Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Нові обличчя старих міст

Громадські організації роблять конкретні кроки для ребрендингу обласних центрів у культурному просторі
19 квітня, 16:45
ФОТОКОЛАЖ РУСЛАНА КАНЮКИ / «День»

За ініціативи Центру культурного менеджменту Львова в Україні реалізували дослідницький проект, що має на меті виявити «білі плями» у мистецькому житті міст та вивести їх із культурної ізоляції. Над Культурною картою працювали громадські організації «Творче місто» (Дніпропетровськ), «ART оптимісти» (Миколаїв), Youth Unit of Artists (Одеса), «Арт-Ефект» (Луцьк), СТАН (Луганськ), «Тотем» (Херсон) та Мелітопольське управління культури відповідно у форматі зустрічей World Cafe (технологія і мистецтво розмови у відкритій атмосфері) .

Громадські організації обласних центрів створили радше не туристичні довідники, а моніторинг існуючих проблем міст та запропонували шляхи їх вирішення. Активісти налаштовані рішуче: вони прагнуть зламати стереотипи так званих непривабливих населених пунктів для містян зокрема і для українців загалом. Тому вони залучали якомога більше фахівців із різних галузей (живопис, музика, література, кінематограф, театр тощо) для дослідження культурного потенціалу міст, визначення місць і заходів, які можуть стати їх новими «візитівками». Також представники громадських організацій подбали про екстракт історії, що мала визначальний вплив на культурне обличчя міста. Наразі постає завдання залучити молодь до активної участі в мистецькому житті : йдеться, зокрема, про те, щоб зупинити «відтік мізків та талантів» до столиці чи великих промислових центрів.

Детальніше про реалізацію проекту «День» поспілкувався з представниками Миколаєва та Одеси, які брали участь у створенні культурних карт. Чи вдалося виконати заплановане і яке загалом враження від проекту?

Микита ХУДЯКОВ, один із керівників громадської організації «ART оптимісти» (Миколаїв):

— Основна ціль — вивчення культури міста — досягнута. Але в нас виник доволі позитивний «побічний ефект» — це відкрита дискусія про розвиток культури міста. Спілкування на цю тему продовжується. Ми навіть уже приступили до конкретних дій! От півгодини тому (розмова відбулася 16 квітня. — Авт.) завершилася прес-конференція, присвячена проекту «Інноваційний музей», який реалізує наша громадська організація в Краєзнавчому музеї Миколаївської області. Він полягає в тому, щоб його осучаснити: наприклад, ми розробляємо QR-код з інформацією про кожен експонат, інтерактивну карту заселення міста та області тощо. Ці сім міст, які брали участь у проекті, зараз підходять до питання: що робити далі — якою має бути стратегія розвитку культури?

Оскільки розробка карти була спрямована безпосередньо на людей, які займаються культурними проектами, то в першу чергу ці мапи потраплять саме до них. Як на мене, до відкритої дискусії можна переходити лише тоді, коли цільова аудиторія почне взаємодіяти та реалізовувати партнерські проекти. Також надали карти в Обласне управління культури, культурні організації (приватні та державні), університети, особисто викладачам, а також їх можна знайти у мережі міських бібліотек.

Олег СІРЕНКО, керівник громадської організації Youth Unit of Artists (Одеса):

— Одеська громада вперше робить спробу провести спільно із муніципалітетом не лише повне культурне кадрування — інвентаризацію усіх культурних ресурсів, а й здійснити аналіз образно-символічного та гуманітарного простору, культурного середовища міста. Одесити поставилися до цього процесу так серйозно, як і до складання меню для власної сім’ї, оскільки ця карта культурного сектора послужить основою для планування культурного розвитку міста, де живуть наші рідні та близькі. Варто також зазначити, що картування культурних ресурсів співпало в часі з підготовкою «Стратегії економічного та соціального розвитку міста Одеси до 2022 року».

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати