Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Олег Бійма знову навідався на «Острів любові»

Однак його «Пристрасть» поки що не зворушила керівництва НТКУ
06 серпня, 00:00

Справді, повість української письменниці, про яку Тарас Шевченко якось полемічно заявив, що Жорж Занд не ладна бути у неї навіть куховаркою, надає багатющий матеріал для екранізації. Її кримінальний сюжет (до речі, окремі колізії і мотиви якого були свого часу запозичені палким шанувальником Марка Вовчка Миколою Лєсковим при створенні знаменитої «Леді Макбет Мценського повіту») про те, як охоплений пристрастю до молодої й звабливої красуні чоловік вбив свою дружину, аби бути разом із коханкою, сповнений не лише великої емоційної сили, але й досить тонких психологічних спостережень про природу жаги й влучних моральних застережень. В ньому гранично, спресовано виявлено категорії зради й страждання, кохання й докорів сумління. Адже героєві — Павлові Чорнокрилу — доводиться спокутувати свій гріх; він платить за нього спочатку божевіллям, а згодом — смертю.

Олег Бійма, створюючи сценарій, писав кожну роль, заздалегідь враховуючи індивідуальність виконавця, якому її буде доручено. Так, образ Павла відразу призначався івано-франківському акторові Сергію Романюку. Режисер не помилився: робота одного з найталановитіших українських виконавців вражає глибиною, силою, віртуозністю у переданні різноманітних психологічних стилів. Гідними його партнерками в «любовному трикутникові» виступають і актриси Національного театру імені І. Франка — досвідчена Єлизавета Слуцька й дебютантка в кіно Світлана Прус. Завдяки ж майстерній роботі оператора Леся Зоценка, починаєш сприймати природу як дійову особу фільму — з такою любов'ю і філігранністю знято ним літні й осінні краєвиди та побут українського села. Достовірності екранної фактури сприяють і використані авторами фільму автентичні, чи не музейні костюми.

Трисерійну «Пристрасть» знято на студії «Укртелефільм», яка, до речі, вже два роки не фінансується державою. І хоча фільм створювався ніби за державним замовленням, його можна сміливо вважати цілком автономним проектом самої знімальної групи, яка примудрялася навіть виїздити в експедиції, часом просто позичаючи гроші в родичів і знайомих. Симптоматично, що жоден з відповідальних працівників Національної телерадіокомпанії України не з'явився минулої п'ятниці на перший перегляд тільки-но змонтованої картини. Хоч як знати, можливо, подивившись її, глядачі, зокрема молоді, не ставилися б із такою упередженістю до класиків, що їх вивчають за шкільною програмою. Чи, може, цнотливе керівництво НТКУ злякали деякі надто чуттєві сцени у «Пристрасті»? То чого їх святенництво не поширюється на імпортну кінопродукцію й демонстрацію «фізіології кохання» в ній у прайм-тайм, що призначений для родинних переглядів?

Утім, невгамовний Олег Бійма не впадає в розпач. Він навіть готовий вже зробити двосерійний варіант фільму, аби презентувати його глядачам прокатно-фестивальним шляхом.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати