Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Чи захочуть власники нафти будувати термінал в Україні?

10 червня, 00:00
Віталій КНЯЖАНСЬКИЙ, «День» Завтра уряд України має ухвалити принципове рішення щодо створення міжнародного консорціуму, покликаного втілити в життя український варіант транспортування каспійської нафти до Європи. Ідея його проста: якщо залучити до будівництва нафтотерміналу в порту Південному власників нафти та операторів ринку, то нафта сюди обов’язково прийде.

Розповідаючи про це журналістам, заступник голови Держнафтогазпрому Валерій Шуліко навіть назвав таке рішення остаточним, хоча насправді багато що іще неясно.

Мабуть, найгостріша проблема на сьогодні полягає в тому, що найвірогідніший учасник консорціуму з української сторони — державне підприємство «Придніпровські магістральні нафтопроводи», що фігурує нині як одержувач кредиту ЄБРР на будівництво нафтотерміналу, — за рішенням Кабміну включено до складу Національної акціонерної компанії (НАК) «Нафтогаз України».

І тепер ЄБРР може просто припинити переговори або ж взяти тривалий тайм-аут. В. Шуліко не виключив такого варіанту й повідомив, що комітет передав Кабміну пропозицію дещо загальмувати акціонування та передачу до НАК «Придніпровки». Це, безсумнівно, викличе невдоволення керівництва «Нафтогазу», що спирається на підтримку Леоніда Кучми. Словом, рішення про міжнародний консорціум може зависнути в повітрі, а сам Держнафтогазпром, чиє існування в полі дії «Нафтогазу України» уявляється вельми проблематичним, може зникнути, перетворившись чи то на управління Мінекономіки, чи то на департамент майбутнього Мінпаленерго.

Втім, відстрочка рішення щодо консорціуму не дуже суперечитиме нинішній концепції Держнафтогазпрому. Відповідно до неї ключовим для України пунктом стає навіть не Одеса, а чорноморський турецький порт Самсун, до якого може привести один із варіантів прокладки труби. У такому разі не виключено доставку нафти морем до Південного й далі нафтопроводом Одеса–Броди, який іще будується, до Європи. Коли потік каспійської нафти почне вичерпуватися, то з’явиться потреба в нафтопроводі Джейхан — Самсун територією Туреччини, котрий працюватиме як реверсивний. Утім, відповідна угода з цією країною зараз висить буквально на волосинці, оскільки минув термін початку його реалізації. Під запитанням і замовник будівництва нафтотерміналу в Південному АТ «Укрнафтотерм», що довгі роки збирало кошти до свого статутного фонду, та, як виявилося, емісію його акцій навіть не було зареєстровано. І тепер з усіх цих грошей, за словами В. Шуліка, треба платити податки. Чи до консорціуму тут буде Кабінету Міністрів?
 

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати