Це ж велика дурість — хотіти говорити, а не хотіти бути зрозумілим.
Феофан (Єлеазар) Прокопович, український богослов, письменник, поет, математик, філософ

«Є жінки, подібні до хмарин...»

У Музеї мистецтв ім. Богдана та Варвари Ханенків проходить виставка «Жінка в китайському класичному живописі»
18 лютого, 2011 - 00:00
«ЖІНКИ Й ДІТИ В ОЧІКУВАННІ НОВОГО РОКУ», 1798 р. ЮЙ ЦЗИ (ЖИВОПИС НА ПАПЕРІ) / ФОТО НАДАНЕ МУЗЕЄМ

Музейна колекція китайського класичного живопису складається з понад 350 творів художників XVI — початку XX століття, знайомить з усіма видами та жанрами цього виду мистецтва. Неповторні за способом художнього вираження, матеріалом, технікою виконання, старовинні сувої китайських митців розкривають панораму людського буття, картини природи в її величних проявах та окремих явищах. Однією з провідних тем живопису від перших століть його становлення на початку нової ери до сучасності стало зображення жіночої краси. Образ жінки став уособленням ідеалів складного релігійно-філософського комплексу. У ньому переплелися конфуціанські настанови про моральні чесноти скромності, розважливості, внутрішньої краси, що зовні знаходять вираження у вишуканій поведінці; даоські ідеали надприродної фізичної краси й гармонії, втілені в образі небесної феї; уявлення буддистів про значення природи жінки як подательниці життя буддисту на його шляху до перероджень і поступу до нірвани. Які б ідеї не вкладав майстер у свої твори, засоби їхнього художнього втілення у класичному китайському живописі вирізняються неповторною своєрідністю. У картині домінує лінія. Віртуозний митець здатен одним розчерком пензля передати характер, особливість поводження, емоційний стан персонажу. Неабияку роль в класичному живописі відіграє система символічного змісту кожної картини, недарма китайці кажуть: «Читати картину». Лаконічні зображення героїв і предметів, що їх оточують, подібно до ієрогліфів, прочитуються у їхньому багатозначному символічному сенсі. Завдяки цій особливості китайського живопису ми маємо змогу ввійти у світ міфів, історичних епосів, опинитися за огорожею родинних садиб, де проходило життя простих мешканок, насичене повсякденними турботами про виховання дітей та організацією сімейних свят, розвагами музикою та заняттями живописом.

На виставці представлено роботи, що дають уявлення про творчість обдарованих жінок-художниць Тун Ші (близько 923—956 р.р.), Гуань Даошен (1262—1319 р.р.), Юнь Бін (1650—1735 р.р.), чиї імена ввійшли в історію китайського мистецтва поруч з іменами найбільш видатних майстрів-чоловіків. Із числа відомих художників експоновано твори таких майстрів, як Тан Інь (1470—1523 р.р.), Цю Ін (1494—1522 р.р.), Чжан Чжун (XVIII ст.), Юй Цзі (1737—1823 р.р.), Фей Дансю (близько 1802—1850 р.р.), Ван Шу (1800 — дата смерті невідома), що уславилися почасти завдяки створеним ними галереям жіночих образів.

На виставці можна побувати до17 квітня.

Галина БІЛЕНКО
Газета: 

Додати коментар

Фото Капча
Введіть символи з картинки

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ