Це була лише прелюдія, там, де спалюють книги, згодом спалюють і людей
Генріх Гейне, німецький поет

Модернізований «пензель»

У Києві Чан Пен провів майстер-клас зі створення копій картин майстрів старовини

У Національному музеї мистецтв ім. Богдана та Варвари Ханенків представлено виставку полотен сучасного китайського художника Чана ПЕНА «Схиляючись перед величчю творінь». Серед власних композицій, створених у традиційних для Китаю техніках та стилях, митець представляє копії полотен написаних майже тисячу років тому.

—У Китаї та в інших країнах Далекого Сходу, які зазнали значного культурного впливу Піднебесної, копіювання є самостійною і самоцінною художньою діяльністю. Ретельне наслідування допомагає зрозуміти і світобачення класиків, і доцільність прийомів, які вони застосовували. Навіть більше: стати рукою з плоті й крові, котра оживляє старовинні роботи, —  підкреслила куратор виставки, провідний науковий співробітник відділу мистецтв країн Сходу Марта ЛОГВИН.

Традиційний китайський живопис має багато течій, але за стилем виконання їх можна поділити на дві великі групи: «старанний пензель» та «живопис ідей». Художник ретельно розповідає про презентовані полотна: «На цій виставці представлено трохи більше десятка вибраних зразків живопису в жанрі «квіти і птахи» у стилі «старанний пензель», створених у добу Сун (Х—ХІІІ ст.) і копійованих рукою сучасного художника. Для майстра, котрий працює у цьому стилі, важливо показати вміння передавати найдрібніші деталі натури за допомогою ліній». Ось чому за його словами необхідно уважно продумати композицію та застосувати широку гаму яскравих чистих фарб. «Надбання художників доби Сун — не просто реалістичні малюнки, а й такі, що передають «дух і душу» зображеного, додають натурі нових барв, «смаку» через її естетичне оформлення», — підсумовує Чан Пен.

«КВІТИ МАКУ» / ФОТО МИКОЛИ ТИМЧЕНКА / «День»

Картини, які виконані на шовку, здається, що навіть дихають, коли на них не дивиться нічиє пильне око. І враження це цілком слушне, адже усі елементи: квіти, плоди, трави, дерева — доцільні та узгоджені між собою, немає жодної випадкової рисочки, водночас полотна виглядають динамічними й живими. Сюжети зображуваних композицій розгортаються довкола внутрішніх відчуттів від побаченого, фольклорних мотивів, зіткнення руху та статики в одній площині. Все це досягається завдяки яскравій, але приємній оку, кольоровій гамі, що дуже часто переходить у гру тонів та напівтонів, котрими художник із легкістю передає весняний легіт, очікування рослинами сонячних променів на світанку чи зосередженість комахи у засідці. Зворушливо виглядають композиції, написані за мотивами китайського епосу чи фольклору. Відтак, споглядаючи «Коників та рясну огудину», відвідувач виставки відкриє для себе не лише китайські символи плодючості та безперервності роду, а й замислиться у пошуках саме українських відповідників.

Підчас експозиції були презентовані інструменти та природні мінерали, які використовувалися для їхнього створення. А для особливо небайдужих та зацікавлених у тонкощах китайського живопису Чан Пен провів цікаву зустріч та майстер-клас зі створення копій картин майстрів старовини.

Експозиція триватиме до 15 жовтня.

Ілона ЛОЖЕНКО. ФОТО МИКОЛИ ТИМЧЕНКА / «День»

«День» у Facebook, , Google+

Новини партнерів
comments powered by HyperComments