Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Президент — лідер у ефірі, лідер у порушеннях закону

21 вересня, 00:00

Тут у колонках «+*» підраховано кількість позитивних або нейтральних (інформаційних) згадок, а в колонках «-» підраховано критичні сюжети. Ще п'ять кандидатів — М. Габер, Ю. Кармазін, В. Кононов, В. Онопенко, О. Ржавський удостоїлись не більше двох згадок на національних телеканалах кожен.

УТ-1, УТ-2 УТ-3 ВСЬОГО в т.ч. «Ера» «1+1» «Iнтер» Кандидат +* — +* — +* — +* — 1 Кучма Л. 113 1 36 — 35 — 184 1 2 Ткаченко О. 9 11 11 6 6 2 26 19 3 Мороз О. 12 10 7 6 9 3 21 19 4 Марчук Є. 5 7 1 3 4 4 9 11 5 Симоненко П. 7 4 5 — 3 1 15 5 6 Олiйник В. 3 5 4 — 2 2 9 7 7 Базилюк О. — 2 4 2 — 1 4 4 8 Вiтренко Н. 4 3 1 — 3 — 5 3 9 Костенко Ю. — 1 2 2 3 — 5 3 10 Удовенко Г. 2 — 2 — 3 — 7 —

Як бачимо, поза всякою конкуренцією у нас лише один кандидат — Кучма. На державному каналі його в десять разів більше, ніж будь-кого іншого з кандидатів, у тому числі й спікера. При цьому він поза всякою критикою, на відміну від інших. (І це — за нинішньої ситуації в країні!) Зате на «канівську четвірку» випало найбільше гнівних випадів. Навіть комуніста П. Симоненка національні канали критикують куди менше, не кажучи вже про Г.Удовенка, який не набрав жодного критичного бала.

Втім, кількість миготінь у ефірі — це тільки вершина айсберга. Хтось може заперечити, що чинний Президент на те й глава держави, щоб його дії більше були висвітлені в ЗМІ, аніж події, пов'язані з іншими претендентами. Однак! Уважніший аналіз показує, що багато сюжетів iз Л. Кучмою містять цілий букет порушень Закону «Про вибори Президента», де чітко вказано, що, наприклад, інформаційні повідомлення не повинні містити елементів передвиборної агітації, що посадові особи не мають права агітувати на за кого, що політична реклама (як і політична антиреклама!) зобов'язана подаватися з відповідною поміткою і оплачуватися тощо. На прес-конференції в Нацраді журналістам були продемонстровані записи сюжетів з подібними порушеннями — їх маса.

Закон України «Про вибори УТ-1, Президента України», в т.ч. УТ-2 УТ-3 Всього положення ЦВК «Ера» п.1 ст. 33 закону 9 2 6 17 п.2 ст. 33 закону 15 2 7 24 п.6 ст. 33 закону 37 13 12 62 п.8 ч. II положення 16 1 — 17 п.45 ч. VII положення 35 17 10 62

Найчастіше зустрічаються порушення — пункту 6 закону про вибори Президента і пункту 45 положення Центрвиборчкому «Про порядок використання ЗМІ в період передвиборної кампанії». Вони свідчать: «Включення до інформаційних та інших телепрограм агітаційних матеріалів кандидатів у президенти не допускається...». Проте щодня ми багато разів бачимо рекламу, наприклад, чергового шоу з агітацією за Кучму.

Член Нацради Сергій Аксененко, представляючи отримані дані журналістам, зазначив, що сам Центрвиборчком, до обов'язків якого входить стеження за виконанням власного «Положення...», від подібного моніторингу самоусунувся, і вдає, що не помічає величезної кількості порушень. У відповідь на це член ЦВК Олександр Нельга спробував оскаржити результати моніторингу, назвавши їх суб'єктивним, однак аргументів йому явно не вистачило, особливо у полеміці з народним депутатом Олександром Єльяшкевичем, який теж провів подібний моніторинг і отримав аналогічні дані. Тому член ЦВК визнав за краще ретируватися з прес-конференції. Що, втім, свідчить про ступінь «неупередженості» самого ЦВК у цій кампанії.

Сергій Аксененко повідомив, що дані моніторингу будуть подані до Верховного суду і стануть підставою для позовів проти телекомпаній, аж до позбавлення їх ліцензій.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати