Україна не може існувати, не володіючи Кримом, це буде якийсь тулуб без ніг. Крим має належати Україні, на яких умовах, це байдуже, чи буде це повне злиття, чи широка автономія, останнє повинно залежати від бажання самих кримців
Павло Скоропадський — український державний, політичний і громадський діяч, військовик. Гетьман Української Держави

«Фіксація»

У арт-галереї Львівського палацу мистецтв відкрилася виставка молодого художника-графіка, викладача Львівської національної академії мистецтв Миколи Грицеляка
18 лютого, 2020 - 09:58

Микола Грицеляк працює в жанрі рисунка і монументального та станкового живопису. На огляд вимогливій і вибагливій львівській публіці представлені роботи в жанрі рисунка, бо це є основа основ всякого мистецтва, те первинне, від чого мистецтво має відштовхуватися, вважає автор виставки. І зізнається: «Рисунком хворію вже багато років, ще від академії мистецтв. І це вже стало на такі рейки, що я весь час рисую, хочу того чи ні. Два дні на тиждень — обов’язково. І це вже — як спорт. Коли я в якийсь день не помалював, то цей день для мене минув даремно.

Рисунок став для мене таким універсальним інструментом, за допомогою якого я можу в будь-який момент розгорнути свою творчу лабораторію й будь-де: в потязі, в електричці, у великій майстерні чи в маленькій. Завжди можна мати з собою шматок олівця, папір і щось на ньому зафіксувати».

Центральною темою творчості цього художника є пластика людського тіла, фіксація кожного його поруху, що чітко простежується на представлених роботах, тому й виставка називається «Фіксація».

Микола Грицеляк є одним з організаторів проєкту «Вечірній рисунок», який об’єднує як професіональних художників, так і людей без мистецької освіти, всіх, хто бажає навчитися малювати. «Нас об’єднує постійний потяг до вивчення натури — основного джерела творчості, — каже художник. — Я переконаний, що людське тіло — це вінець творіння Божого. Рисунок став для мене ключовим інструментом для пошуку власної індивідуальної образно— пластичної мови. Важливою складовою своєї творчості я вважаю також і музику. Перед початком творчого процесу музика для мене є своєрідним камертоном, налаштуванням».

І відкриття виставки в арт-галереї Палацу мистецтв теж супроводжувалося музичним супроводом. Виступаючі поділились своїми враженнями від побаченого і високо оцінили творчість молодого художника. Зокрема, тепло відгукнувся про молодого колегу народний художник України, заслужений діяч мистецтв, професор, академік Любомир Медвідь, учнем якого був Микола Грицеляк: «Те, що ми побачили — це є вагоме і дуже обнадійливе. Я певен, що в майбутньому, якщо ти й далі будеш розвиватися, це принесе тобі успіх».

...Микола Грицеляк художню освіту здобув у Самбірському педагогічному коледжі ім.Івана Филипчака та на кафедрі монументального живопису Львівської національної академії мистецтв. Більше як десять років працює в жанрі рисунка та монументального живопису. Серед його робіт — сотні рисунків, монументальні полотна та художні розписи інтер’єрів (шість церков у Львівській та Івано-Франківській областях), екстер’єрів, також він займається реставраційними роботами, організацією мистецьких проєктів у Львові та Берліні.

Творчий процес для цього художника — це стан тотального занурення в світ прекрасного, що вибудовується водночас образом, рухом і навіть звуком. Малювання перетворюється на цілісний мистецький акт, де художник — сприймач, провідник, творець та інструмент водночас. Взірцем для нього є роботи великих майстрів рисунка — Мікеланджело Буонарротті, Густава Клімта, Егона Шіле, Михайла Врубеля. Натхнення художник черпає у вічній загадці людського тіла.

Йосип МАРУХНЯК. Фото автора
Газета: 
Рубрика: