Корінь демократії в активності громадян, а запорука - в забезпеченні прав людини.
Зеновій Красівський, поет, письменник, громадський та політичний діяч, політв’язень радянських таборів, член Української Гельсінської групи

Олександр БОГУЦЬКИЙ: «Вахтовий метод — не для нашої команди»

15 вересня, 2000 - 00:00

У минулих випусках телеклубу «Дня» ми вже розповідали про ті зміни, які відбудуться на телеканалі ICTV з 18 вересня. Детальніше про це сьогодні — в інтерв’ю з генеральним директором ICTV Олександром Богуцьким, з яким ми говоримо не тільки про конкретні плани, але й про ідеологію каналу.

— Ви вже розповідали нашим читачам про масштабні плани оновлення каналу ICTV під гаслом «Ближче до людей». А що, по-вашому, віддаляє від людей вітчизняне ТБ в його нинішньому вигляді? Чим конкретним — окрім уже відомого «зоряного складу» — ви збираєтеся наповнити програмну сітку ICTV для залучення глядацької уваги? Якою буде ідеологія каналу? Його драматургія?

— Справді, вся ідеологія каналу визначається гаслом «Ближче до людей» і для мене як керівника команди це навіть не лозунг — це правило, алгоритм побудови програмної політики, внутрішньої драматургії сюжетів, логіки випусків новин, а також кінопоказу. Думаю, що глядачам ICTV буде приємно бачити зоряну команду: Іванну Коберник та Юлію Литвиненко — ведучих щоденних новин, Миколу Княжицького, Віталія Портникова, Кирила Вишинського в його «Насправді». Але зоряна команда — це тільки частина успіху, головне — їхні оптимізм, енергія, доброзичливість, відчуття повноти життя. Для нас важливо довести, що саме такий погляд близький багатьом людям. Ці погляди об’єднують в аудиторії представників різних соціальних верств і представників різних професій, різних поколінь. Тому ми думаємо, що наш підхід правильний, і сподіваємося на те, що потенційна аудиторія телеканалу в найближчому майбутньому зросте.

— Чи буде диференціюватися вами аудиторія за рівнем розвитку, рівнем запитів, інтересів тощо? Тобто ваші проекти будуть спочатку розраховуватися на «всіх і на кожного» чи на певні сегменти аудиторії?

— Ми не маємо наміру дробити аудиторію. Ми плануємо транслювати передусім якісний продукт, який становитиме глядацький інтерес як для молодих сімей, так і для людей середнього віку. У той же час буде багато нових молодіжних музичних програм, зроблених спільно з «Таврійськими Іграми», цікавих тінейджерам. Додайте до цього спеціальний європейський молодіжний серіал. Ми вперше спланували на ICTV ностальгічний кінопоказ, чудове вітчизняне кіно, серіали, які зацікавлять глядачів старшого віку. Більше того, на телеканалі ICTV можна буде вперше дивитися відразу три серіали — гадаю, денний кінопоказ однозначно сподобається домогосподаркам.

— Яке ноу-хау ви маєте намір застосувати при створенні інформаційного блоку каналу? Чим ваші новини і інформаційно-аналітичні передачі будуть відрізнятися від тих, що вже існують?

— Перша і головна відмінність новин телеканалу ICTV полягає в тому, що вони будуть цікаві людям і не будуть виконувати існуючі моделі замовлень у тому чи іншому вигляді. Визначальними подіями інформаційного блоку будуть суспільно значущі події або новини, що визначають тенденцію. Інформація, цікава нам — зі знаком «плюс». Фокус новин, спрямованість — у майбутнє. «Прохідних» сюжетів не буде.

Що стосується інформаційно-аналітичних програм, то вони також будуть особливими. Програма Віталія Портникова «День сьомий» не буде схожа на жоден проект, що існує в українському телеефірі. Теми його програм — це ряд важливих подій, які відбуваються щодня, але внаслідок певних причин не можуть бути повноцінно представлені в новинах. Це сенсації світу і країни. Підготувала оновлення вже відома аудиторії України програма «Насправді». А я та Микола Княжицький з’явимося в програмі «Факти докладно», спробуючи зрозуміти тенденції дня і обговорити головну тему дня.

— Як відомо, ТБ — річ, що дорого коштує. Тим більше, коли робиться ставка на запрошення вже розкручених ТВ-персонажів з інших каналів. За неофіційними даними, з технікою в ICTV найближчим часом проблем не буде, техніку закуплено дуже якісну. Та всі великі інвестиційні гроші мають властивість колись закінчуватися. Як скоро ICTV планує стати дійсно комерційним підприємством — тобто таким, що приносить прибуток? За рахунок чого? Якою, по-вашому, є перспектива вітчизняного рекламного ринку? Чи дозволить вона «піднятися» ще одному загальнонаціональному каналу — крім «Інтера» і «1+1», які, як відомо, зараз ділять між собою основний рекламний бюджет країни?

— Якщо говорити про перспективи вітчизняного рекламного ринку, то його розвиток треба прямо поставити в залежність від розвитку країни загалом. Ринок і Реклама — це категорії, дуже тісно між собою пов’язані, вони не можуть іти одна попереду іншої, хочa, на мій погляд, у цей час рекламний ринок України більш розвинутий порівняно з попередніми роками. Що ж стосується розвитку ICTV як комерційного каналу, то він планувався бути таким — таким він буде і надалі.

— Тобто нинішнє ICTV — це насамперед бізнес-проект, а не політичний проект? Все, що створювалося до цього часу в команді В.Пінчука на ТБ, мало яскраво виражений політико-пропагандистський характер. Унікальний проект «Вуличного ТБ», яке розгортало або згортало свою діяльність залежно від масштабу поставлених завдань (вибори, референдум), «Насправді» тощо. Чи залишиться задача проведення політичних акцій у суворо заданому напрямку актуальною і для нової інформаційної служби ICTV?

— Нинішній телеканал ICTV — це типовий бізнес-проект, існування якого залежить від реклами на каналі, і головні гроші він буде заробляти на рекламі. Однак варто враховувати, озираючись на досвід Росії та інших країн, де комерційні канали не перевантажують себе соціальними проблемами, що в нашій країні комерційний канал не може знаходитися в «целофані» на іншій орбіті, тому ми будемо комерційним телебаченням, але реально з багатьма ознаками громадського телеканалу. Кажучи про ICTV як канал, який став би в один ряд із телеканалами «1+1», «Інтер», скажу, що ми готові розвиватися. У нас хороша технічна база, і вона дозволяє нам упевнено почуватися на телевізійному ринку України. У логіці розвитку телеканалу ICTV присутня не тільки технічна та фінансова, але насамперед творча і професійна сторони.

Що ж стосується бюджету телекомпанії — то за рахунок того, що ми намагаємося створити колектив однодумців, людей, які вірять, що їм вдасться побудувати чудовий канал, — нам вдається людей не перекуповувати. Ми створюємо свою команду на якісно інших принципах, аніж команда «вахтового» методу, коли люди збираються лише для того, щоб заробити гроші. Питання грошей є вторинним у цілому ряді позицій. Первинними є питання можливості зробити свій новий продукт якісним, право відстоювати свою точку зору, пропонувати якісь нетрадиційні бачення подій. Для журналіста, та й для особистості взагалі — це право важливіше матеріальних цінностей, зокрема зарплати.

— На кого ви зараз робите ставку як «обличчя» каналу?

— Обличчями нашого телеканалу будуть Іванна Коберник та Юлія Литвиненко. Іванну Коберник багато хто знає з ефіру телекомпанії СТБ, Юлію Литвиненко пам’ятають як ведучу програми «Насправді», «Питання дня». Спорт у нас буде вести Ігор Мірошниченко. Думаю, що його погляд на спортивні події вам сподобається. Ще Кирило Вишинський. До інформаційних програм та осіб будемо мати відношення й ми з Миколою Княжицьким, хоча для нас статус «особи» уже вторинний порівняно з можливістю займатися творчістю. І ще. Пошук «осіб» триває.

— Чи буде займатися ICTV власним фільмовиробництвом?

— Нинішнього року ICTV не має наміру займатися виробництвом фільмів. Це — питання майбутнього розвитку каналу. Хоча принаймні двоє з Ради директорів ICTV — продюсер Ілля Неретін та виконавчий продюсер Михайло Павлов — палають бажанням зайнятися проектами, прямо пов’язаними з фільмовиробництвом. Ілля Неретін щойно прийшов із кіно. Детективний серіал «Каменська», в якому він брав участь, побив усі рекорди в рейтингах Росії, і зараз його побачать жителі України. Фільми Михайла Івановича Павлова, напевно, також багато хто пам’ятає. І хто знає, можливо, в найближчому майбутньому телекомпанія ICTV буде виробляти власні фільми. На нинішньому етапі, можливо, ми візьмемо участь у створенні телесеріалів із іншими партнерами (не виключено, російськими). А там, дивись — до наступного сезону станемо презентувати нові фільми.

Запитання ставила Наталя ЛІГАЧОВА, «День»
Рубрика: 
Газета: 

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ

Loading...
comments powered by HyperComments