Нехай думки, укладені в книгах, будуть твоїм основним капіталом, а думки, які виникнуть у тебе самого – відсотками з нього.
Тома Аквінський, теолог, святий католицької церкви

Прем’єра, на яку чекали рік

«Ромео і Джульєтта» — компактна українська версія світового шедевру Шарля Гуно в Київській Опері

Через  пандемію COVID-19 і  локдауни дату прем’єри кілька раз переносили. І от нарешті постановку молодої режисерки Олександри  Череватої-Зіберт ( яка закінчує 6 курс Національної музичної академії України, кафедру оперної підготовки та музичної режисури у знаного педагога та режисера Петра Ільченка) побачила публіка.  П’ятиактний твір скоротили на дві дії, залишивши основні лінії лібрето,  український переклад — Анни Волинської.

Опера «Ромео і Джульєтта» французького композитора Шарля Гуно — це один із рідкісних оперних зразків, де музика домінує над драмою. У цьому творі музика передає всю глибину почуттів і емоцій шекспірівської драми, відображає найменші нюанси внутрішніх переживань головних персонажів.


«РОМЕО І ДЖУЛЬЄТТА» ФРАНЦУЗЬКОГО КОМПОЗИТОРА ШАРЛЯ ГУНО — ЦЕ ОДИН ІЗ РІДКІСНИХ ОПЕРНИХ ЗРАЗКІВ, ДЕ МУЗИКА ДОМІНУЄ НАД ДРАМОЮ

Саме тому історія Ромео і Джульєтти була і залишається улюбленою у всьому світі, — протягом кількох століть до неї зверталися художники, драматурги, композитори, балетмейстери, кінорежисери...

Шекспірівський сюжет знайомий  ще зі школи кожному, і це дозволяє  публіці сфокусувати сприйняття на мелодіях опери, на чарівному сяйві фарб гармонії і оркестровки, якими дихає партитура. Нікого у залі не залишає байдужим історія про кохання, де два юних люблячих серця долають страшні перешкоди, щоб бути разом і примирити їх ворогуючі сім’ї, призводить до неминучого і трагічного фіналу...


ВИКОНАВЦІВ ГОЛОВНИХ ПАРТІЙ ДАР’Ю МИКОЛЕНКО (ДЖУЛЬЄТТА) І  ДМИТРА ФОЩАНКУ (РОМЕО) МОЖНА ПРИВІТАТИ З ЦІКАВИМИ  І СКЛАДНИМИ  ВОКАЛЬНИМИ ОБРАЗАМИ, ЯКІ ПРИКРАСЯТЬ ТВОРЧІСТЬ АРТИСТІВ

Нагадаємо, прем’єра опери відбулася в Парижі, в Театрі «Лірик», в 1867 році. Гімн вічної любові, найбільше творіння Вільяма Шекспіра і Шарля Гуно нині лунає зі сцени Київської Опери.

— «Ромео і Джульєтта» Шарля Гуно у Київській Опері — це позачасовий простір вічного повернення. Тут за рамками-стінами криється щирість та вірність, за скелями непорозуміння ховається сила кохання, але жорстокість, егоїзм та байдужість суспільства не залишають місця світлому почуттю. Закохані стають безневинною жертвою непримиренного соціуму, — так прокоментувала ідею постановки режисерка та сценографка вистави Олександра ЧЕРЕВАТА-ЗІБЕРТ.


СЦЕНОГРАФІЯ І КОСТЮМИ МІНІМАЛІСТИЧНІ ТА СИМВОЛІЧНІ. НА ФОТО: СЕРГІЙ МАКІЄНКО (КАПУЛЕТТІ) І ХОР КИЇВСЬКОЇ ОПЕРИ

 

Цей творчий проєкті народився завдяки спільній співпраці митців: диригент— Василь Василенко, хормейстерка — Анжела Масленнікова, балетмейстерка — Вікторія Петрова. Головні партії виконали солісти: Дар’я Миколенко (Джульєтта),  Дмитро Фощанка (Ромео), Ольга Дорощук (Гертруда), Тамара Ходакова (Стефано), Олександр Монастирський (Тібальд), Микола Кушніренко (Меркуціо), Євген Малофеєв (Грегоріо), Сергій Макієнко (Капулетті), Олексій Піголенко (Отець Лоран) та інші, хор Київської Опери. 


ПАНДЕМІЧНІ  КАРАНТИНИ НЕ ДАВАЛИ МОЖЛИВОСТІ ПРЕДСТАВИТИ ПРЕМ’ЄРУ ОПЕРИ «РОМЕО І ДЖУЛЬЄТТА» Ш. ГУНО ГЛЯДАЧАМ ВПРОДОВЖ РОКУ. ДО РЕЧІ, НАСТУПНИЙ ПОКАЗ ВІДБУДЕТЬСЯ  17 ЧЕРВНЯ

Сучасне чи класичне — ці поняття дуже суб’єктивні. Можна поставити сучасну по суті оперу в костюмах давно минулої епохи або зробити спектакль, сучасний по оформленню, але абсолютно застарілий за манерою оповіді.  Ця вистава сучасна у всьому, що стосується дослідження почуттів. Скупе, зовнішнє оформлення сцени і костюмів зосереджено на акторах, які доносять до глядачів емоції героїв,  викликаючи у публіки реакцію на сюжет. Історія Ромео і Джульєтти — це історія неймовірного кохання в оточеній загальної ненависті Монтеккі та Капулетті. У цій постановці саме хор дуже потужно і чітко розставляє акценти. В опері головний мотив — це мрія про щастя, тендітної любові двох молодих людей, безжально розбивається у світі кланових протиріч, міжусобиць і кривавих ігрищ дорослих. «Немає повісті сумнішої на світі, ніж повість про Ромео і Джульєтту ...» — з тих пір, як велика п’єса Шекспіра побачила світ вона не залишає нікого байдужим...

Тетяна ПОЛІЩУК, фото Руслана КАНЮКИ, «День»

«День» у Facebook, , Google+

Новини партнерів