У Музеї історії Києва презентували артпроєкт «Сайарсізм & сайарсізти»
Першу колективну виставку сучасного мистецтва, абстракції і сайарсизму «Сайарсизм & сайарсизти» представили у музеї історії Києва. У ній взяли участь 60 художників з 14 країн.
Спеціально на відкриття експозиції до столиці завітала поважна гостя – Івона Малевич (Iwona Malewicz), президентка «Фонду Казимира Малевича», кураторка мистецьких проєктів, засновниця «SUPREMUS NEUVEAU», двоюрідна внучка Казимира Малевича. Також презентацію відвідали всесвітньо відомі митці. Зокрема, одна з найвпливовіших художниць Європи, яка представляє Художню академію Кассела у Бельгії, Ульріке Боленц та відома художниця з України у Європі Оксана Мась.
Кульмінацією події стала церемонія нагородження переможців Міжнародного конкурсу «Кращий художник сучасного мистецтва, абстракції і сайарсизму», який організувала ГО «Кращий художник».
За словами головного ініціатора артпроєкту «Сайарсизм & сайарсизти», народного художника України Володимира Козюка, ініціатива заснування та проведення цього міжнародного конкурсу виникла торік під час традиційного мистецького пленеру «Кращий художник». Конкурс має на меті розвиток сучасного мистецтва, розширення його наукового простору, підтримку провідних сучасних художників, а також загальний розвиток світового культурного та артпростору. Він покликаний презентувати українське мистецтво на світовому рівні, саме для цього до проєкту були залучені поважні і знані у світі художники, які фактично стали амбасадорами молодих українських митців.
«Громадська організація «Кращий художник» вперше зініціювала міжнародний конкурс. Нам вдалось об’єднати художників та діячів культури з понад 25 країн. Вони напрацювали чимало неймовірних робіт, частину ми презентували на виставці у музеї, – каже народний художник України та ініціатор артпроєкту 49-річний Володимир Козюк. – Подібних виставок в Україні раніше не було. Кияни та гості міста стали першими, кому пощастило побачити унікальні роботи світового рівня. Перший конкурс і виставку робіт фіналістів ми проводимо в Україні. Наступного року такий конкурс пройде вже в іншій країні. Ми розглядаємо варіанти проведення в Польщі, Бельгії, Німеччині, Швейцарії та інших країнах».
До когорти переможців Першого конкурсу «Кращий художник сучасного мистецтва, абстракції і сайарсизму» увійшли художники з України та світу. Серед них Ольга Цибуля (Україна), Вікторія Ніколаєва (Україна), Олександра Федорук (Україна), Віталій Сластьяников (Україна), Євгенія Божко (Україна), Олександр Брітцев (Україна), Мехмет Бабат (Туреччина), Чи Шаотін (Китай), Владислав Волосенко (Україна), Олів’є де Кайрон (Франція), Катерина Білетіна (Україна). Бельгійська художниця Ульріке Боленц стала Абсолютним переможцем конкурсу в номінації «Сайарсизм». Оксана Мась отримала «Гран-прі» конкурсу, а Івона Малевич була відзначена премією Валерія Гегамяна.
Довідка «Дня». Сайарсізм – це напрямок в образотворчому мистецтві, насамперед у живописі, що зародився в 2015 році. Засновником сайарсізма є художник Сергій Дождь (Sergey Dozhd). В основі сайарасізма лежить наука про внутрішній художній простір, яка спирається на вивчення внутрішнього світу людей. Таким чином, художнику вдається зобразити об'єкт одночасно з різних сторін (реальної, абстрактної і ментальної) і підкреслити властивості, невидимі при класичному зображенні об'єкта.
Сайарсізм має єдиний художній стиль – сайарсістскій варіант. Цей стиль характеризується одночасним або переважним використанням абстрактних, ментальних і реалістичних художніх форм. Як і будь-який напрямок в мистецтві, сайарсізм має свою філософію. Вона заснована на чомусь середньому між східними і західними філософіями для їх змішування і в якійсь мірі усунення недоліків: відчуженості східних філософій часто буває недостатнім для творчості, західним філософіям слід усвідомити, що створення красивих речей і формування красивих людських душ – це не одне і теж. У філософії сайарсізма є кілька фундаментальних принципів: основа – це творчість та шлях – це нескінченність внутрішнього філософсько-мистецького простору.
Олеся ШУТКЕВИЧ, «День»