Доля випробовує тих, хто намірився іти до великої мети, але сильних духом не спіймає ніхто, вони зі стиснутими руками вперто і сміливо ідуть до наміченої мети.
Катерина Білокур, українська художниця, майстер народного декоративного живопису

Підводні човни ВМС Німеччини оснащені російськими системами, - ЗМІ

29 березня, 2021 - 15:48
Фото: Bundeswehr

Підводні човни німецьких ВМС оснащені навігаційними пристроями, розробленими російською компанією.

Це стверджує видання BILD am SONNTAG, передає Укрінформ.

Шифрування даних цих систем не відповідає військовому стандарту, який вважається особливо безпечним, йдеться у статті.

У 2005 році, за часів канцлерства Ґерхарда Шредера близько 100 кораблів ВМС Німеччини були оснащені новими навігаційними системами російської компанії Transas. Але й пізніше уряд ФРН віддав перевагу Transas і, згідно з інформацією BILD am SONNTAG, встановив на човнах навігаційний пристрій для визначення місцеположення, швидкості та маршруту Navi Sailor 4100 на найсучасніших німецьких підводних човнах U 35 (експлуатується з 2015 року) та U 36 (стоять на озброєння Бундесверу з 2016 року).

Як уточнює німецьке ЗМІ, компанія Transas була заснована в Санкт-Петербурзі в 1990 році і працює як у цивільному, так і у військовому секторах, зокрема, вона оснащує російський флот бойовими симуляторами та отримала відзнаку від очільника російського Генерального штабу генерала Миколи Макарова.

У 2018 році компанію придбала фінська компанія Wartsila, але підрозділ озброєнь залишився в російських руках. Колишні інженери Transas зараз розробляють бойові безпілотники для російських військових. На думку експертів з питань безпеки, ця частина компанії знаходиться в центрі уваги західних спецслужб через її тісні зв'язки з російським безпековим апаратом.

Влітку 2020 року німецька контррозвідка попередила, що морські навігаційні системи відкриють «вектори нападу для шпигунства та саботажу з боку іноземних держав». Так, у разі кібератаки навігаційні дані можуть прослуховуватися та стати об’єктом маніпулювання, «в гіршому випадку, аж до повної втрати функціональності» корабля.

«Звичайно, ми стурбовані тим, що наші дані будуть прослуховуватися - наприклад, іноземними спецслужбами», - заявив виданню морський офіцер.

На запитання щодо гарантій того, що пристрої Transas не становлять загрози для німецьких підводних човнів, у Міністерстві оборони відповіли лише, що «уряд докладає великих зусиль для забезпечення ІТ/кібер- та криптозахисту».

Як повідомлялося, Шредер був канцлером ФРН у 1998-2005 роках. Наразі він є одним з керівників «Роснефти» та проєкту «Північний потік».

Читайте "День" в Facebook, Тwitter, дивіться на Youtube та підписуйтесь на канал сайту в Telegram!

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ