Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

«Є з чого обирати...»

Богдан Струтинський, художній керівник Національної оперети України — про найближчі гастролі й реконструкцію
15 листопада, 16:40
СЦЕНА З ВИСТАВИ «ГРАФИНЯ МАРІЦА» / ФОТО АНАТОЛІЯ ФЕДОРЦІВА

Листопад виявився дуже насиченим для колективу — участь у фестивалях, прем’єра «Хануми» (спільний проект із митцями з Грузії), а з 16 по 19 листопада — великі гастролі у столицю Прикарпаття. Сьогодні не часто колективи вирушають у турне з масштабними постановками, а артисти Оперети вже «сидить на валізах» — їх із нетерпінням чекають глядачі в Івано-Франківську. Про програму, яку представлять публіці, ми розпочали розмову з Богданом СТРУТИНСЬКИМ:

— Покажемо три вистави: «Графиня Маріца», «Сорочинський ярмарок» і «Труффальдіно із Бергамо» (ці постановки — лауреати «Київської Пекторалі» різних років), а також концерт Bravo l’operette, в якому прозвучать композиції різних музичних жанрів. Артисти виконають фрагменти оперет і мюзиклів, прозвучать арії з опер, національна музика. В Івано-Франківськ вирушає велика команда — 150 артистів!

Уже відправили три фури декорацій, оскільки ми вирішили показувати не скорочені версії, а представимо глядачеві якісний мистецький «продукт» — повноцінні постановки. Жанр оперети і мюзиклу треба демонструвати у всій красі, аби публіка змогла його оцінити.

Нам допомагають спонсори, знайшли спільну мову з обласним керівництвом Івано-Франківська, плюс використовуємо свої фінансові резерви. Гастролі дуже потрібні колективу, бо вони надають нове дихання артистам, емоції, нових глядачів, оцінка себе зі сторони... хоча це недешеве задоволення.

За чотири дні у Києві ми на багато більше заробили би грошей, бо квитки на стаціонарі і в Івано-Франківську різняться — ринок у столиці й обласному центрі зовсім інший. Але я радію, що за місяць до початку гастролей на всі вистави вже розкупили квитки.

У нас великий репертуар, і є з чого обирати: «Сорочинський ярмарок» — яскравий зразок української оперети (музику на гоголівський сюжет написав Олексій Рябов), «Графиня Маріца» — шедевр світової класики, угорського композитора Імре Кальмана, якого вважають «королем» цього популярного жанру (він один із засновників Віденської оперети), а «Труффальдіно із Бергамо» — відомий мюзикл Олександра Колкера за мотивами п’єси італійського драматурга Карла Гольдоні «Слуга двох панів», написаний у жанрі комедії дель арте. Формуючи гастрольну програму, ми враховували, щоб постановки «вписалися» на сцену Івано-Франківського обласного музично-драматичного театру, а також поставити ті, які вже є лідерами глядацьких симпатій і добре оцінені критиками.

Чималий резонанс викликали експериментальні роботи молодих режисерів, переможців I Міжнародного конкурсу-лабораторії MusicalArt Project, який ви ініціювали. Це творче змагання матиме продовження?

— Так. На малій сцені представили роботи переможців конкурсу. Публіка вперше ознайомилася з opera buffa «Телефон, або Кохання втрьох». Цей твір американського композитора італійського походження Джана Карло Менотті, хоча й написаний сім десятиліть тому, проте й нині є актуальним, бо піднімає питання про надмірне захоплення телефонами (а зараз ще додали різні гаджети), і ці «розумні пристрої» крадуть у людей час, не дають спілкуватися наживо і тет-а-тет, переносячи все до соціальних мереж та віддаляючи героїв одне від одного. Поставила оперу режисер Юлія Журавкова. А Максим Булгаков, соліст і балетмейстер нашого театру, представив комедію «Театр у кишені, або Всі ролі зайняті» (в основі вистави — одноактні твори «Бастьєн і Бастьєнна» і «Директор театру» В.А. Моцарта).

Зараз Ю. Журавкова шукає твір, аби був повноцінний вечір одноактних опер. Хоча треба зазначити, що авторські права дуже дорогі. Наприклад, тільки за два покази  «Телефону...» нам довелося заплатити 600 євро! Ця вистава не є касовою, але ми йдемо на фінансові втрати і підтримуємо експерименти молодих режисерів. У публіки були різні враження від робіт Юлі й Максима (більше претензій висловлювали до Булгакова). Я не втручався до роботи постановників, хоча бачив огріхи. Поступово виправимо режисерські помилки... У наступному сезоні ми будемо десь півроку грати тільки на малій сцені, а тому зараз готуємо репертуар на цю площадку.

Деякі керівники театрів не дуже люблять, коли їхні актори ходять «наліво» — беруть участь в антрепризах, теле- і кінозйомках. Нещодавно двоє солістів Оперети — Євген Прудник (баритон) і Тетяна Журавель (сопрано) — грали в експериментальній постановці Тамари Трунової. У «Мистецькому Арсеналі» молода команда співаків та інструменталістів Open Opera Ukraine представили  прем’єру барокової опери Генрі Перселла «Дідона та Еней»...

— Моя мета, щоб усі творчі особистості нашого колективу розвивалися, вони повинні рухатись, а участь у різних проектах надає їм додатковий досвід, популярність, а також — це реклама для театру. Важливо, щоб наші митці пам’ятали, з якої вони «сім’ї» і різні арт-проекти не зривали роботи на рідній сцені. А щодо Тамари Трунової, то хоча працює у Київському театрі драми і комедії на лівому березі Дніпра, але вона не чужа для нас. Дуже вдало поставила на нашій сцені п’єсу сучасного драматурга Давида Елдріджа «Під небом синім» (як переможниця конкурсу Британської Ради Taking the Stage-2016). Я не бачив її версію «Дідони та Енея», але чув дуже схвальні відгуки й тільки можу порадіти за Тамару і наших солістів та привітати всіх із прем’єрою...

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати