Жалься, Боже, з України, що не вкупі має сини!
Іван Мазепа, український військовий, політичний і державний діяч, Гетьман

Сміття... майбутнього

Львівська керамістка створила концептуальний проект скам’янілостей із пластику
17 квітня, 2018 - 10:05
ФОТО АВТОРА

У галереї «Зелена канапа» відкрилася виставка відомої керамістки Ольги ПИЛЬНИК «Скам’янілості 4018». Цифра в назві виставки є умовним роком, до якого мисткиня прагне перенести відвідувача виставки своїми роботами, а галерея служить у цьому разі музеєм археології майбутнього.

— Якось під час прогулянки почала роздивлятися на ще не порослі травою узбіччя. Вони були вщерть засмічені спресованими пластиковими пляшками, що виглядали так, наче пролежали там століттями. Тоді я подумала — цікаво, якими нас уявлятимуть наступні цивілізації? І що ми залишимо для їхніх майбутніх археологічних розкопок? Передбачити, напевно, дуже складно, і не моє це завдання. Нехай над цим поміркують футурологи. Я лише маю велику надію, що наступні цивілізації будуть ще більшою мірою «сапієнс», — розповіла Ольга Пильник.

Так з’явився проект «Скам’янілості 4018». Керамістка разом із сином почала їздити в передмістя Львова, щоб там збирати пластик. Але перед його утилізацією робила відбитки на своїй кераміці. Так на її роботах із шамоту, випаленої глини, з’являлися дивні скам’янілості майбутнього.

— Такими пляшками всипана ціла планета. Вони повсюди: у містах і селах, на землі й водоймах, у лісах і полях, у горах та рівнинах, на всіх континентах. У своїй уяві я вже бачила, як археологи наступних цивілізацій знаходять цілі груди спресованих пляшок, які вже скам’яніли чи залишили відбитки на камені. У своїх роботах мені захотілось показати це й увиразнити неймовірно разючий контраст — природної краси землі та сумної антиестетики рукотворного сміття нашого часу», — сказала керамістка.

Загалом на виставці представлено 11 робіт розміром від 30 до 70 сантиметрів завдовжки. Усі вони також покриті ангобами та емалями.

За словами власниці галереї Олесі ДОМАРАДЗЬКОЇ, цей проект є хорошим прикладом сучасного мистецтва, який сповнений також і глибокого смислу. Адже він порушує проблему пластикових пляшок і пластику взагалі, від якого страждає наша планета.

Оглянути «Скам’янілості 4018» можна до 6 травня.

Павло ПАЛАМАРЧУК, Львів
Рубрика: 
Газета: 

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ

Loading...
comments powered by HyperComments