Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Династія художників

У Музеї російського мистецтва — ретроспективна виставка «Годунови. Три покоління»
22 травня, 16:03
ЛАРИСА ГОДУНОВА. «ЗОЛОТИЙ АНДРІЇВСЬКИЙ УЗВІЗ»

З 17 травня до початку червня глядачі зможуть побачити найкращі роботи трьох художників обдарованої родини: Олександра, Лариси та Ірини Годунових. Перевага виставки — в її аналітичному зрізі: адже глядач, роздивляючись живопис, малюнки і пастелі, мимоволі порівнює авторські стилі трьох майстрів і на тлі вражаючої фундаментальної спільності помічає унікальний характер і почерк кожного майстра.

Старший представник арт-династії — Олександр Федорович Годунов, батько Лариси і дід Ірини, народився 1916 року в багатодітній селянській родині. Проживши 86 років, він зумів зберегти і вилити у творчість живу безпосередність і чистоту бачення світу: любов до всіх прекрасних проявів дійсності. І особливо це стосується природи: квіти і фрукти написані в найкращих традиціях реалістичного живопису. Мабуть, якщо допитливий глядач вирішить порівняти натюрморти і пейзажі Олександра Годунова із живописом художників XIX століття — визнаних зразків класичного реалізму, чиї картини експонуються в постійній експозиції російського музею — якісний рівень виявиться однорідним. І це цілком заслужена оцінка, усі полотна Годунова прописані дуже ретельно, з типовим для старої школи ґрунтовним і дбайливим ставленням до натури, водночас вони емоційно насичені тією первісною радістю і силою, яка властива самій Природі.

Цікаво, що художник малював не лише українське Дніпро, але й важкодоступні куточки Байкалу: у пошуках нових вражень майстер невтомно досліджував найрізноманітніші куточки природи, не зображуючи при цьому на своїх полотнах самої людини... Хронологічно його живопис поділяється на різні за стильовими підходами етапи, професіонали, напевно, відзначать цінність тих робіт, що були написані у 1950-ті роки — невеличких полотен «Снопи» і «Промінь», а також пейзажів «Річка Псел» і «Вітряний день», створених через двадцятиріччя. А розкішний натюрморт «Літо» з виноградом і вином, стримано і вишукано розташованих на глухому чорному тлі, видається дуже природним у музейних стінах, настільки високий професійний рівень цієї роботи.

ІРИНА ГОДУНОВА. «ПОРТРЕТ ДІВЧИНИ»

Донька Олександра Годунова — Лариса, успадкувала відвертість до вражень, безпосередність і чуйність у передачі настрою природи. Проте, на відміну від батька, вона надає перевагу архітектурним пейзажам, тому старий Київ — давній і почесний гість її полотен. Протягом усього свого життя художниця повертається до архітектурних мотивів, її полотна дуже точні в передачі деталей, і глядач одразу впізнає знакові місця столиці.

Випускниця НАОМА, вона набула дуже цінного для молодого живописця досвіду, навчаючись у майстерні Тетяни Нилівни Яблонської. У творчості Лариси переважають натюрморти, пейзажі, портрети, тематичні картини і графіка. На виставці представлена серія «Пейзажі Києва», де видно різні підходи Лариси до зображення міста, його настрою і атмосфери. Для художниці характерне поєднання полярних рис — колористичної емоційності і аскетичної графічної стриманості, саме завдяки талановитій співзвучності цих рис її пейзажі вражають особливою монументальною силою. «Дорога в сад троянд» — виняток зі строгої міської тематики, тут художниця широко і чуттєво пише алею Ботанічного саду, що веде відпочивальників до пишного розарію, символу красивої, виплеканої мрії.

Живописець Ірина Годунова представлена на виставці найрізноплановіше — тут дивовижні натюрморти і реалістичні портрети, фантастичні абстракції, ікони.

ІРИНА ГОДУНОВА. «КАЛИНА»

Як доповнення розповіді про повноту художнього життя Ірини — фотографії монументальних розписів костелів. Це величезний за масштабом і високопрофесіональний за якістю цикл робіт, що заслуговує на окрему експозицію. Після оформлення 2004—2008 рр. костелу Босих кармелітів у Бердичеві Ірину 2013 року запросили розписати костел св. Олександра в Києві. На фотографіях глядач може близько роздивитися не лише тематичні сюжети, а також і ті деталі, які розташовані високо під склепінням костелу. Чарівні лики шестикрилих серафимів, написаних у напружено-блакитному й індиго, дивовижні за індивідуальністю кожного портрета, жоден образ ніяк не повторюється, кожен лик має індивідуальні риси і люблячу променисту іскру.

Ретроспекція творчості династії художників Годунових — чудова за широким жанровим спектром показаних робіт, продуманістю їх тематичного і хронологічного розташування в залах. Ця експозиція дарує можливість усім глядачам помилуватися чудовими зразками професіоналізму, гідного того, аби поповнити зали і фонди вітчизняних музеїв.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати