Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

«Коротка зупинка для життя»

Як у Туреччині поліція та директорат автомагістралей піклуються про безпеку руху
11 жовтня, 11:21
ФОТО АВТОРА

Перше враження, коли відвідуєш Туреччину, це висока якість доріг. Разом з тим у великих містах можна побачити багато поліцейських і «автополіцейських» — щит із зображенням поліцейського авто. І за якість доріг відповідає директорат автомагістралей (KGM), український аналог «Автодор», міністерства інфраструктури. А за безпеку дорожнього руху дорожня поліція, зокрема на дорогах працює понад 22 754 патрульних поліцейських та 5772 поліцейських автомобілів.

Згідно зі статистичними даними, на населення Туреччини в 80 млн осіб, припадає 23 млн автомобілів. Водночас 29 млн громадян мають водійські права.

Як повідомили українським журналістам на брифінгу в головному управлінні поліції в Анкарі, на дорогах щороку гине 7 тис. людей і збитки від аварій становлять 50 млрд лір. Найбільше аварій припадає на людей віком від 25 до 45 років і на дні, починаючи з п’ятниці по неділю.

«Усім 250 тисячам поліцейських дозволено накладати штраф за порушення».

В обов’язки патрульних поліцейських входить перевірка вантажів і пасажирів, контроль за перевищенням швидкості, вживання алкоголю чи наркотиків, фіксація людей, які користуються мобільним телефоном під час руху, автомобілів, які не зупинилися на червоне світло. Штрафи за згадані порушення, а також за непристебнутий пасок безпеки іноді направляють у електронній формі, а іноді зупиняють авто і виписують штраф.

У головному поліцейському управлінні зазначили, що усім 250 тисячам турецьких поліцейських видано бланки протоколів і дозволено накладати штраф за порушення. При цьому виключається можливість хабара, бо порушення фіксуються та передаються у систему. Іншими словами виключається людський чинник.

Що стосується контролю за перевищення швидкості, то в турецької поліції є два типи радарів, один вимірює швидкість на конкретному відрізку дороги, а другий середню швидкість по всьому маршруту автобана.

І створена директоратом автомагістралей система контролю за дорожнім рухом якраз визначає середню швидкість водія і попереджає його в разі перевищення заданого параметру.

На озброєнні дорожньої поліції 450 автомобілів із радарами. Таке авто, пояснили в головному управлінні поліції, зазвичай направляють у місце, де з якоїсь причини різко збільшилась кількість аварій чи різко зріс трафік.

А радари, що вимірюють середню швидкість, встановлено на 2150 км і з кожним місяцем це покриття збільшується.

Окрім того, розповіли в Головному управлінні поліції, планують модернізувати «автополіцейського», згаданий щит із зображенням поліцейського авто, його оснастять справжніми мигавками та гучномовцем, щоб можна було попереджати водіїв за перевищення швидкості.

Найбільший штраф за перевищення вантажу — 2700 лір.

Окрім того, турецькі поліцейські стежать за тим, щоб авто не паркували в заборонених місцях. У разі порушення паркування авто оперативно евакуюють. При цьому авто заносять у систему, і коли господар побачить, що його машини немає, то він звертається в поліцію і йому кажуть, де забрати його авто і відповідно сплатити штраф у 108 лір. Щодня в Анкарі евакуюють 400 автомобілів.

Найменший штраф за перевищення швидкості становить 35 лір, а остаточна сума залежить від показників перевищеної швидкості.

Найбільший штраф у Туреччині за перевищення вантажу автомобіля — 2700 лір. Якщо штраф сплачують раніше певного часу — 15 днів, то платник користується знижкою в 5%.

Поліція активно стежить і за соціальними мережами, особливо випадками, коли хтось виставляє селфі на великій швидкості чи небезпечний маневр. «Ми працюємо з парламентом, щоб підвищити покарання за такі випадки — демонстрацію порушень у соцмережах», наголосив представник головного поліцейського управління Анкари.

За його словами, запровадження на всіх дорогах Туреччини електронної системи вимірювання переслідує мету попередження, а не покарання.

З цією метою поліцейські також проводять семінари та лекції з громадянами, включаючи школи, розповідаючи про правила дорожнього руху і безпеку на дорогах.

У вересні минулого року турецький уряд затвердив План дій та стратегію безпеки дорожнього руху, яка передбачає зменшення аварій та смертей на дорозі на 50%.

«100-денний президентський план дій зменшення аварій на дорогах.

А 1 серпня цього року президент Туреччини оголосив 100-денний план дій щодо зменшення аварій на дорогах. Водночас перевірки було збільшено на 14,9%, аварійність зменшилася на 7,4%.

Ще одна цікава ініціатива поліцейських — встановлення наметів у деяких місцях, зокрема й перед автобанами. З одного боку, мета цієї ініціативи полягає в тім, щоб водії відпочили, не перевтомились від поїздки, а з іншого боку — під час відпочинку їм показують відео зі страшними аваріями, що може трапитись з ними. Іншими словами — це «коротка зупинка для життя».

Відомо, не меншою мірою безпека руху на дорогах залежить від їх якості і загалом інфраструктури, що має відношення до руху автомобілів.

«KGM працює над тим, щоб автомобілі могли підтримувати зв’язок один з одним».

На брифінгу в директораті автомагістралей (KGM), український аналог «Автодор», міністерства інфраструктури розповіли, що вже зроблено і робиться для забезпечення безпеки на дорогах. Цю назву директорат отримав 2017 року, пояснює директор KGM Генджага Каракаш, який особисто проводив брифінг. Він наголосив, робити дороги на благо держави і завдяки новій системі керування дорожнім рухом запобігати аваріям.

До того ж у директораті магістралей працюють над тим, щоб водії отримували повідомлення про можливі затори і вчасно могли змінити маршрут. Причому планується, що ці повідомлення надходитимуть просто в систему автомобіля. Також завдяки системі контролю швидкості на автобанах, водії отримуватимуть повідомлення, що їм треба зменшити швидкість. З цією метою під асфальтом монтують волоконно-оптичні кабелі. Довжина встановлених таких кабелів становить 15 тис. км.

Ще більш цікава ідея, над якою працює директорат автомагістралей, це створення по всій країні 17 центрів, завдяки яким автомобілі могли підтримувати зв’язок один з одним.

Наприкінці брифінгу пан Каракаш зазначив, що директорат працює над новою системою контролю і безпеки рух десять років і теж вивчав досвід інших країн, які користувались подібними розробками. На його думку, Україна може, як і Туреччина, самостійно розробити подібну систему і запровадити її на території країни.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати