Нація без державности є покалічений людський колективний організм.
Володимир Винниченко, український прозаїк, драматург, політичний і державний діяч. Перший голова Директорії УНР

«Адаптована візуалізація підсвідомого»

У Кропивницькому представили персональну виставку графічних творів Дмитра Мішина
9 червня, 2021 - 12:10

«Адаптована візуалізація підсвідомого» – так називається віртуальна персональна виставка графічних творів Дмитра Мішина, представлена у художньо-меморіальному музеї О.О. Осмьоркіна у Кропивницькому.
    Конструктор сільгоспмашин за професією, Дмитро Петрович Мішин майже двадцять років займався аматорським кіно – був позаштатним кореспондентом-кінооператором Кіровоградського обласного телебачення, керував аматорськими кіностудіями. Лауреат і дипломант всеукраїнських конкурсів аматорського кіно. 

Сімдесятирічний веб-майстер створив і підтримує інтернет-сайти установ культури і мистецтва – галереї «Єлисаветград», художньо-меморіального музею Олександра Осмьоркіна, літературно-меморіального музею Івана Карпенка-Карого, народного меморіального музею Генріха Нейгауза, а також особистий сайт відомого хормейстера – заслуженого діяча мистецтв України Юрія Любовича. У 2005 році створена ним сторінка Кіровоградського обласного художнього музею (зараз Музей мистецтв) сайту «ELISAVET» отримала перше місце в номінації «Музейний сайт» на Всеукраїнському музейному фестивалі «Музей третього тисячоліття» в Дніпропетровську (зараз Дніпро).

Результат творчих пошуків Дмитра Мішина в комп'ютерній графіці – оригінальні авторські роботи, які вперше були представлені на персональній виставці «Візуалізація підсвідомого» в художньо-меморіальному музеї О.О. Осмьоркіна в жовтні 2006 року. Дмитро Петрович учасник Першого Бієнале наївного мистецтва і мистецтва примітивізму «Велюровий кіт» імені Андрія Ліпатова до Всеукраїнського дня працівників культури та майстрів народного мистецтва в Кропивницького у 2020 році. Експозицію нинішньої виставки складають сімдесят графічних творів авторського арт-проєкту «Візуалізація підсвідомого адаптована».

«В основі візуалізації зображень автором використаний принцип «Тесту Роршаха» з подальшою власною графічною інтерпретацією, що надає їм якості окремих закінчених творів. У цьому разі пляма створюється самим автором або іншою особою, а потім за допомогою інструментів комп'ютерної графіки з нього виділяються образи, які мають, з точки зору художника, осмислений характер. Композиції Дмитра Мішина відрізняє не тільки естетика лінії і фактур, доповнена кольоровими вкрапленнями, які виступають акцентами, концентрує увагу, а й чітке визначення тем і сюжетів. Таємничі в минулому плями позбавляються абстрактності і перетворюються в конкретизовані символи і знаки, які виступають образами власного досвіду життя автора і своєрідними ідіоматичними посиланнями на сприйняття і оцінку сучасності, в якій трагічне і комічне, постійно переплітаючись, втрачають свої природні ознаки і породжують цинізм і іронію. Назви творів російською, англійською та китайською мовами, які є складовою пропонованих образів, тільки підкреслюють апокаліптичні настрої містерій інформаційного net-світу. Це – нова, особлива форма художнього самовираження сучасного концептуального мистецтва», – зазначив у буклеті виставки провідний науковий співробітник музею, мистецтвознавець, заслужений художник України Андрій Надєждін.

Представлені на виставці графічні твори Дмитро Мішин передав до фондів художньо-меморіального музею О.О. Осмьоркіна. Оригінальним доповненням виставки є два графічних портрети Дмитра Петровича, виконані його другом-ровесником художником Миколою Решетняком в 1971 році, коли їм було по 20 років. До речі, на одному з портретів був відтворений майбутній образ Дмитра Мішина, коли йому мало виповнитися 70. Ці портрети і кілька малюнків відомого художника і колекціонера Миколи Решетняка (1951-2018), який згодом емігрував до США і, живучи в Нью-Йорку, активно займався виставковою діяльністю, Дмитро Мішин також передав до музейної колекції.

Володимир ПОЛІЩУК, Кропивницький
Рубрика: