В Європі на генетичному рівні виникає спонтанна любов до народу, що повстав на захист своєї свободи.
Оксана Пахльовська, українська письменниця, культуролог, професор Римського університету «Ла Сап'єнца», доктор філологічних наук, лауреат Національної премії України імені Тараса Шевченка

Темні часи «легенди»

У конструкторському бюро «Антонов» скаржаться на брак робочих рук
20 травня, 2019 - 18:39

Сьогодні на державному підприємстві працюють у кілька змін, але продовжують будувати легендарні українські літаки.

На шасі найбільшого серійного транспортника у світі «Руслана» тиснуть сотнею тонн. Запас міцності деталей, шасі, крил, має бути втричі більшим необхідного.

Просто зараз в ангарах «Антонова» будують п’ять машин, ще близько десятка на постійному обслуговуванні. До того ж, тримають на льоту сотню машин, які в різні роки закупила Індія.

Повідомлялося, що українські транспортні літаки Ан-124-100 «Руслан» ще як мінімум три роки будуть здійснювати перевезення для НАТО. Відповідний контракт був підписаний між представниками Альянсу і державного підприємства «Антонов».

Контракт був укладений до 31 грудня 2021 року. Відповідно до домовленості, починаючи з 1 січня 2019 року «Антонов» надає два літаки Ан-124-100 для виконання авіаперевезень в інтересах учасників програми SALIS.

За даними з офіційного сайту НАТО, замовниками оренди літаків у межах програми SALIS є 10 країн-членів Альянсу: Бельгія, Чехія, Франція, Німеччина, Угорщина, Люксембург, Норвегія, Польща, Словаччина і Словенія.

Як повідомляли в Мінекономрозвитку на початку року, ДП «Антонов» 2019 року планує продовжити реалізацію програми імпортозаміщення (заміни російських комплектуючих на українські аналоги і комплектуючі з Канади, Китаю і США) і відновити серію випуску літаків Ан-148, Ан-158, Ан-178.

7 лютого, за поданням Мінекономрозвитку, уряд затвердив фінансовий план ДП «Антонов» на 2019 рік.

Згідно з документом, у поточному році ДП «Антонов» планує отримати близько 6,1 млрд грн чистого доходу від реалізації продукції, з яких 5,9 млрд грн — на зовнішніх ринках та 200 млн грн — в Україні. Серед основних статей запланованого доходу 263 млн грн також надійдуть від надання інжинірингових послуг, 73 млн грн — від науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт і 32,5 млн грн — від роялті.

2019 року держпідприємство планує сплатити на користь держави понад 1 млрд гривень, зокрема податків, зборів, включаючи відрахування 30% чистого прибутку ДП «Антонов», на суму 214,5 млн грн.

«Підтримка розвитку авіапромисловості — один із пріоритетів Мінекономрозвитку та уряду України. Зокрема, рік тому з нашої ініціативи підприємства сфери літакобудування були звільнені від сплати ввізного мита і ПДВ на технічні прилади та устаткування для виробництва авіатехніки, щоб спрямувати більше коштів на модернізацію продукції та виробництво нової», — зазначив перший віце-прем’єр-міністр — міністр економічного розвитку і торгівлі Степан Кубів.

Крім того, фінплан ДП «Антонов» передбачає збільшення чистого доходу від реалізації продукції на 21% порівняно з 2018 роком. У тому числі на 22,1% за напрямком «вантажний авіаційний транспорт» і на 312,7% за напрямком «виробництво літальних і космічних літальних апаратів, супутнього устаткування».

Підприємство також планує 2019 року підвищити зарплати на підприємстві. Середня зарплата зросте до 15,7 тис. грн, тобто на 57,3% порівняно з 2018 роком.

При цьому на підприємстві постійно не вистачає робочих рук. Брак кадрів виникає через стрімке зростання військового виробництва в Україні, кажуть антонівці. Фахівців вабить робота на оборонних підприємствах. Але тут не залишають свою мрію про «Мрії». Для добудови другої, найбільшої у світі крилатої машини шукають інвестора на півмільярда доларів.

Алла ДУБРОВИК-РОХОВА, «День. Фото Руслана КАНЮКИ, «День»
Газета: 
Рубрика: