Найрідкісніша мужність - це мужність думки
Анатоль Франс - французький прозаїк, літературний критик

Кам’яні баби як символи історії

Дніпровський національний історичний музей імені Дмитра Яворницького презентував новий брендбук
5 лютого, 2019 - 11:07

За розробку «фірмового» стилю місяць тому взялися дніпровські дизайнери за технічним завданням нового керівництва музею. Вони представили логотип та сувенірну продукцію — те, яким музей бачить себе в майбутньому. «Це наш новий стиль, адже ми хочемо, щоб наші відвідувачі мали якісний контакт з музеєм. Щоб ми були помітними, яскравими і цікавими», — каже в.о. директора музею Юлія Пісчанська. З цією метою музейники звернулися до фахівців з брендингу фірми «Лєдокол» Олега Сібірякова. Під час творчих пошуків дизайнери намітили кілька варіантів ключового образу — козаки та їхня символіка, кам’яні ідоли, будівля історичного музею і постать самого Дмитра Яворницкого. Обрали кам’яних баб, бо саме цей образ, на думку дизайнерів, є найбільш вдалим через упізнаваність.

«Він добре впізнається людьми, які вже були в музеї і з першого погляду розуміють, про що йдеться. Навіть можна не супроводжувати цей образ текстом. Ті, хто ніколи не був у нашому місті й не бачив нашого музею, будуть зацікавлені. І цей образ створить додатковий мотив для відвідування цього прекрасного місця, саме так, як викликають інтерес образи бовванів острова Пасхи та єгипетські статуї», — вважає Олег Сібіряков.

Втім, усе запропоноване — лише робоча версія логотипа, адже роботи над ним ще тривають. В основі логотипа — жовтий квадрат, який символізує фасад музею, і кам’яні баби, розміщення яких нагадує тризуб. Загальна композиція символізує вихід за рамки — прагнення музею йти в ногу з часом. Ще дизайнери попрацювали з накресленням самої назви, акцентуючи на слові «музей». Дизайнери впевнені: новий фірмовий стиль прибере нудьгу з представницької продукції музею — візитівок, бланків, бейджів. Навіть таблички експонатів, в які, до речі, додали QR-код.

Працівники музею мають свою аргументацію. «Якщо ми говоримо про Київську Русь як про наших предків, то ми знаємо, що багато київських князів були нащадками половців по материнській лінії», — каже Юрій Фанигін,  заступник в.о. директора музею. Музейники відзначають, що саме в їхньому музеї розміщена найбільша в Україні колекція кам’яних баб. Вона налічує 102 скульптури й постійно поповнюється знахідками археологічної експедиції музею. Колекція представляє великий період в історії степового краю — з часів енеоліту до половецьких. Тому образ кам’яної баби представлений як центральний у брендбуку музею.

Багатьом із присутніх на презентації брендбуку він дуже сподобався. «Сьогодні в історичному музеї був представлений брендбук. Перший. Він ще буде дороблятися і буде мати розвиток, але вже побачене — круто виглядає, кажу, як маркетолог зі стажем. Я вже хочу таку флешку і футболку, маю надію, що в нашому музеї незабаром з’явиться сувенірна крамничка», — написала відомий дніпровський волонтер Наталя Хазан.

Вадим РИЖКОВ, «День», Дніпро
Газета: 

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ

comments powered by HyperComments