Як крапля довбе камінь не дворазовим, а багаторазовим падінням, так і людина стає мудрою не від дворазового, а від багаторазового читання.
Джордано Бруно, італійський філософ епохи Відродження, поет, представник пантеїзму

Вдалий початок

31 травня, 2008 - 00:00

Українці розпочинають літо з благодійності й мистецтва. До 1 червня — Міжнародного дня захисту дітей, приурочено безліч подій і благодійних акцій, які, сподіваємося, вдасться здійснити. А щодо мистецтва, то яке ж літо без фестивалів?

Леся ПАРХОМЕНКО , менеджер видавництва «Грані-Т»:

— Цього тижня розпочався спільний проект нашого видавництва і Міжнародного Благодійного Фонду «Проти дитячої лейкемії». Разом ми відкриваємо бібліотеку, яка буде в розпорядженні фонду — для тих дітей, які постійно там перебувають. Акція проходить під гаслами: «Віддавати по-справжньому» і «Письменники допомагають дітям». Бібліотеку відкривала письменниця Ірен Роздобудько. Дітям, а особливо тим, які ослаблені і пригнічені хворобами, особливо потрібні книжки, їм потрібна надія на одужання. Я називаю це «казкотерапією». На сьогодні в Центрі на стаціонарному лікуванні нараховується близько 30 дітей, які цілодобово перебувають у корпусі і яким бібліотека дасть змогу відволіктись від виснажливих процедур і якихось гнітючих думок.

Ми передали до бібліотеки 200 дитячих видань і зобов’язалися щомісяця поповнювати фонд бібліотеки новими надходженнями — свіжими книжками видавництва — а це близько десяти книжок. Скоро ми оголосимо про наступний етап нашої співпраці з Міжнародним благодійним фондом «Проти дитячої лейкемії». З кожної проданої книжки вираховуватиметься певна сума (наразі вирішується яка конкретно) і перераховуватиметься на лікування дітей. Окрім цього, щомісяця ми знайомитимемо дітей з відомими українськими письменниками.

Олександр ЄВТУШЕНКО , музичний критик:

— На наступних вихідних у Полтаві відбудеться музичний фестиваль Мазепа-фест, до організації якого я маю причетність. З кожним разом фестиваль змінюється. Найперша інновація — це те, що організатори Мазепа-фесту зробили живі відбіркові прослуховування регіональних команд, зокрема, в Дніпропетровську, в Харкові. Раніше таких цілеспрямованих відборів ми не здійснювали, обирали за масивом демо-дисків.

6 червня буде присвячений фолковим гуртам, 7 червня на фестивалі виступлять команди етнічного спрямування, але більш сучасні, а 8 червня — це рок-день із хедлайнерами. Кожен рік публіки прибуває, схили Співочого поля в Полтаві вкриті людьми. За підрахунками міліції (яка рахувати вміє), туди сходиться і з’їжджається приблизно 10—12 тисяч людей.

5 червня буде присвячене кіно, в місцевому кінотеатрі ми продемонструємо ряд фільмів. Для вiдбору фільмів ми залучаємо фахових консультантів. Зокрема, це брати Іллєнки, які пропонують фільми, які пройшли в рамках заснованого ними кінофестивалю «Відкрита ніч». Вони відбирають декілька фільмів із цього фестивалю — як правило, це студентські фільми або дипломні роботи — але найбільш творчі й найцікавіші. Таким чином вони знайомлять публіку зі станом сучасного кіно, якого немає... Минулого року в рамках фестивалю ми проводили круглий стіл, куди запрошувалися культурологи, редактори видань і так далі. Цього року круглого столу не буде. Ми не хочемо переводити Мазепа-фест у теоретичну площину, хочемо, щоб було більше музики і цікавого свіжого фольку, який ми активно пропагуємо.

Наталя ДЕМКІВ , журналіст-культуролог:

— У Київ цього тижня приїжджав Володимир Малахов — дуже відомий серед свого покоління балетний танцюрист. Він — наш земляк, народився у Кривому Розі. Свого часу він емігрував закордон, працював і у Сполучених Штатах, і в Німеччині. Зараз — Володимир Малахов директор берлінської Штатс-опери. До Києва він приїжджає не часто. Востаннє це було три роки тому. Цього разу він приїхав, на жаль, не зі своєю трупою, а з трупою московського театру. Танцювали вони, звісно, дуже добре. Але мені не сподобалося те, що все це дійство відбувалося під фонограму. Це великий мінус. Я розумію, що везти разом із собою у всесвітній тур симфонічний оркестр дуже дорого, але принаймні можна було домовитися з місцевими оркестрами. У Києві — так точно. Мушу сказати, що в порівнянні з нашою балетною трупою Оперного театру, московські танцівники не набагато краще, але квитки в той же час коштують значно дорожче. Звичайно, Малахов мене вразив. Нещодавно йому виповнилося 40, але танцює він неперевершено.

Пiдготувала Маша ТОМАК, «День»
Газета: 
Рубрика: