Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

«Фабрика українських зірок»

В Україні нарешті стартував проект «Своя музика»
16 грудня, 00:00
СВЯТОСЛАВ ВАКАРЧУК: «МУЗИКА — НЕ Є ЗАКОНОМ, ДЕ НАПИСАНО, ЩО Є ХОРОШИМ, А ЩО — ПОГАНИМ» / ФОТО УКРІНФОРМ

Сьогодні Україна потребує українських зірок — молодих і перспективних. І досить вже молодим виконавцям пробиватися до вершин слави самотужки. Як говорять вітчизняні продюсери, зірок треба створювати. Так само, як це роблять у Росії. Крім того, за словами продюсера Віталія Клімова, через засилля «блестящих» і «стрелок» складно ідентифікувати себе як народ. «Також, — говорить лідер гурту «Океан Ельзи» Святослав Вакарчук, — дуже часто під словом «неформат» є небажання розкручувати нову українську музику, ризик брати на себе відповідальність за те, що раптом вона може провалитися в ефірі».

Ці проблеми обговорювалися у середу в Києві, на презентації всеукраїнського проекту популяризації сучасної української пісні «Своя музика» за участю віце-прем’єр-міністра України В’ячеслава Кириленка та Святослава Вакарчука. У листопаді з ініціативи віце-прем’єр-міністра була створена Рада взаємодії з питань розвитку сучасної музичної культури, до складу якої увійшли директори провідних FM-станцій, музичні продюсери та представники рекордингових компаній. «Після тривалих обмінів думками ми дійшли висновку, — говорить Кириленко — що принципових противників збільшення частки української музики в національному радіоефірі немає. Тому, щоб допомогти молодим українським виконавцям прорватися у наш радіоефір, отримати допомогу при записі фонограм, продюсуванні та при ротації пісень на FM-станціях, ми даємо старт новому музичному проекту «Своя музика». Однак, як додав Кириленко, фінансування цього проекту не є завданням уряду. «Проте все, що стосується організаційного чи нормативного сприяння, — говорить Кириленко, — буде надано. Адже всі ми зацікавлені в тому, щоб української музики було в ефірі не 5%, а значно більше».

Свого часу з метою популяризації та підтримки сучасної вітчизняної пісенної культури найбільшими українськими мережевими радіостанціями був започаткований проект «Український формат». Тому можна сказати, що «Своя музика» — це своєрідне продовження «Українського формату». Щоправда, тепер проект довгостроковий, і в ньому беруть участь уже не чотири, а одинадцять радіостанцій, в ефірі яких звучатимуть пісні практично ще нікому невідомих виконавців. Спробувати стати знаменитим може кожен. Варто лише надіслати фонограму своєї пісні. Робоча група проекту з надісланого матеріалу відбере вісім пісень, незалежно від якості виробництва фонограм. Потім молоді виконавці доопрацюють відібрані пісні з кращими українськими музичними продюсерами на українських студіях звукозапису, враховуючи побажання програмових директорів радіостанцій. А далі — отримання зазначеними піснями гарячої ротації на радіостанціях. За улюблені пісні буде голосувати аудиторія за допомогою sms або на веб-сайтах радіостанцій. І чи не найголовніший етап проекту — проведення гала-концерту конкурсантів у студії Першого національного телеканалу, де у прямому ефірі будуть оголошені результати. Збірка пісень переможця буде видана на CD та поступить у широкий продаж. Що ж, плани неабиякі! Уже до кінця січня планується обрати перших вісім учасників-виконавців. До середини лютого — доопрацювати фонограми, а до середини березня — познайомити радіоаудиторію з невідомими виконавцями. То ж якщо проект буде продуктивний, чекати доведеться недовго — у березні вже має народитися нова зірка.

Як заявляють учасники проекту, неякісної музики в ефірі не буде. «Але дуже часто трапляється так, що технічний рівень запису, актуальність, аранжування, текстові та музичні навантаження є досить примітивними для того, щоб їх ставити в ефір, — говорить Вакарчук. Можна закинути те, що нас годують величезною кількістю примітивного ефіру з Росії. Вони вважаються рейтинговими апріорі. Для того, щоб зламати цей стереотип, ми хочемо створити продукт, який буде на голову краще». На думку Святослава Вакарчука, якість — це, в першу чергу, природність і щирість. «Можливо, — говорить продюсер Віталій Клімов, — ми одразу не зробимо зірок, але ми допоможемо музикантам зробити перший крок. Бо це не є шоубізнесовий проект. Це більше — гуманітарний крок». Що ж, симпатії глядачів самі відрегулюють цей процес. Бо, як говорить уже досвідчений в шоубізнесових справах Вакарчук, музика не є законом, де написано, що є хорошим, а що — поганим. «Критерій один — людям або подобається, або не подобається, — пояснює він. — І перевірити цей критерій ми зможемо тільки тоді, коли ці пісні стануть популярними; чи будуть люди приходити на концерти та купувати диски, чи ні. До того сказати, успішний цей проект чи ні, на жаль, не зможе ніхто. Але хтось мусить його починати».

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати