Зброю витягають грішники, натягують лука свого, щоб перестріляти жебраків та вбогих, заколоти правих серцем. Зброя їхня ввійде в серце їхнє і луки їхні поламаються.
Володимир Мономах, великий князь київський (1113–1125), державний і політичний діяч

Концерт-поема для віолончелі

17 лютого у Колонному залі ім. М. Лисенка пролунають твори Роберта Шумана, Габрієля Форе та Моріса Равеля
16 лютого, 2021 - 11:33
ФОТО З FACEBOOK-СТОРІНКИ СЕРГІЯ ВАКУЛЕНКА

Національний заслужений академічний симфонічний оркестр України під орудою Назара Якобенчука представить музику ХІХ та ХХ століть.  Віолончеліст Сергій Вакуленко (на фото) виконає у супроводі оркестру знаменитий  Концерт Роберта Шумана. За словами музикознавців, цей твір — яскраве відображення музичного мислення Шумана у пізньому періоді його творчості: слідування класичним традиціям, відсутність бурхливих романтичних поривань. Основу музичного матеріалу складають виразні мелодії у віолончелі; роль оркестру — суто акомпануюча. Концерт в цілому позбавлений драматичності, конфлікності. Автор дав твору назву «Концертна п’єса для віолончелі із супроводом оркестру» («Concertstueck fuer Violoncell mit Begleitung des Orchesters»), що вказує на те, що Шуман свідомо відійшов від традиційного розуміння жанру концерту.Це яскравий концерт-поема, концерт-монолог, є розповіддю про глибокі почуття Шумана до дружини Клари. І саме в партії віолончелі соло розкриваються важливі образи та смисли.
— Своєрідним обрамлення у програмі вечора стануть твори учня Форе, Моріса Равеля, — каже прес-секретарка Національної філармонії Ілона ТАМІЛІНА. — Відомо, що оркестрові шедеври Равеля від початку «народжувалися» як твори для фортепіано. Так було й із «Паваною пам’яті померлої інфанти», що принесла славу молодому композитору. Зокрема, особливо ефектно всі колористичні нюанси передаються саме в авторській оркестровій транскрипції сюїти «Могила Куперена», в якій Равель винахідливо відтворив не лише стиль «короля клавесина», а й особливості французької музики XVIII століття.

Газета: 
Рубрика: