Не здобутки техніки, а вага Слова в суспільстві визначає міру його цивілізованості.
Андрій Содомора, український перекладач, письменник, науковець

Відкритий для світу

Львову присвоєно статус культурної столиці України
30 квітня, 2009 - 00:00

Місто Лева, де щороку відбувається понад 100 фестивалів, у якому діє 60 музеїв, близько сотні храмів різних конфесій, стоїть низка пам’ятників архітектури та культури і куди щороку приїздить понад мільйон туристів, давно вважається культурною столицею України. А нині Львів отримав такий статус на державному рівні — його місту надала Рада з питань туризму та культури спільно з Державною службою туризму та курортів. Наступного року таке звання носитиме інше місто, Львів же має право на це тільки через три роки. Проект щодо визначення культурної столиці в Україні започатковано за зразком того, що проводиться між країнами Європейського Союзу — щороку обирають з держав-учасниць культурну столицю Європи. Нагадаємо, що нині цей статус носить Вільнюс. Але підходи до визначення культурної столиці в ЄС та в Україні схожі. Найперше, на що звертається увага, — кількість культурних заходів та пам’яток національного значення.

— Десять років тому Львів прийняли до списку ЮНЕСКО, адже в місті половина архітектурних та культурних пам’яток України, — зазначив міський голова Львова Андрій Садовий. — Наше місто приваблювало туристів ще сто років тому, саме тоді були видані перші путівники Львовом. Нині він теж приваблює як наших, так і іноземних громадян. До речі, серед іноземців найбільше Львів відвідують туристи з Польщі, Німеччини, Австрії, Білорусі, США та Росії. 93% наших гостей кажуть, що їдуть до нас через багате культурне життя. Адже львівські фестивалі не схожі один на одного і ніколи не повторюються. До речі, 1 травня в місті святкуватимуть День батяра, ще через тиждень — День Львова. На кожен фестиваль приїздить близько 10 тисяч туристів. За словами Андрія Садового, на розвиток культури та туризму з міського бюджету цього року виділено понад шість мільйонів гривень (і це без урахування коштів від бізнес-структур), з них один мільйон — на рекламу та піар міста по країні та світу. Це навіть більше, ніж передбачено на розвиток туристичної галузі в Україні в цілому. За даними Державної служби туризму та курортів України, з бюджету виділено 2,5 мільйона гривень, що вдесятеро менше, ніж торік.

— Нині Львів пропонує таке поєднання міського середовища, якісної програми розвитку культури та туризму, що відповідає статусу культурної столиці України, — зауважив голова Ради з питань туризму та курортів Євген Самарцев. — На наш погляд, Львів на рівні місцевої влади та бізнесу може стати прикладом для інших міст у тому, як треба просувати міський туризм.

Інна ФІЛІПЕНКО, «День»
Газета: