Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

«Ми — канал соціального оптимізму»

24 вересня, 00:00
ВЛАД РЯШИН: «У НАПРЯМІ ВИРОБНИЦТВА ПРОГРАМ МИ В ОСНОВНОМУ ОНОВИЛИ ВЖЕ ЗНАЙОМІ ГЛЯДАЧАМ ПРОЕКТИ, А ОСЬ У СЕРІАЛЬНОМУ ТА КІНОВИРОБНИЦТВІ ЗРОБИЛИ АКЦЕНТ НА ВИРОБНИЦТВО НОВОГО» / ФОТО НАДАНЕ ПРЕС-СЛУЖБОЮ ТЕЛЕКАНАЛУ «ІНТЕР»

«День» уже розповідав про те, які проекти збираються запропонувати українському глядачеві в новому телевізійному сезоні більшість вітчизняних телеканалів (див. № 156, 161). Як завжди, більшого чекають від лідерів. Про те, які сюрпризи (окрім тих програм, що «закріпилися» в ефірі ще в минулих сезонах) готує своїм глядачам телеканал «Інтер», «День» запропонував розповісти його голові правління Владу РЯШИНУ:

— Плануючи новий сезон, ми, звичайно, уважно аналізували підсумки минулого. А за даними компанії GFK-USM з вересня 2003 р. по березень 2004 р., цей телесезон ми виграли — вже вкотре. Наша середньодобова частка за згаданий період часу становила 25,61 %. У нашого основного конкурента, «1+1» — 22,54%. Щодо решти каналів, то вони, скажемо так, — у далекому відриві (у найближчого з них — «Нового каналу» — близько 10%). Тобто протягом кількох років ситуація залишається фактично незмінною. Є два канали-лідери і група мережевих каналів, які знаходяться в деякому рейтинговому віддаленні.

Ще один із висновків, які ми зробили за підсумками минулого сезону, стосується так званих «легких» глядачів. Йдеться про людей, які ведуть активний спосіб життя, багато працюють і у зв’язку з цим рідше заглядають до програми передач, а, вмикаючи телевізор, керуються, швидше, якимось емоційним чинником, чинником звички, довіри. Левова частка цих глядачів, як і раніше, віддає перевагу телеканалу «Інтер». Що для нас дуже важливо, оскільки це люди активні, які приймають у тому числі й економічні рішення.

Знову-таки в минулому сезоні ми пішли шляхом створення цілої низки нових форматів, розрахованих саме на активну аудиторію, яка приймає рішення. Хоча телеканал, як і раніше, залишається сімейним, утім, для зміцнення позицій в аудиторії від 18 до 45 років було зроблено цілу низку форматів. Таких, наприклад, як «Шанс», який уперше вийшов у вересні 2003-го, та «Шанс.Model.ua», що з’явився навесні. Саме цій аудиторії було адресовано ті фільми, які були нами створені — «Шалений день, або Одруження Фігаро», «Європейський конвой», «За двома зайцями», «Снігова королева», «Жіноча інтуїція». (До речі, той факт, що всі вони пройшли з дуже хорошими рейтингами, підтверджує, що найцікавіший українському глядачеві продукт, який вироблено в нашій країні.) Крім того, серед проектів, які створювалися з акцентом на цю активну аудиторію (будучи при цьому проектами для всієї сім’ї), можна також відзначити «Все для тебе».

Отже, проаналізувавши попередній сезон, ми розпочали планування сезону нового. На телеканалі «Інтер» він, власне, розпочався ще 16 серпня. Хоча не варто забувати, що поняттями «новий сезон», «старий сезон» оперують телевізійники. Для глядача все це досить умовно. Тим більше, що у нас і влітку була ціла низка прем’єр (у тому числі — серіальних) і резонансних проектів. Та все ж таки саме 16 серпня у нас змінилася сітка, «зайшли» довгограючі проекти, які, в принципі, стали в нашій сітці структуротворчими.

— Але це жорстка сітка чи вона ще коригуватиметься?

— Вона, безумовно, коригується у процесі: вже за підсумками першого місяця нового сезону ми бачимо сильні та слабкі місця. Якщо говорити про те, що ми підготували до нового сезону, то, насамперед, це, безумовно, ті проекти, які вже вдало себе проявили і отримали хороший резонанс. Це стосується і нового сезону проекту «Шанс», і програми «Все для тебе», яка зазнала помітних метаморфоз і заграла по-новому. Якщо, до речі, звернути увагу на початок нашого прайм-тайму (приблизно 19.00), то можна побачити, що протягом усього тижня, з понеділка по п’ятницю, ми вибудували дуже цікаву і при цьому, звертаю увагу, соціально-активну мелодраматичну лінійку. А саме: в понеділок — «Жди меня» (причому з українськими включеннями, а не просто ретрансляція російського проекту). З вівторка по четвер, три рази на тиждень, — значно оновлена програма «Ключовий момент», яка для багатьох справді є таким, оскільки незмінним у ній залишається бажання допомогти конкретним людям. А у п’ятницю замикає цю лінійку знову ж оновлена програма «Все для тебе». Якщо говорити про цей часовий відрізок у вихідні, то в суботу в ньому виходить досить цікава розважальна російська програма «Розіграш». Ну, а в неділю — всіма улюблений «Шанс». Можу сказати, що «Розіграш» буде в нашому ефірі недовго, до середини листопада. І після закінчення «Розіграшу» ми плануємо в цьому слоті прем’єру другого сезону проекту «Шанс.Model.ua». Причому він значною мірою відрізнятиметься від першого. Ми шукатимемо не лише моделей, але й дівчат, які здатні демонструвати свої акторські або навіть журналістські здібності. Можливо — майбутніх телеведучих. Безумовно, модельна складова також залишиться, і серед призів будуть контракти з зарубіжними агентствами, можливість представляти Україну на престижних міжнародних конкурсах. Але, крім цього, призом може бути і контракт з телеканалом «Інтер» (зокрема, можливо, на ведення якоїсь телепередачі), і контракт на зйомки в телесеріалах та кіно. Також передбачено, що призом може бути надання можливості безкоштовного навчання в одному з вузів — з метою розвитку професіоналізму в області акторської майстерності чи тележурналістики. Тобто проект стане дещо іншим, буде змінено роль журі тощо. Взагалі, якщо звернути увагу на всю лінійку, за винятком тимчасового «Розіграшу», вона вся — соціально- оптимістична. І це — свідома політика телеканалу. Ми, безумовно, інформуємо суспільство про проблеми в наших новинах і обговорюємо ці проблеми в наших ток-шоу, але водночас прагнемо за допомогою інших форматів, фільмів, серіалів, які ми знімаємо, нести позитивний заряд у суспільство. Не спекулюючи при цьому на якихось ницих інстинктах, а усвідомлюючи відповідальність загальнонаціонального телеканалу.

— Судячи з того, що ви сказали, якщо раніше телеканали на початку сезону висипали на телеглядачів «купу» нових програм, то зараз ефір, можна сказати, встоявся?

— У кожному з проектів, про які щойно йшлося, з’явилося щось нове. Хоча, справді, це нове базується на такому собі міцному фундаменті, який устоявся в попередніх сезонах. До речі, якщо подивитися на тенденції розвитку зарубіжних каналів, то ми побачимо, що найбільш успішні проекти еволюціонують. Але нове також буде. Що ж саме?

Один із найулюбленіших глядачем жанрів — це кіно. І зараз ми знімаємо безпрецедентний для України проект із загальним бюджетом близько трьох мільйонів доларів — 105-серійний серіал під назвою «Зцілення коханням». «Інтер» залучив до цього проекту інвесторів, а також бере участь власними коштами. Зараз уже триває знімальний процес, зйомки проходять в Іллічівську та в Одесі, а восени знімальний процес переміститься до Києва, до студійних павільйонів. Прекрасний сценарій, чудова історія — про кохання, про дружбу, про становлення бізнесу, про людські слабкості. Життєстверджуюча історія, знову-таки. Вітчизняний режисер — Бата Недич. Багато українських артистів, серед яких — Володимир Горянський, Олег Масленников, українська телеведуча Оксана Марченко, міс України-2004 Леся Матвєєва. І команда, яка працює над фільмом — на 100% українська. Ми знімаємо все власними силами, хоча вже є попередня домовленість на придбання серіалу одним із російських федеральних каналів. Ми розраховуємо, що цей серіал буде дуже успішним, і плануємо розпочати його показ у прайм-таймі з 17 січня 2005 го та закінчити 30 травня. Причому зйомки його продовжуватимуться вже після початку показу й завершаться тільки у квітні. Це американська технологія, за якою, власне, й робляться довгі серіали, такі, наприклад, як «Бідна Настя». Та якщо «Бідна Настя» знімалася в Росії, на російські кошти, й виробник користувався, до речі, пільгами для російського кіновиробництва, то в даному випадку, підкреслюю ще раз, усе робиться в нашій країні. І мені приємно, що саме ми є тут піонерами.

Крім того, незабаром (думаю, вже у жовтні) у нас відбудеться прем’єра нового фільму режисера Сергія Ляліна — «Ігри дорослих дівчат». Чудова мелодрама, дуже сильна історія про взаємостосунки дорослих людей, про почуття материнства, батьківства, про кохання, знову ж.

— А практику створення власних міні-серіалів буде продовжено?

— Так. Один із них, чотирисерійний, уже відзняли. Називається він «Торгаші». І це історія, до болю знайома багатьом нашим співвітчизникам, які пройшли через поїздки до Польщі, човниковий бізнес і дійшли до створення досить великих бізнес- структур. Крім того, зараз уже практично в стадії зйомок знаходиться восьмисерійний серіал «Банкірші» добре відомого в нашій країні режисера Андрія Бенкендорфа. Це історія про сестер, які самостійно будують своє життя, потрапляючи при цьому до виру різноманітних подій, у тому числі й кримінальних. У стадії підготовчого періоду — десятисерійний серіал під назвою «Там, де серце». Усі ці серіали знаходяться у виробництві української компанії «Фільм.ua». Ще однією прем’єрою сезону стане десятисерійний фільм спільного виробництва компаній «Фільм.ua» та «ПроТБ» під робочою назвою «Попелюшка» (назву буде точно змінено). Це різні за настроєм і за жанром проекти, але обираючи ту чи іншу ідею для реалізації, ми керуємося тим принципом, про який я говорив — нести в суспільство позитив. Це — не мило, а багатосерійні фільми з дуже високою якістю зйомок.

Крім того, готуються дві прем’єри від Оксани Байрак — режисера, добре відомого в Україні. Це мелодраматична комедія «Убий мене! Ну, будь ласка» і двосерійний фільм «Тобі. Справжньому». Крім цього, Оксана готує до кінця року музичну комедію за мотивами п’єси «Летюча миша». Можливо, її прем’єра відбудеться на новорічних канікулах.

Не можна не пригадати і про наші традиційні мюзикли, точніше — музичні фільми. Це і «Дванадцять стільців», і «Сорочинський ярмарок», у яких задіяні прекрасні акторські ансамблі. Наприкінці вересня ми приступаємо до зйомок ще однієї музичної комедії — «Три мушкетери». На сьогоднішній день у нас є просто геніальний сценарій, і глядач із самого початку буде захоплений виром абсолютно непередбачуваних подій за ніби відомим твором. Тобто історія — та сама, але розказано її буде абсолютно по- іншому. Автори сценарію — команда КВК «95 квартал». Кастінг був дуже сильним. Достатньо сказати, що в «Трьох мушкетерах» задіяні, наприклад, Юрій Стоянов, Лоліта, Андрій Данилко, Альона Хмельницька, Амалія Гольданська, Станіслав Садальський, і зараз на фінальній стадії — переговори з П’єром Рішаром.

Крім цього, Костянтин Шамін, відомий за фільмом «Джокер», розпочав підготовчий етап воєнного фільму, дія якого відбувається під час Другої світової війни в Україні, неподалік від Києва. Крім того, у стадії написання — сценарій воєнного серіалу, який, сподіваємося, буде готовий у наступному році.

— У своєму останньому інтерв’ю «Дню» (навесні цього року) ви говорили про необхідність термінового прийняття закону про підтримку національного кіно- і телевиробництва. Але судячи з того, яка кількість проектів знаходиться у виробництві на телеканалі «Інтер», усе не так погано. Ви розвиваєтеся всупереч чи завдяки ситуації, що склалася?

— Швидше всупереч. На цю еволюцію вплинуло, насамперед, зростання рекламного ринку, прийняття минулого року Закону «Про рекламу». І я дуже сподіваюся, що народні депутати не вноситимуть зараз якихось правок, чергових заборон до Закону «Про рекламу». Не треба, дайте встоятися ринку. Так — ринок зростає. Так — додаткові доходи, в тому числі від реклами алкогольних торгових марок. Але ці гроші йдуть на розвиток виробництва національного продукту, на виробництво кіно, вітчизняних серіалів.

Але тема законодавчої підтримки національного кіно- і телевиробництва, як і раніше, залишається для нас актуальною. І ми розраховуємо ще повернутися до цього питання. Можливо, після президентських виборів виходитимемо з відповідною ініціативою з боку Індустріального телевізійного комітету.

Втім, повернімося до наших проектів. Було істотно оновлено формат програми «Дійові особи». Тепер кожен випуск цього змістовного ток- шоу буде присвячено конкретній темі. Готується ще один прем’єрний проект, розважальний, під робочою назвою «Кумири та кумирчики». Готується програма прикладного характеру, яка стосуватиметься питань ремонту та будівництва — з урахуванням українських реалій.

Таким чином, якщо подивитися на нашу осінню частину сезону, то ми побачимо, що в напрямку виробництва програм ми, в основному, оновили вже знайомі глядачам проекти, а ось у серіальному та кіновиробництві зробили акцент на виробництво нових. Щодо кінопоказу, то на телеканалі він буде, як завжди, на вищому рівні, що дозволяє забезпечити наш ексклюзивний контракт з компанією «Уолт Дісней» і контракти з іншими компаніями. По неділях, наприклад, на глядачів чекають такі фільми, як «Гладіатор», «Перл Харбор», «Ноттінг Хілл» та ін. До речі, контракт з компанією «Уолт Дісней» дозволив нам увести в сітку і додаткові дитячі блоки мовлення. Якщо раніше для дітей ми відводили ранкові слоти в буденні дні, то зараз підготували для них слот у п’ятницю, у другій половині дня, коли вони повертаються зі шкіл, а також у суботу та неділю вранці, коли дорослі ще відпочивають після робочого тижня. Звичайно ж, дітям ми адресуємо не лише мультфільми, але й пізнавальну лінійку у слоті з 7 до 8 ранку (тут — і уроки англійської мови, і уроки гарної поведінки, й інформація для молодих матерів).

— Тобто, як і раніше, «Інтер» позиціонує себе як сімейний канал?

— Звичайно. Цьому принципу відповідатимуть і наші серіальні лінійки. Їх, як і раніше, залишиться дві. І обидві ми орієнтуємо на всю сім’ю, та все ж таки першу, яка йде відразу ж після «Подробиць», робимо дещо більше жіночою, а другу — дещо більше чоловічою. Тобто у першій — більше емоцій, у другій — більше дії. Ми підготували цілу низку серіальних прем’єр.

Хотів би звернути особливу увагу на соціальну активність телеканалу. Тому що ті проекти, про які ми говорили спочатку, а саме — український варіант «Жди меня», «Ключовий момент», «Все для тебе», той самий «Шанс» — це, насправді, соціально важливі проекти, які позитивно впливають на життя конкретних українців. Це не дискусії на абстрактні теми, а абсолютно конкретна допомога реальним людям. Тому, мабуть, соціальна активність телеканалу — наша найголовніша фішка. Хоча при цьому, підкреслю, ми не залишаємо без уваги і змістовну частину, і розважальну частину, за якою, я вважаю, ми також — лідери.

Плюс, безумовно, документалістика. Хочу відзначити дуже вдалий проект «Паралельний світ», зроблений на межі документалістики і real- TV. Ми, просуваючи виробництво документального продукту, несподівано вийшли на нові для нас форми, що важливо. Незабаром у ефірі з’явиться й новий цикл програм Андрія Цаплієнка. А Марк Гресь працює над документальним двосерійним фільмом з історії легендарної вулиці Хрещатик. Тобто за рівнем брендів, за кількістю імен до нашої журналістської команди, мені здається, ніхто й близько поки не підійшов.

— Все ж таки найбільш актуальна тема — ТБ і вибори. Що, крім «Народної платформи» та новинних сюжетів, ви ще запропонуєте глядачу?

— У програмі «Дійові особи» ми, звичайно, приділятимемо увагу цій темі. Більше того, я думаю, що на базі саме цього проекту ми побудуємо нашу ніч виборів. Є ще деякі роздуми з цього приводу. Та оскільки на сьогоднішній момент у нас є новини, аналітика, можливість організації дискусій у «Дійових особах» та соціологічний зріз у вигляді «Народної платформи» (тобто фактично всі жанри подачі інформації), то жанрово вибори президента, ми сподіваємося, будуть представлені на нашому каналі досить гармонійно.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати