«Досить нас вбивати!»
Зранку 27 вересня біля Київської міської держадміністрації з’явився... білий велосипед-привид. Звісно, це був цілком матеріальний об’єкт, але так називають всесвітній символ пам’яті про загиблих велосипедистів. На акцію до КМДА з’їхались сотні людей. Серед організаторів події — громадська організація «Асоціація велосипедистів Києва», ініціативна група «Велодень», велоспільноти Night Ride, «Наша еПОХа» тощо.
Минулими вихідними, 24 вересня, у ДТП на Дарницькому мосту загинув 23-річний Денис Стаховський. Взагалі 2017 року, за інформацією «Асоціації велосипедистів Києва», в Україні трапилось найбільше летальних ДТП з велосипедистами за всі роки незалежності. «Цього року загинуло сім велосипедистів, і це більше, ніж за останні три роки разом узяті. На жаль, дані офіційної статистики не відповідають дійсності, і реальна цифра може бути на 20—25% вищою. Лише за останній тиждень у Києві сталося два смертельних вело-ДТП», — розповідають в організації.
Як акцентують ініціатори акції, відповідно до Закону України «Про дорожній рух», у Києві саме КМДА відповідає за створення безпечних, економічних і комфортних умов дорожнього руху. Тож свої вимоги учасники заходу висунули до столичного міського голови Віталія Кличка, голови Департаменту транспортної інфраструктури КМДА Сергія Симонова, голови комунальної корпорації «Київавтодор» Олександра Густєлєва і голови «Київдорсервісу» Віктора Чернія.
Перша вимога — створення безпечної велосипедної інфраструктури, якої у Києві майже немає. «Ми чекаємо на прийняття велоконцепції та, відповідно, створення велодоріжок, велопереїздів, позначення зони для велосипедистів на смугах громадського транспорту тощо», — зазначили організатори акції на сторінці події у Facebook. Також активісти наполягають на впровадженні інженерних рішень, що дозволяють вижити всім учасникам руху при ДТП. Це і звуження смуг, і острівці безпеки, і наземні переходи, які добре освітлюються.
Крім цього, на думку активістів, КМДА має вимагати від Міністерства внутрішніх справ запуску систем фото- та відеофіксації швидкості. «Київ має очолити кампанію з запуску систем контролю швидкості, яку саботує Міністерство внутрішніх справ. Наприклад, у Польщі впровадження такої системи знизило смертність на 30%, — наголошують організатори події. — Ми маємо змусити владу змінювати систему, щоб нас перестали вбивати та калічити на вулицях рідного міста».