Істина - пробний камінь самої себе та брехні.
Бенедикт Спіноза, нідерландський філософ, науковець, політичний та релігійний мислитель

Микола КАНІШЕВСЬКИЙ: "Майбутнє в політиці й у бізнесі - за високоморальними людьми"

22 серпня, 1997 - 00:00

Микола Канішевський, творчий керівник телевізійного агентства "Вікна" - персона першого ешелону національного телебізнесу. Розумний, підприємливий, прагматичний - одне слово, справжній яппі нового українського істеблішменту. Його люблять глядачі, поважають колеги, обожнюють друзі.

- Миколо Дмитровичу, є міф, згідно з яким західне телебачення розраховане на пересічного глядача, котрий тупо поглинає новини, телесеріали й низькопробні шоу, а радянське телебачення мало абсолютно "людське обличчя". Чому ж сьогодні українське TV не в змозі випускати якісний продукт?

- Історія питання така: радянське телебачення, попри ідеологічні рамки й жорстку цензуру, мало досить "централізований" характер у тому розумінні, що Москва намагалася акумулювати найкращі мізки - найталановитіших і найперспективніших людей. Це відбувалося не тільки в телегалузі.

Тим часом українське телебачення існувало на рівні обласного, хоча і вважалося республіканським. Таким чином, нагромаджувався певний "негативний дисбаланс", результати якого ми відчуваємо досі.

Стосовно інформаційних програм, то побоююся, що сьогодні в нас конкурентів немає, за винятком ТСН. Скажімо, після нас, приміром, "погоду" буде вельми важко зробити так, щоб її дивилися: потрібна повноцінна ідея та ще яскравіша особистість, аніж Руслана Писанка.

Для подальшого розвитку телебізнесу потрібні три чинники: гроші, ідеї, професіонали.

- Чому відбувається такий "обвал" на державному телебаченні?

- Фактично ми сьогодні маємо лише один державний канал, хоча це й суперечить законові. А що відбувається?.. У мене таке враження, ніби планомірно виживають професіоналів. Це певна політика. Звідси така низька якість мовлення. Безумовно, комусь дуже вигідно сприяти розвалові, аби згодом, можливо, акціонувати канал і стати його власником...

- До речі, про господарів... Адже ви також маєте своїх замовників, а відтак і свою внутрішню цензуру...

- А ми ніколи цього й не приховували. Так, ми не державне агентство, і це на краще: Сергій Тигіпко - непересічний бізнесмен, а тепер і державна людина з потужним інтелектом, європейським світоглядом, перспективним поглядом на розвиток цієї країни. Мені сподобалося, як він колись мені сказав: "Я пишаюся тим, що мені ніхто ніколи не давав хабарів".

Я вважаю, що майбутнє в політиці й у бізнесі, всупереч поширеній думці, саме за високоморальними людьми.

- То якими ж є "цензурні рамки" і якою є концепція ваших програм?

- По-перше, ми прагнемо будь-яку інформацію подавати, якщо можна так сказати, "розумненько", без істерик. По-друге, я поважаю будь-які переконання. Хоч би як я ставився до Петра Симоненка чи В'ячеслава Чорновола, я розумію, що за ними стоять сотні простих людей, ображених тяжким життям. Але, з іншого боку, я переконаний: той, хто хоче заробити, заробить. Чи головою, ачи руками. Якби в мене вибудувалося життя інакше, я спокійнісінько клав би кахлі. Будівельники завжди потрібні...

- Що є табу для вашої програми?

- Образа особистості. Повторюю, ми маємо поважати переконання інших людей.

- За якими критеріями ви підбирали свою команду?

- Сьогодні в агентстві працює близько ста чоловік. Я цю команду збирав три роки. Причому старався брати не розкручених "зірок", котрі мають досить індивідуалістичну психологію і часто не можуть працювати в колективі, а людей, котрі розуміють, що вони мають працювати на спільний результат, на кількох чоловік, які з'являються на екрані. Ми брали на стажування молодих журналістів, операторів тощо. І якщо ці люди протягом кількох місяців доводили свою творчу й людську спроможність, якщо колектив їх не "виштовхував", вони залишалися. У результаті ми сьогодні маємо команду, де кожен усвідомлює свої завдання і свою необхідність: люди хочуть іти на роботу. Я пишаюся тим, що в нас немає пліток, заздрощів, конфліктів. Це дуже копітка робота - створити такий колектив.

- Чи збільшуватиметься кількість програм і чи буде урізноманітнюватися їхня жанрова спрямованість?

- Певна річ, ми не робитимемо шоу, ігри, музичні програми. Кожен повинен робити те, що він уміє. Але ми плануємо, крім програм "Інтервісті", "Вікна тижня" (ІНТЕР), "Люди" (ICTV), блоку новин у програмі "Від перехрестя - до успіху" (УТ-1), робити ще одну інформаційно-аналітико-просвітницьку програму, щось на кшталт молчановської "До і після...". Людям сьогодні потрібні передачі, які давали б щось душі й мізкам. Більше того, вже готовий "пілот" програми.

Наталія ВЛАЩЕНКО
Рубрика: 
Газета: 

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ

Loading...
comments powered by HyperComments