Сизов.

Продовження знайомства з європейськими проектами в галузі безпеки морського і річкового судноплавства відбулось у Миколаєві, де 7 квітня у ДП «Дельта-лоцман» пройшов міжнародний науково-практичний семінар щодо реалізації проекту EMBARC. Він вперше був проведений у країні, що не входить до ЄС. З 2003 року Україна запрошена для роботи як член ради цього міжнародного проекту. EMBARC (European Maritime project for Baseline and Advanced Regional and Coastal traffic management and information services) — Європейський морський проект базисного просунутого регіонального і прибережного управління суднопотоками і інформаційними службами. Мета проекту: дослідження методів і нових технологій управління суднопотоками, що iснують, розробка функцій, переліку послуг щодо забезпечення безпеки мореплавства, способів вирішення завдань управління і створення умов для покращання системи моніторингу судноплавства у водах країн Євросоюзу для мінімізації ризиків і підвищення ефективності судноплавства. До засобів зниження ризиків у забезпеченні управління суднопотоками належать системи регулювання руху суден і лоцманські проводки.

У роботі семінару взяли участь керівники і експерти європейського проекту EMBARC, а також керівники і провідні фахівці організацій, що забезпечують безпеку судноплавства, представники наукових інститутів і підприємств морського комплексу України.

У виступах на семінарі йшлося про приведення національної системи морського пошуку і порятунку у відповідність до стандартів міжнародної конвенції SAR-79. Представники європпроекту наголошували на необідності об’єднання морських рятувально-координаційних центрів та центрів системи моніторингу судноплавства (регіональних служб регулювання руху суден). Такий напрямок в організації системи пошуку і порятунку розглядається як найефективнiший з погляду фінансових витрат, технічних і організаційних ресурсів, підготовки і навчання персоналу, виключення дублювання функцій і ресурсів.

Із схваленням було сприйнято доповідь начальника Держморінспекції Держфлотінспекції України капітана Володимира Репетея про напрямки підвищення ефективності української системи морського пошуку і порятунку. Зокрема, це підтвердив у своєму виступі й визнаний міжнародний експерт, член ради проекту капітан Урбан Халберг. Він наголосив на тому, що «за міжнародними стандартами, оцінка побаченого на прикладі ДП «Дельта-лоцман» буде дуже позитивною. Вважаємо, що досягнення України в цій галузі повинні одержати подальший розвиток».

Марія ПЕЛЕХ
Газета: 

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ