Я ще можу не противитись, коли ображають мене як людину, але коли ображають мiй народ, мою мову, мою культуру, як же я можу не реагувати на це?
Михайло Коцюбинський, громадський діяч, класик української літератури

«Прощавай, паливна залежність!»

Власники електрокарів провели тематичний автозабіг

Лише 12 копійок — приблизно стільки коштує проїхати один кілометр на електрокарі. Водії бензинових авто про такі показники тільки мріють. Тож не дивно, що з кожним роком електромобілів на українських дорогах стає дедалі більше.  За два місяці цього року зареєстрували майже 500 електромобілів. Торік парк електромобілів в Україні збільшився на 3300 електромашин.

Днями вони провели автопробіг, аби продемонструвати, що машини на електротязі — це «майбутнє українського автопрому».

«Прощавай, паливна залежність!» — так свій недільний автопробіг назвали столичні власники електрокарів.

Після урочистого відкриття дерева «Джерело-каштан» з сонячними панелями, і висадки саджанців на алеї EcoDrive кілька десятків електромобілів (Nissan Leaf, Chevrolet Bolt, Tesla Model S, Smart Fortwo Electric Drive, Citroen Berlingo Electric, Hyundai Ionic, BMW i3, а також електричні Renault і Citroen, «Запорожець» і Джип Suzuki 4 х 4 від Клубу «Електро-автосе») зібралися біля екстрим-парку X-Park, який розташований у парку «Муромець» (парк Дружби Народів), щоб колоною виїхати в сторону МВЦ на лівому березі.

Ті, у кого поки що немає електромобілів, також брали участь у пробігу на повністю електричному автобусі Skywell китайського виробництва.

Маршрут пробігу електромобілів пролягав вулицями: проспект Ватутіна — вул. Братиславська — Броварський проспект, 15.

Рухаючись зі швидкістю 30 км/год з включеним ближнім світлом, колона електромобілів заїжджала по дорозі на різні АЗС (ОККО, WOG, ANP, SOCAR, Glusco, Авіас, КЛО), і не зупиняючись демонстративно їхала далі, ігноруючи їх через відсутність зарядних станцій.

Стати власником бюджетного електрокара можна за 15—16 тисяч доларів США. Оксана Шульга купила такий три місяці тому. Щоденно долає від 60 до 80 кілометрів. Потреби звертатися на СТО наразі не виникало, а заряджає машину від звичайної розетки, так само, як і будь-який мобільний пристрій, або ж на спеціалізованих зарядних станціях.

«На зарядку витрачаю близько 350—400 гривень за місяць. За лічильником. У мене не двозонний лічильник, а звичайний домашній тариф. Автомобіль від побутової розетки заряджається близько 6 годин», — розповідає жінка.

Ще одні щасливі власники електро-кара — подружжя Олег та Ірина Кобзар —  замінили на електрокар своє сімейне авто і надзвичайно задоволені. «Пішов 10-й місяць користування Nissan Leaf. Позаду моїх 31 000 км. За весь час користування витрати на електроенергію склали близько 12 000 грн. Заміна шарової опори — 600 грн, заміна рідини редуктора — 650 грн. Три заміни фільтру салону — 550 грн. Якщо б їздив на своїй дизельній «Хонді» з витратою палива 6,5 л на 100 км — витратив би тільки на паливо близько 65 000 грн. На масла і фільтра ще б пішло близько 5 000 грн. Ось така математика друзі», — розповідає Олег. І радить, всім, хто бажає придбати електрокар, зважити на наступні моменти: 1) щоденний маршрут — пробіг не менше 80 км; 2) наявність розетки біля місця вашого проживання. «За такої умови експлуатації електрокар окупить себе за 4—5 років. Стосовно батареї (ресурс якої 8 років або мін 160 000 км) — через 3—4 роки технології розвитку батарей дозволять швидко і в межах 3—4 тис дол замінити аккумуляторну батарею на аналогічну, але з більшою ємністю», — розповідає чоловік. На сьогоднішній день заміна 24кВт батареї на 30 кВт коштує близько 5 тис. дол.

Алла ДУБРОВИК-РОХОВА, фото Миколи ТИМЧЕНКА, «День»

«День» у Facebook, , Google+

Новини партнерів
comments powered by HyperComments