Українські мечі перекуються на рала тільки тоді, коли гасло — Незалежна Держава Українська — перетвориться в дійсність і забезпечить отому ралові можливість зужиткувати рідну плодючу землю з її незчисленними багатствами…
Симон Петлюра, український державний і політичний діяч, голова Директорії УНР

«Фіксація»

У арт-галереї Львівського палацу мистецтв відкрилася виставка молодого художника-графіка, викладача Львівської національної академії мистецтв Миколи Грицеляка
18 лютого, 2020 - 09:58

Микола Грицеляк працює в жанрі рисунка і монументального та станкового живопису. На огляд вимогливій і вибагливій львівській публіці представлені роботи в жанрі рисунка, бо це є основа основ всякого мистецтва, те первинне, від чого мистецтво має відштовхуватися, вважає автор виставки. І зізнається: «Рисунком хворію вже багато років, ще від академії мистецтв. І це вже стало на такі рейки, що я весь час рисую, хочу того чи ні. Два дні на тиждень — обов’язково. І це вже — як спорт. Коли я в якийсь день не помалював, то цей день для мене минув даремно.

Рисунок став для мене таким універсальним інструментом, за допомогою якого я можу в будь-який момент розгорнути свою творчу лабораторію й будь-де: в потязі, в електричці, у великій майстерні чи в маленькій. Завжди можна мати з собою шматок олівця, папір і щось на ньому зафіксувати».

Центральною темою творчості цього художника є пластика людського тіла, фіксація кожного його поруху, що чітко простежується на представлених роботах, тому й виставка називається «Фіксація».

Микола Грицеляк є одним з організаторів проєкту «Вечірній рисунок», який об’єднує як професіональних художників, так і людей без мистецької освіти, всіх, хто бажає навчитися малювати. «Нас об’єднує постійний потяг до вивчення натури — основного джерела творчості, — каже художник. — Я переконаний, що людське тіло — це вінець творіння Божого. Рисунок став для мене ключовим інструментом для пошуку власної індивідуальної образно— пластичної мови. Важливою складовою своєї творчості я вважаю також і музику. Перед початком творчого процесу музика для мене є своєрідним камертоном, налаштуванням».

І відкриття виставки в арт-галереї Палацу мистецтв теж супроводжувалося музичним супроводом. Виступаючі поділились своїми враженнями від побаченого і високо оцінили творчість молодого художника. Зокрема, тепло відгукнувся про молодого колегу народний художник України, заслужений діяч мистецтв, професор, академік Любомир Медвідь, учнем якого був Микола Грицеляк: «Те, що ми побачили — це є вагоме і дуже обнадійливе. Я певен, що в майбутньому, якщо ти й далі будеш розвиватися, це принесе тобі успіх».

...Микола Грицеляк художню освіту здобув у Самбірському педагогічному коледжі ім.Івана Филипчака та на кафедрі монументального живопису Львівської національної академії мистецтв. Більше як десять років працює в жанрі рисунка та монументального живопису. Серед його робіт — сотні рисунків, монументальні полотна та художні розписи інтер’єрів (шість церков у Львівській та Івано-Франківській областях), екстер’єрів, також він займається реставраційними роботами, організацією мистецьких проєктів у Львові та Берліні.

Творчий процес для цього художника — це стан тотального занурення в світ прекрасного, що вибудовується водночас образом, рухом і навіть звуком. Малювання перетворюється на цілісний мистецький акт, де художник — сприймач, провідник, творець та інструмент водночас. Взірцем для нього є роботи великих майстрів рисунка — Мікеланджело Буонарротті, Густава Клімта, Егона Шіле, Михайла Врубеля. Натхнення художник черпає у вічній загадці людського тіла.

Йосип МАРУХНЯК. Фото автора
Газета: 

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ