Існування нації спирається на свідому волю її членів.
Іван Лисяк-Рудницький, історик, публіцист, педагог, дослідник української суспільно-політичної думки

Спроба прориву

21 жовтня відбудеться конкурс на посаду директора Дніпровської філармонії
16 жовтня, 2020 - 12:11

У багатьох культурних закладах України в останні роки зміни керівництва відбуваються через конкурс. Десь вони проходять тихо, десь із гучними медійними та соцмережевими скандалами.

В одних – нічого не змінюється, в інших - відбуваються просто революційні зміни і цей процес стає стимулом для інших: подаватися, претендувати, вигравати, намагатися змінити сталі схеми й уповільнений ритм життя, так би мовити «від зарплати до зарплати». Державної, до речі…

Прикладів успішної конкурсної зміни поки що не так вже й багато, але вони є. Львівський органний зал, Львівська національна опера, театр «Золоті ворота», Kyiv Fantastic Orchestra / Державний естрадно-симфонічний оркестр України, Kyiv Opera Theatre та інш.  Ці установи одразу ж починають нове життя – від сайту до репертуарної афіші, від нікому невідомої у місті будівлі до аншлагових залів на кожній прем’єрі, колективи піднімаються на якісно інший рівень, стають  постійними нюсмейкерами всеукраїнських та європейських ЗМІ, а «держава» (в особі певних і часто корумпованих чиновників), яка не завжди є чесною навіть на стадії відбору експертів у конкурсні комісії, - починає вихвалятися саме цими прикладами на міжнародному рівні.

Все досить просто: до керівництва «допускаються» люди молоді, не заангажовані,  фахівці саме у своїй справі,  віддані мистецтву, що мають за плечима неабиякий досвід успішно реалізованих проєктів, пару іноземних мов, зв’язки із багатьма прогресивними європейськими установами і цілісну картину змін, яку потребує та чи інша установа, чітку програму і здорові амбіції.

Отже, чергова спроба прориву намічається у Дніпрі. Продюсерка, музикознавчиня, музична критикиня, кандидатка мистецтвознавства Анна Ставиченко, бере участь у конкурсі на зайняття посади директора Дніпровської філармонії, про що вона повідомила у Facebook: «Тому що моя любов до музики ще ніколи не була такою сильною, як тепер, коли в усьому світі йде боротьба за право музики звучати у концертних залах і театрах. Звучати попри все. Як доказ життя та волі. Тому що я хочу, аби мої освіта та міжнародний професійний досвід знадобилися тут, в Україні. Протягом багатьох років це звучало як утопія, я і досі регулярно відповідаю на здивовані запитання «Чому ти досі тут?». Я тут, тому що тут є над чим працювати і є що змінювати. А я люблю працювати і бачити зміни», - написала СТАВИЧЕНКО.

Анна Ставиченко, дійсно, має серйозне реноме, співпрацюючи протягом багатьох років із провідними європейськими оперними театрами, філармоніями та фестивалями, серед яких Берлінська філармонія, Ельбська філармонія у Гамбурзі, Баварська державна опера, Teatro alla Scala, Віденська державна опера, Паризька національна опера, Зальцбурзький фестиваль, Байройтський фестиваль.  Самостійно та у співпраці з партнерськими інституціями організувала ряд проєктів, присвячених популяризації академічної музики в Україні, просвіті, розвитку української музичної спільноти та її зв’язків з міжнародним професійним співтовариством, серед яких Music Arts Talk спільно з Music Arts Academy (2017 рік), Kharkiv Music Forum в рамках Kharkiv Music Fest (2018 рік), як Генеральна продюсерка Фонду Одеської національної опери (з 2018 року і по сьогоднішній час) – Міжнародний оперний форум Open to Progress спільно з Open Opera Ukraine та за підтримки Українського культурного фонду  (2019 рік).

Тож, у Дніпра, вірніше у Дніпровської філармонії, її публіки, а також в усіх правдивих шанувальників музики, та й в музичної України загалом, - з’явився справжній шанс. Головне, аби в цей шанс не втрутилися «вищі» сили.

Перше засідання конкурсної комісії щодо відбору директора комунального підприємства «Дніпропетровська філармонія ім. Л.Б. Когана» відбудеться 21 жовтня в приміщенні Дніпропетровської обласної ради. Чекаємо на результати…

 

Ольга СТЕЛЬМАШЕВСЬКА
Рубрика: