Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

«Iсторичний день для східної України»

У Маріуполі вперше відбулася презентація семи місцевих IT-стартапів, один із яких отримав 100 тисяч гривень на розвиток проєкту
22 липня, 12:00

«День» уже неодноразово писав про «нову біографію» Маріуполя (нагадаємо, приміром, матеріал  у № 108-109 від 12 червня 2020 року), і ось днями ми отримали черговий переконливий доказ його потужного розвитку. 16 липня в Центрі розвитку стартапів 1991 Маріуполь відбулася презентація семи IT-стартапів, створених маріупольцями. І ця подія, як наголошували всі учасники заходу, стала історичним днем для східної України.

Нагадаємо, про Центр розвитку стартапів на сході України 1991 Mariupol ми якраз і писали як один із чинників поступу, і недарма.

Майкл ПІЛСБЕРІ, керівник проєкту USAID «Економічна підтримка Східної України», за чиєї підтримки стало можливим створення згаданого Центру й відповідно чотиримісячна інкубація стартапів (а це їхній розвиток і вдосконалення за допомогою фахових менторів України у сфері ІТ, бізнесу, маркетингу та юриспруденції), звернувся до учасників заходу, більша частина якого проходила онлайн: «Вперше за весь час команди із Маріуполя представляють свої стартап-ідеї у сфері ІТ у Маріуполі. Це дуже важливо. Раніше молодим людям, які хотіли займатися IT, доводилося їздити в інші міста, щоб збагачувати свої знання. Завдяки активним зусиллям USAID, а також його партнерам у Маріуполі — громадській технологічній організації SocialBoost і взагалі IT-кластеру Маріуполя, ми змінили цей статус-кво. Ідея цієї програми була в заохоченні місцевих стартапів в IT-індустрії, щоб починати працювати і демонструвати, що це місто на березі Азовського моря — справді може стати ще одним центром тяжіння, ключовим вузлом в IT-індустрії України. А цей сектор зараз в українській економіці зростає найшвидше».

Заступник міського голови Маріуполя Сергій ОРЛОВ наголосив також, що ще п’ять років тому можна було лише мріяти про маріупольські IT-продукти, а сьогодні всі стали свідками їхньої появи (мимохіть виникає порівняння з тією деградацією, що за п’ять років сталася з частиною Донеччини та Луганщини зовсім поруч із Маріуполем, де люди живуть в окупації. — Авт.). «Я впевнений, що ця подія увійде в історію як початок нового етапу розвитку маріупольського кластера», — зазначив він і запевнив у тому, що місто підтримуватиме ці починання.

«Сьогоднішні сім стартапів — це стартапи першого в історії східної України випуску, першого інкубатора. Це сім команд, які сьогодні роблять внесок у розвиток цілої екосистеми, — переконаний Віктор ГУРСЬКИЙ, співзасновник та виконавчий директор Social Boost, один із «батьків» зазначеного Центру. — Адже інкубатор має сенс, коли ми разом з IT-кластером, освітніми закладами, партнерами із USAID та міської ради, небайдужими IT-компаніями міста, хабами, ініціативними групами, громадськими організаціями створюємо цілу екосистему, ефект від якої ми спостерігатимемо ще багато років. Я певен, що, мислячи стратегічно й діючи спільно, створюючи певні колаборації з усіма учасниками цієї екосистеми, ми можемо досягти дуже вагомих результатів».

Кому ж пощастило скласти цю щасливу сімку? До речі, як поінформувала модераторка заходу, проєктна директорка Центру розвитку стартапів 1991 Mariupol Єва БЕЛЬЧЕНКО, на оголошення про відбір стартапів кілька місяців тому відгукнулися 55 команд. Із них 40 прийшли на співбесіду, а були відібрані — 15, та до фіналу дійшли лише сім компаній зі своїми оригінальними ідеями.

Тож на першому Demo Day — фінальному етапі програми інкубації стартапів для Приазов’я зустрілися і протягом трьох хвилин доводили глядачам і передусім журі свою найкращість Андрій Гадашевич — засновник MBC Bundles, додатка для створення комплектів товарів в онлайн-магазинах на платформі Shopify; Матвій Василенко — засновник VAHTA — cервісу обліку та аналітики відвідуваності персоналу та клієнтів, який використовує технологію QR-коду і об’єднує в собі можливості мобільного додатка та CRM-системи; Тетяна Рак — співзасновниця Vyunko, інноваційного сервісу екодоставки; Мно Оганян і Врам Матевосян — засновники InCity, бота в Telegram і Viber, який надає жителям актуальну інформацію про організації та компанії міста; Георгій Комендатов — менеджер з маркетингу PROBattles — компанії, яка надає майданчик для проведення музичних «батлів» (боїв) як професійних музикантів, так і всіх інших, хто цікавиться цією сферою життя; Анастасія Ковальчук — менеджерка з комунікацій SSG — сервісу для пошуку соціальних послуг та організацій, які можуть їх надати; та Едуард Татай — продуктовий менеджер Sell Serial Keys, додатка для конструктора онлайн-магазинів на платформі Shopify.

З того, як члени журі (а це і профільні фахівці міської влади, і радниця заступника міністра цифрової трансформації, і керівники компаній IT-профілю) ставили запитання і часом змушували серйозно поміркувати й похвилюватися учасників відбору, можна зробити висновок, що для кожного ця подія виявилась корисною, а з огляду на те, що у глядацькому голосуванні взяли участь понад дві з половиною тисячі людей, — що вона була ще й цікавою. До речі, глядачам найбільше сподобалися харизматичні засновники InCity Мно Оганян і Врам Матевосян, котрі запропонували справді зручний і потрібний продукт пошуку актуальної інформації про компанії та послуги Маріуполя як для жителів, так і гостей міста. А щодо офіційних номінацій, то «найбільш унікальною ідеєю» журі визнало проєкт онлайн-»музичних боїв» компанії PROBattles, а «найвужчою нішею» назвали додаток Sell Serial Keys. «Найамбіційнішою командою» виявилася InCity. «Найкраща модель монетизації» виявилася в додатка MBC Bundles. «Продукт, який становить найбільшу цінність», — це SSG, Smart Social Guide, який допомагає людям, котрі зненацька опинилися у скруті або ж потребують допомоги, знайти соціальні служби і звернутися до них. За оцінками журі, продукт, якого найбільше потребує ринок із представлених, — це сервіс місцевої екодоставки Vyunko. «Команда з найбільшою кількістю досягнень», яка й одержала подарунковий сертифікат на 100 тисяч гривень від Центру розвитку стартапів 1991 Mariupol для розвитку проєкту», — це сервіс VAHTA. За допомогою смартфона і QR-сканування він дає змогу відстежувати прихід/відхід чи то працівників, чи то відвідувачів будь-якої організації. При цьому дуже швидко встановлюється, не потребує додаткового обладнання і доступний для користувачів (для організацій — до 15 відвідувачів безкоштовно).

Тож, як сказала Єва Бельченко, сонячне українське місто Маріуполь передає всім вітання і в серпні чекає на нових стартаперів — тоді Центр запустить ще одну програму інкубації.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати