Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

"Укртранснафта" вимушено призупинила транзит нафтопроводом "Дружба"

26 квітня, 10:42
Фото: naftogaz.com

25 квітня 2019 року о 21.43 год АТ «Укртранснафта» вимушено призупинило транзит нафти магістральним нафтопроводом «Мозир-Броди» (МН «Дружба»).

Таке рішення компанія, зокрема, прийняла керуючись угодою про надання послуг з транспортування нафти територією України, повідомив на своїй сторінці у Facebook Президент Центру глобалістики "Стратегія ХХІ" Михайло Гончар.

"Відповідно до умов цього договору, Укртранснафта має право зупинити прийом російської нафти, якщо сировина не відповідає якісним показникам. Усі матеріальні збитки покладаються на сторону, яка не дотрималася виконання своїх обов`язків.

Окрім цього, оператор нафтотранспортної системи Укртранснафта змушений вдатися до таких дій у зв’язку із відмовою прийому неякісної російської нафти на приймально-здавальній дільниці «Будковце» (Словаччина) та через відсутність вільних резервуарів на приймально-здавальній дільниці нафти «Фенешлітке» (Угорщина)", - йдеться у повідомленні.

Зазначається, що про час відновлення перекачки нафти нафтогоном «Мозир-Броди» компанія повідомить згодом.

Михайло Гончар також наголосив, що потрібно задіяти механізм раннього попередження відповідно до Угоди про асоціацію Україна - ЄС, адже НПЗ та оператори нафтотранспортних систем Польщі та Словаччини припинили прийом російської нафти.

"Це означає виникнення надзвичайної ситуації між Україною та ЄС у зв'язку з діями третьої сторони! Ось що має робитися відповідно до додатку до УА:

1. Україна та ЄС встановлюють "Механізм раннього попередження" з метою закріплення практичних заходів, спрямованих на попередження та швидке реагування на надзвичайні ситуації чи загрозу надзвичайної ситуації. Це передбачає ранню оцінку потенційних ризиків та проблем, пов'язаних з попитом та пропозицією на природний газ, нафту чи електричну енергію та попередження і швидку реакцію у випадку надзвичайної ситуації чи загрози надзвичайної ситуації.

2. Для цілей цього Додатка надзвичайна ситуація - це ситуація, яка спричиняє значний збій / фізичну зупинку у постачанні природного газу, нафти чи електроенергії між Україною та Європейським Союзом.

3. Для цілей цього Додатка координаторами є Міністерство енергетики України та Член Європейської Комісії, відповідальний за енергетику", - написав Гончар.

Він також додав:

"Міненерго у нас - це "мертві бджоли не гудуть", тому тут потрібно "Нафтогазу", який має відповідного рівня фахівців та досвід спілкування з Єврокомісією в частині задіяння МРП 1 березня 2018 року, а також має представництво в Брюсселі, виконати необхідні дії".

На думку експерта, результатом усього цього на міжнародному рівні має бути незалежний аудит системи "Дружба" в АК "Транснефть, особливо на лінії Самара - Унеча з резервуарним парком в Самарі, в частині дотримання технології прийомки нафти від вантажовідправників, підготовки нафти до транспортування та транспортування і передачі її іншим операторам.

"Не потрібно вестися на російські пояснення типу "Транснефть" назвала источник загрязнения поставляемой в Белоруссию нефти — он был обнаружен на участке Самара — Унеча". Повна дурня! Але якщо так, то тоді виходить, що хтось проникнув в систему трубопроводів і закачав так багато хлорорганіки, що вона аж в Європу потрапила з нафтою! Це були санкціоновані дії? Чи то якісь зловмисники вчинили? Тоді виходить, що або "Транснефть" діє у чиїхось інтересах (чиїх?) або не контролює власні трубопроводи.

В адиті повинні взяти участь фахівці з компаній операторів НТС: "Гомель Транснефть - Дружба", "Укртранснафти", ПЕРН "Пшиязнь", "Транспетрол", МЕРО (Чехія), ПКН "Орлен", МОЛ, представники Єврокомісії, тощо.

І тільки за результатами аудиту можна буде приймати рішення про відновлення транзиту.

І от після цього ми побачимо як вони будуть нам блокувати поставки нафтопродуктів та видавати паспорти на териорії ОРДЛО", - додав Михайло Гончар.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати