Нові авто «Азову» поїхали на передову (фото)
Загалом, на схід відправлять більше 30 автомобілів. Волонтери знаходили машини у Європі: в Угорщині, Латвії, Польщі, Німеччині, Голландії тощо. Потім їх привозили до України, ремонтували і вдосконалювали. Це робили на території заводу АТЕК, де діє цех з ремонту і модифікації бойової техніки і тренувальний табір «Азову». Усі машини — пікапи Mitsubishi L200, випущені між 1998 і 2002 роками. Кожне авто коштує близько п’яти тисяч доларів з урахуванням доставки.
З синіх, білих та чорних машини перефарбували у захисні кольори. Геометричний малюнок розробили спеціально для полку «Азов» на основі досягнень військових НАТО і Європи. Також у машин зміцнили підвіски, щоб збільшити можливості завантаження. Авто прикрасили прапорами полку, і колона урочисто виїхала на схід.
Нові машини дуже маневрені — такі моделі випробували під час Широкинської наступальної операції. «Ці авто змагаються з танками. На аналогічну машину наїхав танк, і вона з-під нього виїхала, зараз ремонтуємо», — розповідає координатор прес-служби полку «Азов» Олександр Алфьоров. На передовій на цих автомобілях возитимуть військових, боєкомплекти, медикаменти тощо. Крім цього, на задню частину пікапів можна встановити озброєння.
«Раніше полк їздив на тому, що дарували люди, чи на машинах, які можна було дешево придбати. Автомобілі були різні, від легкових «Фольксвагенів» до величезних старих «Фордів». Тепер, коли машини одної марки і моделі, за ними значно легше доглядати», — пояснює спеціаліст відділу матеріально-технічного забезпечення полку «Азов» Богдан Зварич.
Авто, які вирушили на Донеччину, везуть великі коробки з ліками, форму, засоби гігієни, цигарки та різні гостинці. Бійці особливо чекають на нові однострої, оскільки погода змінюється, і їм потрібний новий одяг. У Маріуполі машини мають бути ввечері 13 березня. Звідти до Києва фахівці «Азову» перегонять транспорт, який потребує ремонту.
На базі полку лагодять різну техніку. Зараз на заводі АТЕК чатує бойова розвідувально-дозорна машина. «Повністю переробимо кузов, бо цей застарів для нових задач, — коментує Богдан Зварич. — Поставимо інший мотор, буде інша компоновка кузову».
Можливо, незабаром «Азову» доведеться освоювати море і небо. «Російські бойовики використовують навіть плавзасоби. Також є загроза, що Росія застосує авіацію, — пояснює Олександр Алфьоров. — Під час боїв у Широкиному над позиціями «Азову» помічали ворожі військові літаки, які моніторили території. Тож, черговий наступ терористів можливий по морю чи повітрю. Як опиратися цьому — треба думати глобально, на державному рівні».