І добро, і зло примножуються в геометричній прогресії. Ось чому ті маленькі рішення, які ми приймаємо щодня, безмежно важливі.
Клайв Стейплз Льюїс, відомий британський письменник, філософ, християнський апологет

«Вистави треба дивитися тільки в театрі...»

Андрій Білоус, художній керівник Молодого театру — про майбутні прем’єри
14 квітня, 2020 - 09:57
ОСТАННЯ РЕЖИСЕРСЬКА РОБОТА АНДРІЯ БІЛОУСА — ГОГОЛІВСЬКА «ШИНЕЛЬ» — НАЙАНШЛАГОВІША ВИСТАВА СЕЗОНУ / ФОТО НАДАНО ТЕАТРОМ

Нині творче життя всіх театрів завмерло, чим займається колектив під час самоізоляції, чому вирішили не транслювати свої вистави онлайн, але активно спілкуються із глядачами усоцмеражах, започаткували вікторини та конкурси для шанувальників театрального мистецтва, а також, що ховають у творчому портфелі — «Дню» розповів Андрій Федорович Білоус:

— Молодий театр — не виключення, нам так само важко, як і іншим культурним закладам. Зараз більшість співробітників театру працюють віддалено, акторам теж є чим зайнятися, адже ролі в нових виставах розподілені, і їх треба вчити. Проте, репетиції ми відмінили, і через це поки що не можемо точно спланувати вихід прем’єр. Якщо карантин буде ще подовжено, то всі вони перейдуть у наступний сезон.

Найближчою прем’єрою цього сезону мала стати вистава «Ліки для Ліки», режисера Євгена Галкіна. П’єсу написав Костянтин Мельников, випускник першого курсу «Майстерня Молодого. Драматург». До речі, в кінці сезону мав відбутися другий випуск цього курсу, а також читки авторів, які пройшли це навчання.

Особисто я працював зі студентами четвертого курсу над виставою за п’єсою Катерини Мавроматіс «Молоко».

У квітні мали відбутися вистави від проєкту Французька весна, а також творча зустріч до 35-ліття групи «Бу-Ба-Бу» від авторів Олександра Ірванця, Юрія Андруховича, Віктора Неборака.

Нас часто питають, чому не показуємо вистави онлайн. Головна причина -ми вважаємо, що вистави треба дивитися лише в театрі! Тільки так енергія актора, що перебуває на сцені, передається глядачам у залі. Запис вистави — це такий собі сурогат театрального мистецтва. Так, деякі категорії, що не можуть приїхати до театру, потребують таких показів. Але те, що відбувається під час карантину, — це вже перебір на нашу думку. Також не треба забувати про авторські права, адже у відповідності до багатьох ліцензій, демонструвати вистави без додаткових дозволів усіх авторів, заборонено. Давайте дочекаємося закінчення карантину, і зустрінемося знову! Тож зараз спілкуємося з глядачами в соцмережах — трошки більше з’явилося на це часу, проводимо цікаві вікторини та конкурси.

Щодо втраченого доходу театру... Кожного місяця ми заробляли два мільйона гривень. Отже, легко можна порахувати, скільки грошей ми недоотримаємо за час простою. Зарплати працівники отримують з тих коштів, яке виділяє нам місто. Ці гроші йдуть лише на зарплату, і театр їх в жодному разі не може використати на щось інше. Актори знаходяться «на простої», і отримають 0,66 від ставки. Проте, надбавки, які отримували деякі працівники, виплачені не можуть бути, адже вони платились з доходу, якого зараз немає.

Тетяна ПОЛІЩУК, «День»
Газета: 
Рубрика: