Коли важиться доля нації, історія не відрізняє поміж нейтральними боягузів.
В'ячеслав Липинський, український політичний діяч, історик, теоретик українського консерватизму

За втілення у життя творчої мрії Мирослава Скорика — проєкту «Скорик — Мусоргський»

КОРОНА «Дня». Олександр ПІРІЄВ, віолончеліст, музикознавець, продюсер, керівник музичної редакції Радіо «Культура»
24 грудня, 2021 - 11:39
ФОТО МИКОЛИ ТИМЧЕНКА / «День»

У 2020-му, в останній рік свого життя, Мирослав Скорик підготував унікальну програму, поєднавши свої твори останніх років із музикою композитора ХІХ століття Модеста Мусоргського. Зокрема, мали відбутися українські прем’єри таких творів Скорика, як «Варіації на шведську тему» і вокального циклу на вірші Богдана-Ігоря Антонича «До музи», прем’єра якого відбулася у Відні, у славнозвісному «залі Моцарта» — «КонцертХаусі».

Композитор навіть встиг затвердити склад виконавців, серед яких — українсько-японський саксофоніст-віртуоз Кента Ігараші, піаністи — метр Євген Ржанов та представник юної генерації Роман Федюрко, солістка Національної опери України Тетяна Ганіна і Національний камерний ансамбль «Київські солісти».

Центральним твором програми став цикл Мусоргського «Картинки з виставки». Мирослав Скорик створив власну версію для камерного оркестру та ансамблю з десяти ударних інструментів, рівень якої вже порівнюють з оркестровкою Моріса Равеля. Цей масштабний задум, над яким Мирослав Михайлович працював понад два роки, став його останньою великою роботою.

Тож проєкт «Скорик — Мусоргський» — справжня квінтесенція творчості Скорика — був задуманий насамперед як можливість вшанувати пам’ять легендарного митця, втіливши в життя його останній задум. За підтримки УКФ проєкт перетворився на Всеукраїнський фестиваль «Скорик. Post scriptum», концерти якого відбулися в 13 містах України.

— Десять останніх років його життя, які мені подарувала доля спілкуватися дуже близько з Мирославом Михайловичем, змогли вибудувати цілу стратегію, яка дозволила нині говорити про те, що він був класиком за життя — і після його земної смерті велику кількість проєктів, які він задумав, ми маємо честь втілювати у життя, — каже імпресаріо Мирослава Скорика та ініціатор проєкту Олександр Пірієв. — Обов’язковою його вимогою було, щоб грали або співали молоді таланти. Так само, як Соломія Крушельницька у свій час побачила його творчі можливості, він хотів дати дорогу молодим, щоби вони були з ним разом на сцені. У безпрецедентному за масштабом турне філармоніями України кожного разу, в кожному місці брав участь новий оркестр із зірковим складом виконавців-солістів.

До речі, один із концертів відбувся у місті Кам’янське, де фаховому музичному коледжу 2021 року було присвоєно ім’я Мирослава Скорика. Адже з ним пов’язують історичні події: пів століття тому тут проходив концерт Дніпропетровської філармонії, де Мирослав Михайлович був одним із диригентів. І саме тут уперше прозвучав його легендарний концерт «Карпатський», який приніс композитору світове визнання.

Після історичного проєкту «ТРИ «С», «Скорик — Мусоргський» став наймасштабнішим проєктом Музики Скорика.

Газета: