Я бачила, тоді, що хто хиливсь найнижче, того найбільш топтали люди й коні.
Леся Українка, українська письменниця, перекладачка, фольклористка, культурна діячка

Про життя в музиці і життя самої музики

У Києві відбувся перший концерт нового циклу, який започаткував Олександр Пірієв
4 грудня, 2019 - 10:59
ФОТО ЮРІЯ ПРИЯЦИЛЮКА

Вечір, який відбувся в Національній музичній академії України. Ініціатором і автором проєкту «Музичні історії світу з Олександром Пірієвим» є один з найвідоміших музичних продюсерів України в галузі класичної музики, відомий віолончеліст.

Історія музики — це історії життя славетних композиторів минулого і сучасності. І хоча її символи: Бах — Бетховен — Моцарт — Чайковський — Шостакович уже давно стали частиною великого музичного іконостасу — все ж насамперед це були живі люди, зі своїми перемогами та поразками. Головне — це генії свого часу з живими емоціями. Тож унікальні факти, таємничі історії з життя та створення всесвітньо відомих творів і сама музика композиторів минулого — все це в новому проєкті. Проте цей цикл не про музику, а про життя в музиці та життя самої музики.

Чому Бах став «Зевсом» на вершині музичного Олімпу? Як і чому німець Гендель став найповажнішим композитором Британії? Чому 14-та фортепіанна соната Бетховена — «Місячна»? «Хто надихнув Мендельсона на написання музики, яка стала головним «весільним» маршем на всі часи? Чому Брамс став уособленням романтизму в музиці? Як Брух написав твір, який став символом Ізраїлю? Чому Хіндеміт — останній у ХХ ст. легендарний німець у музичній історії? Відповіді та ще багато музики були в першому концерті «Музичних історій світу» з Німеччини, які ефектно проілюстрували Національний камерний ансамбль «Київські солісти». За диригентським пультом цього вечора стояв Ігор Пучков.

Оскільки Олександр Пірієв не лише музикант, а ще продюсер музичних програм Українського Радіо, і за більш ніж 15 років своєї діяльності організував понад 500 подій, зрозуміло, що він володіє великими музично енциклопедичними знаннями. Віолончеліст особисто зустрічався з багатьма цікавими виконавцями,  його історії, артистично й винахідливо подані, комусь «розшифровують» композитора або розтлумачують його твір, когось наштовхують пізнати нового композитора чи музику певного періоду або країни, а хтось просто насолодився першокласним виконанням творів німецьких класиків: Баха, Генделя, Бетховена, Мендельсона, Брамса, Ріхарда Штрауса, Хіндеміта.

Другий концерт із серії відбудеться 23 грудня. Він буде присвячений композиторам та музиці Польщі. Лунатимуть твори Фридеріка Шопена, який став символом Польщі, головним композитором та національним героєм, який зробив фортепіанну революцію. Зокрема, публіка дізнається, чому Шопен єдиний справжній революціонер серед музикантів? Як сталося, що його перший фортепіанний концерт вважається другим, а другий навпаки першим? Як Вітольд Лютославський став одним зі стовпів європейського авангарду ХХ ст.? Як народжений на Вінниччині Ян Падеревський став головним піаністом Польщі всіх часів, і водночас залишився в історії як успішний політик? Що таке сакральний мінімалізм і чому саме поляк Хенрік Гурецький став його символом? Як Кшиштоф Пендерецький став уособленням сучасної музики Польщі в світі з рекордною для класичного музиканта кількістю нагород «Греммі».

Твори Ф.Шопена, В.Лютославського, Г.-М.Гурецького і К.Пендерецького пролунають у виконанні камерного ансамблю «Київські солісти» під орудою Ігоря Пучкова за участі спеціальних гостей — Йожефа Ерміня (фортепіано, Львів) та лавреата міжнародних конкурсів Станіслава Павловича (кларнет, Київ).

Ольга СТЕЛЬМАШЕВСЬКА
Газета: 
Рубрика: