Працювати треба ідейно, щоб дати свою духовну лепту для рідного народу
Кость Левицький, український державний діяч, адвокат, публіцист

Сонячні мости: Україна — Франція

Вдалося «побудувати» художнику Віктору Орлі
6 листопада, 2009 - 00:00
У СЕРІЇ ДЕКОРАТИВНИХ РОБІТ «МАРСЕЛЬ» ПЕЙЗАЖНІ ЗАМАЛЬОВКИ СУЧАСНОГО ПОРТОВОГО МІСТА НЕСПОДІВАНО ОБРАМЛЕНІ УКРАЇНСЬКИМИ ВІЗЕРУНКАМИ Й ДАВНІМИ ТРИПІЛЬСЬКИМИ ОРНАМЕНТАМИ / ФОТО З ОСОБИСТОГО АРХІВУ ВІКТОРА ОРЛІ

Саме тут він мешкає п’ять років. Усе в цьому приміщенні нагадує про Україну: і сам господар, і українська символіка, і картини художника, і навіть його творчий псевдонім.

— Моє творче ім’я підкреслює мою національність, — каже Віктор. — Мені, як і більшості українців, імпонує легенда про козака Григорія Орлика, на честь якого нібито назване невеличке містечко під Парижем... Весь простір у майстерні Віктора Орлі заповнений яскравими фарбами його живописних полотен, які густо розвішані та поставлені акуратними рядами вздовж стін. Тут же альбом із фотографіями робіт, які вже розлетілися по колекціях у Франції, Італії, Голандії, Україні, Польщі. Вражає багатство тематики і стилістичних пошуків художника. Йому підвладні натюрморт, пейзаж, абстракція, романтичний і символічний фігуратив.

У роботах цього майстра є щось магічне. Вони органічно синтезують українське традиційне мистецтво з мистецтвом світу. Так, у серії декоративних робіт «Марсель» пейзажні замальовки сучасного портового міста несподівано обрамлені українськими візерунками і давніми трипільськими орнаментами. В поєднанні з провансальськими символами і образами вони прочитуються вже як знаки єдиної світової культури, які органічно поєднують минуле і теперішнє. «Художник прокладає чудодійний міст між своєю рідною Україною і Провансом», — написала французька газета La Provence після першої у Франції персональної виставки художника.

Картини Віктора Орлі відображають світ, наповнений поезією. Тут переплітаються час і простір, ідеї й почуття, спогади, мрії та фантазії, як наприклад, у серії «Акваріум», де глядачеві відкривається чудовий підводний світ, переповнений емоціями й почуттями. У цьому таємничому світі моря та риб незвичайно цвітуть троянди і мальви, букетами польових квітів вибухають почуття мешканців царства Нептуна, звучить мелодія — і риби кружляють у вічно прекрасному вальсі...

Літаючі риби, ангели-хранителі та звірі-охоронці, кіт-філософ і цар-риба, місто-букет і співаючий місяць, вагітна жінка і вічні мандрівники — це персонажі художнього простору Віктора Орлі, які представляють його творчу концепцію: зображувати красу людини і навколишньої дійсності, прагнути гармонії, досконалості й любові.

Шанувальник природи, романтик за натурою, Віктор часто звертається до жанру натюрморту і пейзажу. В його картинах оживають гори, море, квіти, ніжні узори каменю, провансальські ландшафти. Яскраві кольори, багатоголоса колірна палітра — це те, що надихає художника, відкриваючи широкий простір для творчості. Його натюрморти і пейзажі — це легкі та яскраві картини, які випромінюють тепло й любов. І в той же час це філософські роботи, що викликають численні алюзії й ремінісценції. Окремі деталі переростають у яскраві метафори.

У картинах майстра чимало несподіваних ідей. Нестандартними художніми рішеннями виділяються роботи, виконані у стилі так званого контемпорарі. Використовуючи історичні ретроспективи, художник нагадує глядачеві ХХI століття про ключові звершення людства в області техніки і культури, тим самим спонукає замислитися над загальнолюдськими цінностями, бо в центрі кожної роботи — окрема людська доля. А використовувані кінематографічні елементи, прийоми фотографії і скульптури, поєднання несподіваних деталей, оригінальна кольорова гама підкреслюють багатоплановість художнього простору і надають роботам особливої виразності.

За останні п’ять років Віктор брав участь у більш ніж 30 виставках, і йому під силу реалізувати не один проект, бо секрет його творчості ховається не лише в таланті, а й у невтомній енергії та творчих пошуках.

Валентина ГАНИЧ, Марсель, Франція
Рубрика: 
Газета: 

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ

Loading...
comments powered by HyperComments