Україна не може існувати, не володіючи Кримом, це буде якийсь тулуб без ніг. Крим має належати Україні, на яких умовах, це байдуже, чи буде це повне злиття, чи широка автономія, останнє повинно залежати від бажання самих кримців
Павло Скоропадський — український державний, політичний і громадський діяч, військовик. Гетьман Української Держави

«Команді інформаційного суспільства» — 20 років!

Коледж преси і телебачення підбиває підсумки і працює над новим проектом — «Медіа-сіті Миколаїв»
16 вересня, 2013 - 10:32
БАКАЛАВРИ ЦЬОГО ВНЗ — ЄДИНІ ВИПУСКНИКИ ЖУРНАЛІСТСЬКОЇ СПЕЦІАЛЬНОСТІ, ЯКІ ДАЮТЬ «КЛЯТВУ РЕПОРТЕРА» / ФОТО НАДАНО МИКОЛАЇВСЬКИМ КОЛЕДЖЕМ ПРЕСИ І ТЕЛЕБАЧЕННЯ

«Команда інформаційного суспільства» — так називають себе студенти і випускники Коледжу преси і телебачення, який майже 20 років працює у Миколаєві й успішно здійснює підготовку фахівців для незалежних демократичних медіа.

ІСТОРІЯ СТВОРЕННЯ

«Виникнення 20 років тому Коледжу преси і телебачення стало можливим, тому що, з одного боку, — було розуміння того, що в незалежній Україні повинна з’явитися своя наукова школа, яка відрізняється від радянської школи підготовки агітаторів і пропагандистів. З іншого боку — розуміння того, що кількість людей, які потрібні для інформаційної галузі, повинна збільшитися. А якісних підготовлених кадрів у цьому напрямі найближчими роками не вистачатиме. Ми готуємо бакалаврів інформаційної діяльності й уперше сказали, що це професія не творча, а технологічна. Це фахівці зі збору, обробки і поширення інформації. Саме це і стало нашою якісною відмінністю від інших хороших шкіл журналістики», — згадує один з ініціаторів створення і багаторічний директор Коледжу преси і телебачення Гліб Головченко.

ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ

За 20 років існування Коледж преси і телебачення на власному прикладі довів правдивість гіпотези щодо технологічності професії журналіста, адже в основу підготовки у Коледжі покладено унікальну педагогічну технологію — дидактичний інформаційний простір. Від часу створення Коледжу акцент був зроблений не лише на отриманні студентами теоретичних знань, але й обов’язково — на практичному їх відпрацюванні. Широкий спектр позааудиторних занять і власні медіа дали змогу організувати повний цикл практичної підготовки репортерів для всіх видів ЗМІ.

Директор Коледжу преси і телебачення зазначає: «На сьогодні Коледж має всі види засобів масової інформації — газету «Наш мікрорайон», завдяки якій студенти відпрацьовують увесь технологічний ланцюжок — від моменту тематичного планування до доставки газети читачам — жителям мікрорайону. За підтримки Посольства США в Україні 2002 року ми запустили проект «Інтернет для журналістів» і створили перший у Миколаєві сайт вищого навчального закладу — наші студенти отримали можливість попрацювати як репортери інтернет-видання. Саме цей проект привернув увагу Посла США в Україні Карлоса Паскуаля, який вибрав Коледж преси і телебачення як єдиний виш у Миколаєві для свого першого візиту до раніше закритого для іноземців міста. У нас є «Студентське радіо новин» і телеканал ТАК TV — Телевізійний Академічний Канал, який з 2006 року є єдиним ефірним телеканалом на території колишнього СРСР, що належить вищому навчальному закладу».

За сім років роботи телеканалу в його ефірі побувало близько 4 тис. гостей, серед яких політики і дипломати вищого дивізіону, депутати різних рівнів, діячі культури і мистецтва, олімпійські чемпіони і переможці спортивних чемпіонатів різних рівнів, фахівці у галузі освіти, медицини, громадські діячі, зірки шоу-бізнесу України, Росії та інших країн. Телеканал реалізував такі масштабні проекти, як цілодобові телемарафони у дні виборів, акції «Від вільної преси до відкритої політики» у період виборів Президента України (2010), місцевих виборів (2010), Парламентських виборів (2012). Завдяки цій акції телеглядачі могли порівнювати передвиборні програми кандидатів і партій, стежити за дискусіями кандидатів і робити свої висновки, засновані на інформації, яку не було оплачено. З 2009 року в ефірі телеканалу ТАК TV виходить єдине в Миколаївській області телевізійне ток-шоу «Телевізійний прес-клуб з Глібом Головченком».

«Завдяки співпраці з газетою «День» у грудні 2011 року на базі Коледжу преси і телебачення був створений корпункт «Дня», таким чином студенти Коледжу отримали унікальну можливість дебютувати в єдиному в Україні виданні, що входить у Синдикат якісної преси. Така можливість, безумовно, грає велику роль у підготовці професійного журналіста» — говорить Гліб Головченко.

СОЦІАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ

Коледж преси і телебачення — виш, який відчуває відповідальність перед суспільством, робить свій внесок у розвиток незалежної України, незалежних медіа і підтримує своїх молодших колег, які у школах створюють шкільні медіа. З 1997 року Коледж преси і телебачення є організатором Національного конкурсу шкільних газет, який 2013 року став Міжнародним конкурсом шкільних медіа. Вже впродовж багатьох років Конкурс також підтримують Національна спілка журналістів України і Національна академія педагогічних наук України. За 16 років Конкурс став візитною карткою Миколаєва, і сьогодні це місто можна з упевненістю називати «столицею юнкорівського руху». За ці роки участь у Конкурсі взяли понад 20 тисяч конкурсних робіт, серед яких друковані та стінні газети, інтернет-видання, теле-, фото- і радіорепортажі з 10 країн світу. Для Миколаєва й України це не лише популяризація міста і країни за кордоном, не просто налагодження дружніх взаємин між майбутніми лідерами нації, але і внесок у розвиток медіа-освіти в Україні, концепція якої була затверджена Національною академією педагогічних наук України 2010 року.

«КЛЯТВА РЕПОРТЕРА»

Студенти і випускники Коледжу преси і телебачення повністю відчувають свою відповідальність перед суспільством за кожне сказане слово у ЗМІ, за кожну свою професійну дію. Аби привернути увагу колег до етичного боку роботи журналістів, 2004 року студенти — випускники Коледжу преси і телебачення розробили «Клятву репортера», засновану на Міжнародному етичному кодексі журналістів і етичному кодексі журналістів України. Виголошуючи цю клятву, випускники Коледжу преси і телебачення стоять на позиції захисту інтересів глядачів, читачів, слухачів, на позиції розвитку демократичної України і незалежних медіа в нашій країні. Вже дев’ять років «Клятву репортера» складають тільки випускники Коледжу преси і телебачення. «Ми сподіваємося, що наступного, 2014 року, коли виповниться 10 років «Клятві репортера», до нас приєднаються й інші університети», — говорить Гліб Головченко.

ПРОЕКТ МАЙБУТНЬОГО

Сьогодні Коледж преси й телебачення працює над новим проектом — «Медіа-сіті Миколаїв». Директор Коледжу розповідає: «Це інформаційно-інфраструктурний проект розвитку Миколаєва і області через розвиток інформаційної галузі. Інфраструктурні впровадження потрібні для повернення Миколаєва у коло гравців економіки інформаційного суспільства. Ми часто декларували, що інформаційне суспільство — це суспільство знань! Уперше для реалізації об’єднуються на перший погляд різні організації — НСЖУ, Національна академія педагогічних наук України, громада Миколаєва. Настільки масивний проект — капіталомісткий, і для нас дуже важливо, аби були залучені якісні, прозорі зарубіжні інвестиції. Ті інвестори, які вірять в інформаційне суспільство. Це унікальний проект, який підвищить інвестиційну привабливість Миколаєва і Миколаївської області».

ДОВІДКА «Дня»

Коледж преси і телебачення засновано 15 вересня 1993 року. Займається підготовкою бакалаврів у галузі інформаційної діяльності. Кількість випускників за 20 років — 279. Реалізовано 13 міжнародних проектів за підтримки посольств США, Франції, Німеччини, Польщі тощо. Проведено понад тисячу заходів для преси. Коледж відвідали понад 8 тис. політиків, дипломатів, журналістів, міжнародних експертів, громадських діячів, зірок шоу-бізнесу тощо. На базі Коледжу преси і телебачення з 2003 року працює первинна організація НСЖУ. Сімох співробітників Коледжу нагороджено «Золотою медаллю журналістики».

Вікторія ВЕСЕЛОВСЬКА, корпункт «Дня» у Миколаєві
Газета: 
Рубрика: