Зброю витягають грішники, натягують лука свого, щоб перестріляти жебраків та вбогих, заколоти правих серцем. Зброя їхня ввійде в серце їхнє і луки їхні поламаються.
Володимир Мономах, великий князь київський (1113–1125), державний і політичний діяч

Депутати не знають, хто такий Вернадський...

Зате знають, що таке... Boucheron. «День» з’ясовував — це випадковість чи закономірність
17 травня, 2013 - 11:29
ФОТО МИКОЛИ ТИМЧЕНКА / «День»

В останні дві народні депутати дивують своїм голосуванням. Так, обранці від Партії регіонів та Комуністичної партії кілька разів провалювали прийняття постанов про відзначення ювілейних дат з дня народження Володимира Вернадського (1863—1945 рр., філософ, природознавець, мислитель, засновник геохімії, біогеохімії та радіогеології, один із засновників Української Академії наук), Василя Каразіна (1773—1842 рр., вчений, винахідник, громадський діяч, засновник першого у східній Україні Харківського університету), Тимофія Бордуляка (1863—1936 рр., письменник, священик УГКЦ), Квітки Цісик (1953—1998 рр., американська співачка українського походження, популярна виконавиця рекламних джинѓлів у США, оперна і блюзова співачка) та вшанування пам’яті героїв Крут.

Після того, як було провалено голосування по Вернадському, спохватилася регіоналка Ганна Герман. «Сталося непорозуміння через те, що ми не розчули прізвища... Його треба виправити», — сказала депутат. В результаті депутати повернулися до голосування і всі необхідні постанови, окрім тих, які стосувалися Квітки Цісик та Тимофія Бордуляка, прийняли. Для останніх знову не вистачило голосів.

Звичайно, смаки у депутатів різні, можливо не всім до вподоби творчість Квітки Цісик, але є підозри, що парламентарі просто не знають тих постатей, за які їм довелося голосувати.

Як написала на своїй сторінці у Фейсбук депутатка від «УДАРу» Ірина Геращенко: «Дорогий телеканал Інтер! Будь-ласка, подаруйте всім членам фракції ПР диск з вашим фільмом про Квітку Цісик. Сьогодні вони разом з комуністами завалили голосування про вшанування її пам’яті ... Мабуть, злякалися незвичного імені, невідомого їм. Просто жах — що зала ВР асоціюється з чим завгодно, тільки не з інтелектом, знанням своєї історії, літератури, музики, пісні. За хвилину до цього, зала підтримала відзначення ювілею хору імені Верьовки. Чим же геніальна Цісик не вгодила владі?».

Власне, з питання — чому, ми звернулися до депутатів від Партії регіонів. За словами Олени Бондаренко, ніякого підтексту тут немає, голосування по датам — це неузгодженість дій депутатів.

«Сьогоднішнє голосування по датах — це абсурд, — коментує інша регіоналка Інна Богословська. — Коли виносилися ці законопроекти, комуністи почали з місця викрикувати, що голосуються постанови по датах, які вже минули. Деякі депутати дослухалися до них і перестали голосувати. Потім цей процес політизували й почали спекулювати. Я голосувала «за» дати. Що ж стосується знань депутатів, деякі з них знають, що це були за особистості, а деякі — ні. Як і в будь-якому суспільстві. Запитайте, наприклад, у громадян однієї частини Нідерландів, про голландських художників з іншої частини країни — ніхто не назве. У нас нормальна країна, яка розвивається. Звісно, ми будемо піднімати культуру, але даність така, що дві частини України тривалий час існували у різних історичних і соціальних умовах. Хтось був під Австро-Угорщиною, інші — під Росією та Польщею. В усіх них різні герої. Ми є єдиною державою усього 21 рік і нам потрібно уважніше ставитися один до одного, поважати різні точки зору та культурні пласти».

Як виявляється, депутатам складно вивчити власну історії. І це, між іншим, депутати. Проте вони дуже, здається, добре розуміються на дорогих прикрасах і брендах. Вчора всім депутатам в парламенті роздали книжку «Верховна Рада України в обличчях». Можливо, вона і не привернула б увагу громадськості, але на сторінках цієї книжки не просто «обличчя», всередині, як повідомляє згадана вже Геращенко, рекламуються «дорогущі прикраси класу Люкс Boucheron, Chopard». І питання навіть не в тому, як потрапила ця реклама на сторінки книжки (хоча і в цьому теж), а в тому, що той, хто розміщував цю рекламу, прекрасно розуміє — де треба шукати цільову аудиторію.

Іван КАПСАМУН, Анна ЧЕРЕВКО, «День»
Газета: 
Рубрика: