Децентралізація – це мистецтво!
Київський офіс U-LEAD міститься на четвертому поверсі звичайного бізнес-центру. Аня Фишер — керівниця Групи секторальної децентралізації Програми «U-LEAD з Європою», яка фінансується Європейським Союзом та його країнами-членами Данією, Естонією, Німеччиною, Польщею та Швецією. Завдяки цій Програмі Україна нарешті отримала шанс стати європейською за духом країною — з працюючим самоврядуванням громадян.
Персональна виставка Кирила Марлінського відкрила цікавий мистецький напрям Дому децентралізації. Експозиція олійного живопису, що містить полотна серії «The Great Unmasking» та інші картини, поклала початок серії виставок сучасних українських художників, запланованої європейцями.
Про самого Кирила Марлінського я вже чула раніше. Та зовсім не у контексті образотворчого мистецтва. Він став одним із співорганізаторів «Автомайдану-Київ» під час Революції Гідності. Згодом проїхав пів- Європи в рамках міжнародного «волонтерського» проекту West Wing Project. Учасники останнього знайомили європейців з невідомою їм Україною — такою, що бореться за свої права і свободи. Європейською за духом. Проте, про ці та численні інші заслуги, коли вже прогулювалися Пейзажною алеєю, Кирило згадував без пафосу. Він узагалі виявився напрочуд скоромним, цей поліглот і київський інтелектуал.
— Після Майдану, в мені щось змінилося, — зізнається МАРЛІНСЬКИЙ. — Я більше не зміг «просто» заробляти гроші. Пішов з хорошої роботи... нині займаюся тільки живописом і відчуваю себе абсолютно щасливим.
Не хвалився Кирило й тим, що робота «за покликанням» виявилася дуже успішною. Всього за три роки його картини експонувались у Мистецькому Арсеналі і на відомому незалежному фестивалі-конкурсі ArtPrize7 (2015 р., Гранд-Рапідс, Мічиган). Живопис Марлінського поповнив приватні збірки у США, Німеччині, Японії, а також колекцію Посольства Франції в Україні. Художник, хоча і не отримав «академічної» професійної освіти, але він створює дивовижні, зовсім не аматорського рівня неоекспресіоністські роботи, майстерно граючи з кольором і... з підсвідомістю.
Почуття кольору у Кирила Марлінського — взагалі приголомшливе: гармонія яскравих, сміливих поєднань нагадує полотна легендарного Василя Кандинського (одного з засновників абстракціонізму в колишньому СРСР). Ну а що стосується сили впливу на глядачів, то нею київський художник зобов’язаний помітною любов’ю до живопису оптичних ілюзій op art. І справною «грою» з міфопоетичними символами та образами. Так, його серія «The Great Unmasking» — це не тільки «шаманська» геометрія масок. Але й, наприклад, помітні на задньому тлі фігури, немов прийшли зі снів. Дивишся — немов слухаєш фантастичну історію.
— Дім децентралізації об’єднує різні організації, що просувають реформу місцевого самоврядування в регіони України. За допомогою мистецтва ми хочемо ще розширити вже наявний діалог з нашими партнерами. Адже саме мистецтво відображає те, як змінюється український соціум. І дозволяє поговорити на будь-які найактуальніші для людей теми, — розказала «Дню» Аня ФИШЕР, керівник Групи секторальної децентралізації Програми «U-LEAD з Європою». — Виставка Кирила Марлінського триватиме до Нового року. Поступово ми розраховуємо залучити до співпраці інших молодих українських художників.