Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Реклама поза політикою

Як світові лідери беруть участь у просуванні товарів і послуг
15 липня, 00:00

На початку липня Сільвіо Берлусконі прорекламував національний туризм, звернувшись до італійців із проханням відпочивати на батьківщині. Добровільна поява відомого політика в рекламі, настільки рідкісна для цієї індустрії, нагадала, до яких курйозів може призвести нелегальне використання образів світових лідерів. Ангела Меркель, наприклад, сама того не відаючи, рекламує нижню білизну, а Дмитро Медведєв — будівельні інструменти.

СІЛЬВІО БЕРЛУСКОНІ

У липні на італійському телебаченні почався показ 30-секундного рекламного ролика Magic Italy. Відео, що просуває національний туризм, особливо цікаве тим, що його озвучує прем’єр-міністр країни Сільвіо Берлусконі. У цьому ролику Берлусконі називає Італію країною «неба, сонця і моря» й запрошує італійців провести свою відпустку на батьківщині, аби краще пізнати історію й культуру своєї країни.

Бренд Magic Italy і дизайн логотипу було затверджено особисто Берлусконі в червні 2009 року, а пізніше він із задоволенням «позичив» рекламі свій голос і навіть пояснив чому. На офіційній зустрічі італійської Асоціації управителів готелів, яка відбулася в червні цього року в Римі, він зазначив, що його голос «унікальний, чуттєвий і легко пізнаваний».

Міністр туризму Італії Вітторія Брамбілла займалася проектом із самого його заснування. Вона повідомила, що прем’єр-міністр уперше офіційно взяв участь у рекламній акції, яка закликає італійців рятувати національну економіку, а не відпочивати за кордоном. У 2008—2009 роках Берлусконі обмежився лише тим, що попросив співгромадян ходити до магазинів і витрачати гроші. Втім, італійський прем’єр-міністр знається на рекламі. У 1961 році він із відзнакою закінчив юридичний факультет Мілана, а його дипломна робота була присвячена рекламному законодавству. Зараз Берлусконі володіє гігантським медіа-холдингом Mediaset, якому належить найбільше рекламне агентство країни Publitalia.

Проте Берлусконі не перший глава держави, який надав свій імідж для реклами туристичної галузі. Газета «Комерсант» згадує, що в грудні 2003 року прем’єр-міністр Японії Дзюн’ітіро Коїдзумі знявся в рекламному ролику, який запрошує туристів погостювати в Країні Сходу Сонця і спробувати «справжні суші й темпура». Правда, тоді ролик показували в літаках на міжнародних рейсах, і орієнтований він був на іноземців.

БАРАК ОБАМА

Реклама з участю знаменитостей, а особливо політиків, завжди притягувала найбільший інтерес аудиторії. Проте глядачі не завжди знають, що частенько образ того чи іншого політика використовується рекламістами нелегально. Так, коли не йдеться про пропаганду національних інтересів, можна з впевненістю говорити, що реклама не санкціонована.

Наприклад, у січні 2010 року Білий дім попросив компанію Weatherproof прибрати із Таймс-сквер рекламний щит із фотографією президента США Барака Обами, зображеного в куртці цієї марки. Голова Weatherproof Фредді Столлмак не відразу погодився припинити рекламну кампанію, проте в результаті був змушений послухатися. Він запевняв, що в рекламі з слоганом Leader in Style немає нічого непорядного: просто, мовляв, таким чином компанія радіє, що «вперше за 100 років американський президент одягається стильно».

Обама, звичайно, не давав свого дозволу на таку акцію. Президентська адміністрація засудила компанію, яка розмістила рекламу без попереднього узгодження. Окрім того, вона визнала, що Weatherproof вводить покупців у оману. Із реклами виходило, ніби Обама віддає перевагу марці цього одягу перед іншими, що зовсім не відповідало дійсності. Подібний випадок трапився і з першою леді США. Образ Мішель Обами в своїй рекламі використовувала організація «Люди за справедливе ставлення до тварин» (PETA). Незважаючи на те, що Мішель офіційно не брала участі в акції, захисники тварин відмовилися знімати щити із зображенням дружини президента. Чи настало після цього якесь покарання, невідомо.

АНГЕЛА МЕРКЕЛЬ

Канцлер Німеччини Ангела Меркель також не відала, що красується на вулицях Берліна, а вже тим паче, що рекламує нижню білизну від німецького виробника Bruno Banani. У травні 2009 року завдяки чудовій роботі фотошопу перед поглядами німців постала Меркель у бузковому комплекті нижньої білизни. Окрім Меркель, рекламісти зобразили ще й колишнього і нинішнього міністрів закордонних справ — Франка-Вальтера Штайнмайєра й Гідо Вестервелле, а також інших не менш відомих осіб. Все їхнє вбрання обмежувалося лише нижньою білизною. Ситуацію тоді не прокоментували ні сама Меркель, ані її прес-служба.

Ангела Меркель виявилася мимовільною учасницею ще однієї рекламної історії. Цього разу відзначилася закусочна в Одесі «Горинич», яка запозичила фотографію, що закарбувала Меркель під час відвідин турецького виробника шаурми в Берліні. Фотографії з канцлером можна переглянути на порталі Pravo.ru. Продавці шаурми в Україні, не довго думаючи, вирішили скористатися знаменитістю, яка вдало підвернулася, для реклами свого власного закладу.

НІКОЛЯ САРКОЗІ

Президент Франції Ніколя Саркозі у відео не знімався і роликів не озвучував. Проте завдяки німецькій компанії Sixt, що здає в прокат автомобілі, він також став фігурантом однієї рекламної кампанії. Sixt вирішила прорекламувати компактний хетчбек Citroen С3, вибравши об’єктом для жарту невисокий зріст французького лідера. На рекламному плакаті із зображенням автомобіля з’явився напис: Machen Sie es wie Madame Bruni. Nehmen Sie sich einen kleinen Franzosen. (Зробіть як мадам Бруні. Візьміть собі маленького француза.)

Втім, виявилось, що колись Саркозі все-таки брав безпосередню участь у зйомках реклами. Правда, тоді майбутній президент П’ятої республіки був ще маленьким хлопчиком. The Washington Post повідомляє, що Саркозі в дитинстві рекламував пральний порошок Bonux. Реклама була опублікована в 1967 році, коли маленькому Ніколя було 12 років, проте дитина, зображена на рекламному постері, зображена значно молодшою. Видання зазначає, що у ній складно вгадати Саркозі, оскільки у хлопчика світле волосся. Як виявилось, його спеціально перефарбували для участі в рекламній кампанії.

ДМИТРО МЕДВЕДЄВ

Якщо згадувати рекламні казуси, що відбувалися з російськими політиками, то на думку приходить зовсім недавня історія. У липні 2010 року Федеральна антимонопольна служба (ФАС) постановила, що реклама певного торгового дому «Стройбат» є «недостовірною». З’ясувалося, що рекламісти використовували для своєї кампанії образ президента Росії Дмитра Медведєва. Насправді виявилось, що в рекламі «Стройбату» фігурує «зображення людини, візуально схожої із зображенням президента РФ».

Чоловік, схожий на Медведєва, у будівельній касці й із бензопилкою в руках, прикрашав собою шість банерів у місті Кіров, які рекламують продукцію «Стройбату». Цікаво, що їхня очевидна схожість не перешкодила представникам торгового дому стверджувати, ніби чоловік, зображений на плакаті, абсолютно не схожий на президента. Стосовно підприємця, який уклав договір на розміщення реклами, ФАС порушила адміністративну справу.

МИХАЙЛО ГОРБАЧОВ

Найцікавішу та, до того ж, офіційну кар’єру в сфері реклами зробив перший і єдиний президент СРСР Михайло Горбачов. Вперше Горбачов з’явився в ролику, відзнятому в середині 90-х років — рекламі Pizza Hut. У відео відвідувачі піцерії сперечаються про результати політики колишнього радянського президента, висловлюючи абсолютно суперечливі оцінки його діяльності. У результаті вони погоджуються з думкою, що саме завдяки Горбачову можуть тепер їсти піцу.

У 2000 році Горбачов знову погодився знятися в рекламі, проте цього разу він став рекламним обличчям Національних залізниць Австрії (OBB). У ролику Горбачов оглядає новий вокзал, залізничні колії, поїзди та робить висновок, що все це є результатом перебудови.

Проте вершиною рекламної творчості колишнього політика стала зйомка для модного будинку Louis Vuitton. Окрім Горбачова, в кампанії всесвітньо відомого бренду в 2007 році взяли участь актриса Катрін Денев і тенісисти Андре Агассі й Штефі Граф. Фотографії, зроблені Ені Лейбовіц, було надруковано у вересневому номері журналу Vogue. Основна ідея кампанії полягала в тому, аби продемонструвати «мистецтво подорожувати» разом із сумками Louis Vuitton.

Розмір гонорарів Михайла Горбачова за зйомки в рекламі напевно ніхто не знає. Проте відомо, що зароблені кошти він переводив до Міжнародного Фонду соціально-економічних і політологічних досліджень, заснованого ним у 1991 році. Горбачов-фонд займається дослідженням історії перебудови й фінансується за рахунок грантів, пожертвувань, а також особистих коштів колишнього президента СРСР. Було б непогано, якби інші рекламодавці, які нелегально залучають настільки відомих осіб, передавали б виручені гроші на подібні благодійні цілі.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати